Min far skall införskaffa en ny dator per omgående. Han vill ha en snabb bärbar, annars lär han tröttna. Det skall ha minst en 17" skärm. Det skall finnas möjlighet för barnbarnen att spela på densamma. Vi har tittat på MSI GX740 men den finns inte för leverans ännu. Priset är inget större problem. Då datorn skall köpas via ett företag han att leverantören finns i Sverige. Vad skulle ni rekommendera för dator!!!
Aha, då behöver du nåt kraftigare. Och eftersom Gx740 ej finns i lager så tycker jag detta är det bästa alternativet. Det finns ju dyrare förståss också, finns dock inget som presterar i nivå med gx740 förutom asus g73 som ligger på 23k i sverige. Och vet inte om den finns i lager.
Enligt b-ray.com (som jag beställde min GX740 ifrån) så får man vänta till i maj på en GX740 om man beställer nu. Jag gissar att det är liknande leveranstider för de flesta återförsäljare som har någon form av kösystem.
Enligt b-ray.com (som jag beställde min GX740 ifrån) så får man vänta till i maj på en GX740 om man beställer nu. Jag gissar att det är liknande leveranstider för de flesta återförsäljare som har någon form av kösystem.
Jadu har du inte införskaffat en dator ännu såå ska du veta att gx740an finns faktiskt i lager nu (tidigast tisdag) i de flesta nätbutikerna, garanterat ett bra köp!
Tror att G73jh är bättre men om du vill ha den för en billig peng typ 14000 så köpt den från amerika (via kredit kort) iaf mycket billigare än om du köper i sverige för i sverige kostar den 24000 så du sparar mycket cash på att köpa från usa
Nej det är inte led-lcd i gx640/740, det är vanlig CCFL LCD. Det verkar dock råda en missuppfattning kring detta med led, många verkar tro att led-lcd är kategoriskt bättre än CCFL lcd. Vilket är helt totalt felaktigt, skillnaden är att led lcd har leds som bakljus och ccfl har en typ av katod lysrör istället. Själva lcd panelen är den samma, och det är främst den som avgör om det är en bra panel eller ej.
Enligt dom recensioner jag har läst på gx640/740 så är det bra paneler i dom. Fördelen med led lcd är att dom drar lite mindre ström, något man i praktiken aldrig märker av.
OLED däremot är en heeeelt annan sak, vilket många verkar förväxla med led lcd.
Om jag skall tolka svaren på denna sidan så finns det endast två datorer att välja mellan, GX 740 och G73jh, lite magert kan tyckas. Som sagt, vad som behövs är en snabb dator, annars tröttnar farsgubben. Vidare skall det gå att spela på datorn!!!
Om jag skall tolka svaren på denna sidan så finns det endast två datorer att välja mellan, GX 740 och G73jh, lite magert kan tyckas. Som sagt, vad som behövs är en snabb dator, annars tröttnar farsgubben. Vidare skall det gå att spela på datorn!!!