Permalänk

SSD till laptop - tips?

Ska eventuellt införskaffa SSD till laptopen som snart inhandlas (UL30VT eller om jag väntar lite längre, i3-versionen).

Detta huvudsakligen av två skäl; stötsäkerhet (litar inte på mekaniska i datorer man flyttar varje dag) och till viss mån uppstarttid.

Det viktiga att veta när ni ger tips är att überprestanda inte är mitt mål med köpet. Säg därför inte Intel X25-M, jag har koll på den disken, och den kommer nog hamna i min stationära sen. Men i min laptop behöver jag någonting större och billigare per GB.

Kriterier:

* Ska kosta under 4000kr, helst närmare eller under 3000, så billig som möjligt i förhållande till storlek. Har kikat lite smått på A-Data och Kingston.

* Ska vara över 100GB, då den helt ska ersätta den mekaniska, för det finns bara en HDD-slot på UL30VT (och de flesta datorer i den storleken och prisklassen).

Så, vad säger Sweclockers om saken? Vilken SSD är att rekommendera till de två kriterierna?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
VR-fantast

Också intresserad.