Skriv ut till en bildfil

Permalänk

Skriv ut till en bildfil

Jag skulle behöva nånting som gjorde så jag kunde skriva ut tex en cad-ritning och omdirigera utskriften till en bildfil, tex. TIFF där upplösningen kan vara minst 600 dpi. Jag har prövat med 602Pro Print Pack, Print2PDF, så det blir en PDF-fil och sen konvertera det till TIFF, men där kan man välja som högst 300 dpi, vilket är för lite.

Nån som vet?

[edit] Det går inte att exportera till en bild, som i de flesta andra cad-program. Annars hade jag såklart gjort det

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk

Hittade ett annat tillvägagångssätt med Google. Jag installerade en postscriptskrivare och ställde in att den skulle använda encapsulated postscript, EPS. Sen valde jag i cadprogrammet att skriva ut till en fil. Sen öppnade jag EPS-filen med photoshop och rasteriserade den i 600 dpi. Det tog lite tid, men det blev bra

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros