Hej Sweclockers!
Jag är på jakt efter en bärbar dator som komplement till min stationära musikdator.
Jag kommer att använda den till att surfa, skriva och kanske spela några spel på och eventuellt använda till lite musikproduktion. Har inga fantasier om att skaffa mig någon superdator för de senaste spelen dock. Skärmstorleken är inte superviktigt, men den ska helst funka som "knädator" och gå hyfsat lätt att ta med sig. Viktigast är att den är stabil och hyfsat snabb för multi-tasking typ.
Har lagt min budget kring 5000 kr och fastnat framförallt för dessa två:
Jag tycker de verkar vara ganska likvärdiga förrutom att Travelmate har ett grafikkort som ska vara något bättre att spela med? Dessutom har den anti-glare skärm eller liknande vilket är plus.
3810TZ verkar det däremot finnas fler som använder vilket såklart är bra. HDMI intresserar mig inte.
VIlken av dessa är bäst, eller finns det någon annan som är vettigare för mina ändamål och prisklass?
Tacksam för svar!
/ Linus
EDIT: Hittade även denna något enklare till ett schysst pris, kanske det mest värda för mina ändamål? Acer Aspire Timeline 1810tz - 11.6" / 2gb / 320gb - Megastore.se
Beror på vad du menar med "och kanske spela några spel på".
Ingen av datorerna du länkat till duger till att spela spel på...
Är snäll nog att göra det ännu svårare för dig...kanske att en Dell Vostro V13 skulle passa?
Information om Dell Vostro V13 bärbar dator | Dell Sverige
Precis som de andra alternativen går den inte att spela på...men den passar bättre som "knädator" och är definitivt lätt att ta med sig.
Och Dell's support och service är, enligt mig, svårslagen.
Inget fel med fler alternativ. med "spela några spel" menar jag då alltså äldre spel, typ Heroes of Might and Magic III och Diablo II. Haha och jag hoppas att jag ska ha råd med en dator som pallar dessa. Har som sagt inga fantasier på att denna dator skall att spela Crysis på max.
Vostro V13 ser trevlig ut, dock blev priset närmare 8000 inklusive moms om man skulle ha dual core på denna.
Fastnade lite på dell sidan och hittade denna konfiguration istället:
Vostro 3500
Swedish Äkta Windows® 7 Home Premium (32Bit OS) with Recovery DVD
Intel® Core™ i3-350M Processor (2.26 GHz)
Microsoft® Works 9.0 - Swedish
Swedish Trend Micro™ Internet Security (30 Day subscription) AntiVirus Software
Display : 15.6in Widescreen High Definition (1366x768) WLED Anti-Glare (WLAN Only)
LCD Back Cover : Silver WLAN
3072MB (1x2048 + 1x1024) 1333MHz DDR3
320GB Serial ATA (7,200 Rpm)
Graphics : Intel® Integrated Graphics Media Accelerator HD
8X DVD+/-RW Drive including Software
Wireless : ROW Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card
ROW Dell Bluetooth 365 Card
Palmrest : Standard
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Internal Swedish/Finnish Qwerty Backlit Keyboard
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
5426,25 kr inklusive moms och frakt
Verkar inte så dumt tycker jag. Problemet med denna är väl att den inte har den inte gick att få med IEEE 802.11n, vilket kanske är synd.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.