Det jag söker är en bärbar som fyller dessa krav:
Jag har använt prisjakt och försökt ange dessa parametrar men ingen bärbar lever upp till mina krav. :/
Vill inte köpa en Macbook för jag gillar inte företaget Apple. Sedan känns det som alla Mac datorer är bra hårdvara + 3000 kroner extra bara för att det är en Mac. :/
Egenskaper för Acer TravelMate 8471-944G16Mn (LX.TTP03.067)
Är den enda dator som fyller de mesta av dessa krav. En enda dator på prisjakt. Vad är det med mina krav som är så oresonabla?
Vem använder en optisk enhet nuförtiden? Varför vill folk ens ha en? Jag förstår inte.
Varför kan man bara inte välja att inte få Windows med skickat? Jag vill inte ge pengar till Microsoft när jag bara kommer av installera Windows så fort jag får datorn.
Hittade denna också: Lemur UltraThin - Ubuntu Linux Laptop - 14.0 inch - system76, Inc.
Dock så är processorn alldeles för svag tyvärr. Annars hade jag slagit till direkt.
Har även tittat på Acers TimelineX
Denna kommer dock med en vanlig mekanisk lagringsenhet och är därför inte ett alternativ.
Är det någon som vet en dator som fyller upp till mina krav? Det ska väl inte vara så svårt tycker jag?