Permalänk

Prolem med RAID (MSI kt133a)

Jo nu är det så här att jag ville utnyttja min raid controler som jag har inbyggt på mobot.
Jag köpte 2 st ibm 120 gxp 80gb och satte upp en array på raid 0.

Det funkade bra tills för nån vecka sen.
Datorn liksom fryser sig i ungefär 10 sek när den arbetar hårt.
Jag vet att det inte är brist på minne eller nått för så här var det aldrig förr. Installerade senaste drivrutinerna till promise fasttrak raid kortet, laddade hem win2k sp3, nyaste 4in1, mobo drivisar och scanade datorn efter virus.
Men det vill inte försvinna.

Ibland så hänger sig datorn t.o.m, jag har verkligen inte upplevt den prestanda ökning jag hade hoppats på.
Diskarna är hyffsat nya(några veckor bara).
Tänkte höra om det finns nån med erfarenhet av detta problem.
I värsta fall så gå jag tillbaka och kör dom vnalligt på IDÉ,
men vill ju liksom utyttja raid om det finns på mobot.

Mvh. Johan

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

Vet inte någon lösning tyvärr, fast gick det mycket snabbare med raid?

Permalänk
Medlem

Sitter dom tätt ihop kan det bli problem med värme. Se också till att du har hyfsad luftcirkulation i runt dom.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk

Dom sitter ju i samma rack i ett Chieftec men jag ska flytta en snart, måste slänga ut den gamla hårddisken först.
Men tempen ligger på runt 25 grader.

Red Cat, jag vill inte uttala mig för jag tror inte jag har fått ut max hastighet av grejjorna.
Ibm:en ska ju vara snabb säger dom.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A