Permalänk
Medlem

Inköp av en Vaio

Tänkte köpa en ny dator, prisklass runt 15. (kan gå över lite)

Vill kunna se på film, arbeta lite och spela spel i stil med: world of warcraft, sc2/diablo 3 (när de släpps).

Funderade lite på en Vaio då brorsan kört det och aldrig haft problem med dem. Blue ray spelare vore ett + då jag redan har ett blue-ray biblotek.

http://www.dustin.se/pd_5010374021.aspx Verkar ganska vettig i mina ögon.

http://www.sony.se/product/vn-f-series/vpcf11z1e-bi Är denna så mycket bättre att den motiverar det skapligt högre priset?

Vad tror ni? Håller dator 1 för det jag är ute efter?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är ju samma dator du länkar till , dvs samma modell så det är ju ingen skillnad .... så vitt jag kan se iaf .
Men onekligen så är de bra datorer med fullt tillräcklig prestanda .

Visa signatur

Medion Erazer Beast X40 | Intel i9 13900HX | 32 GB DDR5 5600Mhz | 2TB WD Black SN850X NVMe , 4TB WD Black SN850X NVMe | nVidia GeForce RTX 4080 12 GB GDDR6 | 17.0" WQHD IPS 240Hz | Windows 10 Pro 64-Bit |
OnePlus 7T Pro McLaren Limited Ed 6.67" 3K

Permalänk

Till spel så skulle jag inte rekommendera någon dator med gt330m grafikkort som sonyn har. För dom pengarna kan du få en riktigt kraftfull dator.

Ska kika lite vad ja kan hitta så återkommer jag.

Permalänk
Medlem

För den prisklassen borde du importera en g73jh-a1 från usa. Landar på ca 16k tror jag.
Den har blueray.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. g73jh-a1 verkar vara ett monster men orkar inte beställa från USA. Dessutom är den ganska ful jämfört med en Vaio .

Håller inte Vaio's grafikkort för lite spel? Behöver inte vara högsta allt men ska funka smidigt.

Permalänk
Medlem

330'n borde ju inte ha några problem med WoW iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Det går absolut att spela på den, men jag tycker det är lite onödigt att betala så mycket för en dator med såpass dåligt grafikkort om man ska spela. Speciellt då skärmen är fullhd, du kommer inte kunna köra speciellt många spel på den upplösningen om man säger så.

Men är det fullHD och blu-ray du är ute efter och spel inte är så högt prioriterat så är det nog svårt att hitta nåt så mkt billigare.

Permalänk
Medlem

Den priset i den första länken är exkl. moms och i den andra inkl. moms.
Verkar vara samma dator annars och det skiljer 500:- i pris.

/Håkan

Permalänk

Lecow: Köper du utan moms? Annars kostar den sonyn 17490:- inkl moms. Trodde det var 14k inkl. Då vill jag bestämt avråda dig från att köpa den datorn. Du kan få mycket bättre för dom pengarna.

Permalänk
Medlem

Oj fan, där ser man, tack för upplysningen om momsen =).
Kan ev köpa utan moms men planerar ekonomiskt för att köpa inklusive moms.

Kan lägga ut 15, kanske ett par tusen till om den verkligen är något extra. Kanske ska satsa på den där värstingen från USA, men verkar ta år och dagar att få.

Förslag på awesome datorer i prisklass 15-18 önskas blueray är ett +

Permalänk
Medlem

Här har du en eller två http://www.kobaltcomputers.co.uk/acatalog/g870.html kan konfigurera hur du vill.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870