Permalänk

Batteri till T61p

Hej

Misstänker att mitt batteri till min thinkpad t61p börjar sjunga för sista versen. Den håller knappt i en halvtimme.. Så vill köpa nytt batteri, men vet inte riktigt var jag ska leta då modellen är rätt gammal. Någon har tips på pålitliga butiker som säljer nya thinkpad-batterier för gamla modeller? Fråga nummer två är om det är samma batteri i T61 som T61p?

Tacksam för svar.

Permalänk
Inaktiv

Då du har en företagsdator är det inga problem att hitta orginalbatterier i de större webbutikerna tex Dustin även fast datorn är ett par år gammal :

LENOVO BATTERI THINKPAD T60 6-CELL - Produktinformation
LENOVO BATTERI THINKPAD Z60M/T60/R60 9-CELL LI-ION - Produktinformation

Sen finns det 3:e parts batterier också som är betydligt billigare men ibland av varierande kvalitet:

Batter Laptop IBM Thinkpad T60 T61 Z60 R60 - Series 7200mAh på Tradera.

Ska du ha datorn ett par år till så hade jag valt en orginal 9-cellare, då räcker den rimligt lång även när den är nåt år gammal och 200 cycler.

Och japp, t60,t60pt61,t61p,w500,t500,z60,R60,z61,z61p,R61 delar batterier om det är inom samma skärmstorlek.

Permalänk

Hoppades på att det var du som skulle svara :-). Hmm jo jag planerar att ha min thinkpad ett tag till. Min dator är en t61p med 15,4" skärm, så jag antar att jag kan ta 9-cellaren som du länkade till?

Permalänk
Inaktiv

Ja, 9 cellaren som jag länkade till passar din t61p så det är bara att köra :).

Tänk på att batteriet sticker ut baktill på datorn så kolla först att den passar i väskan/caset om du använder ett sånt om du har en 6 cellare idag.