Permalänk
Medlem

Bärbar dator 7-11 k

Tjena!
Nu har min the sims spelande flickvän bestämt sig för att skaffa sig en bärbar dator. Den ska kosta någonstans runt 7-11 k.
I och ned att hon aldrig spelar något riktigt spel så är gpun inte viktig.
Men jag hade tänkt 4GB internminne för att framtidssäkra.
En bra processor.
Batteritid är inte särskilt viktigt.
Gärna 17 tums skärm eller större.
Är det någon som har en dator att rekomendera?

Har kollat lite på:
ASUS UL30VT-QX008V - Mini PC - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF
Är den att rekomendera?

Tack på förhand

Visa signatur

Chuckey^

Permalänk
Medlem

UL-modellernas processorer är väldigt lågt klockade, som du kan se. Dock kan jag inte på rak arm rekommendera något speciellt.

Har själv försökt hitta en bra, icke plastig, laptop med spelbar hårdvara ett bra tag. Men allt jag hittar har någon sorts skavank. Var inne på Sonys eb-serie ett tag. Men när de kom verkar det som skärmen inte är så bra.

En spelbar dator med bra(läs, icke plastigt, förhoppningsvis magnesium eller liknande) chassi, åtminstone ett ATI HD 5650 gfx och en i3 eller i5-processor. Nu är kanske inte detta dina krav. Men jag rekommenderar iaf att ge dig ut och känna på datorerna i butik i förväg. Vad än prestandan är så blir du inte nöjd om datorn känns plastig eller tangenterna exempelvis inte är sköna.

Gjorde själv misstaget för ungefär ett år sedan att beställa en laptop jag inte kännt på. Tangenterna var plastiga, blev varma och händerna fullkomligt sprutade svett däröver pga detta. Blev snabbt återsändning till webbshop.

Ber om ursäkt för att jag svarade trots att jag inte har några konkreta förslag. Men förhoppningsvis har jag kunnat ge någon sorts tänkvärt material iaf.

Lycka till i laptopträsket.

Permalänk
Medlem

Mycke sant det du säger. tack för råden!

Visa signatur

Chuckey^