ändra manuellt vad jag stoppar in i Realtek?

Permalänk
Medlem

ändra manuellt vad jag stoppar in i Realtek?

någon här som sitter på ett Realtek ljudkort och på w7/vista?
jag ändrade på min förra dator för några månader sedan någonstans att ja ska kunna välja själv vad de är för sak ja stoppar in. Till exempel: stoppade ja in mikrofon i orange så kunde ja välja själv vad de var fanns alternativ som: center högtalare, mikrofon, hörlur etc... men nu sätter jag in så väljer den åt mig xD alltså den väljer de som porten är till för? någon som vet hur ja fixar detta? :S vill ha flera högtalare men får ljud ut från en bara pga de finns bara en grön resen är "Sub" , "Center högtalare" , "vänster högtalare" etc... men får inge ljud ur dem, konstigt

alltså välja manuellt vad de är jag stoppar in

alc890 är ljudkortet

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

om du inte redan har det ladda ner drivrutinerna från deras hemsida och öppna sen realtek HD audio maneger där kan du ändra allt=D

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

vistte inte ens att de fanns "realtek hd AUDIO Manager" ska se om ja har

edit: de är ju "ljudkonfiguration" på svenska >.> men där har ja kollat igenom allt does not excist

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

OFTA _INGEN_ vet?? alltså de är möjligt men fan

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

nej Realtek HD AUDIO Manager är ett software program från realtek, borde finnas på deras hemsida, det är en orange ikon.

Permalänk
Medlem

jag googlar på Realtek HD AUDIO Manager och får upp bilder på EXAKT samma meny som ja har uppe själv nu?
men ja har på svenska så: Realtek HD-Ljudkonfiguration

edit: alltså syftar på samma program

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

jag googlar på Realtek HD AUDIO Manager och får upp bilder på EXAKT samma meny som ja har uppe själv nu?
men ja har på svenska så: Realtek HD-Ljudkonfiguration

edit: alltså syftar på samma program

http://www.rm.com/_RMVirtual/Media/Images/REaltek_HD_Audio_Ma...
Det är den jag får upp. där kan jag inte ändra vilken port som ska skicka ut vilka ljudsrömmar. Har ingen koll på vilken modell det är på ljudkortet(integrerat)

Permalänk
Medlem

den medelar bara att jag har satt i en sladd eller dragit ur en >.>
och så har ja inte ens den knappen under alltså jag har bara Disable Front saken, men läser du så står de ju annat där under.
de kommer upp en gul sak nu som säger "kontakt har satts i" den försvinner om ja tar de som du vill...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7