Laptop med 1900x1080(åtminstone hög upplöst) och SSD under 12k?

Permalänk

Laptop med 1900x1080(åtminstone hög upplöst) och SSD under 12k?

Hej.
Ursäktar på en gång okunnigheten, har sökt runt lite men inte hittat det jag sökt efter. Jag spelar mycket poker och skulle vilja ha en snabb smidig dator med bra upplösning då man får plats med många bord samtidigt utan överlappning. Sen har jag hört på ett pokerforum att SSD är överlägset mekaniska i lagring och snabbhet uppstart osv. Är det här överskattat? Jag använder datorn ofta och kommer sällan ha den helt avstängd så det är väl kanske inget superplus, men samtidigt lagrar jag inte så jätte mycket och har en extern med mycket plats så ifall en SSD a 80gig+ eller något sånt har samma pris (noll koll) som en hdd á 500g så tar jag hellre ssdn, om det nu inte är så överskattat vilket ni gärna får uttrycka er åsikt om.

kollade i den här tråden
http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...
och går det alltså att montera själv? Även för en föredetta csnörd som har typ tappat all kunskap?

Egenskaper för Sony Vaio VPC-F11M1E har jag tänkt på och det är väl egentligen bara ssdn som saknas, är den här datorn överprissatt för att det är en vaio?

Numpad är också +

Permalänk
Hjälpsam

Jag köpte nyligen en Sony Vaio VPC-F11M1E o har slängt i en Kingston SSD på 128Gb..spelar en del poker o denna funkar bra, dock är det 16:9 skärm på denna o spelar du MYCKET poker är en "proffs" maskin med 16:10 skärm o 1920x1200 att föredra...svårt att inte överlappa borden på "höjden" med 16:9 skärm.

Permalänk

Kör du med HM/PT och har en stor databas kan det nog vara trevligt med en SSD