Permalänk
Medlem

TI-83+ flashas om till TI-86?

Jag har hört att detta ska gå att göra men har förgäves letat efter ställen där det står om det fungerar eller ej. Skulle väldigt gärna vilja göra detta då den blir en teckenhanterande räknare utan att man direkt kan se att den är det... Har i alla fall för mig att TI-86 är teckenhanterande...

Är det nån som har lite mer koll här?

Visa signatur

Du jobbar inte på Proffice va?

Permalänk
Medlem

Re: TI-83+ flashas om till TI-86?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GI_Joe
Jag har hört att detta ska gå att göra men har förgäves letat efter ställen där det står om det fungerar eller ej. Skulle väldigt gärna vilja göra detta då den blir en teckenhanterande räknare utan att man direkt kan se att den är det... Har i alla fall för mig att TI-86 är teckenhanterande...

Är det nån som har lite mer koll här?

har inte 86:an mer minne och högre skärmupplösning?

men om det går är jag jätteintresserad, har näm,ligen just en 83+

Permalänk
Medlem

jag har också en sådan ti 83+, men jag har då inte hört att d går att göra om till en 86:a! Däremot så vet jag bara att man kan uppdatera systemet.

Visa signatur

_________________________________________________
pattson - Min största skönhet är min Ferrari 4005WLMi =)

Permalänk

Jag har oxå en sådan! det vore ball om det funka!

Visa signatur

i7 860

Permalänk
Medlem

säger bara en sak: ti83+ Silver Edition!! rocka så fetast... annars en bacligt vore en bra grej

Visa signatur

Glömmer att logga ut :D

Permalänk
Medlem

hmm..ska köpa en Ti när som hälst.. troligen en 83+

Visa signatur

[P4nw 2400@2826mhz 1.60v | Asus P4B533-E | 256mb PC2700 DDR | Gainward GF4 Ti4200 128mb Golden sample @ 305/585 | SB Audigy Platinum | WDse 120gb, Matrox 40gb, IBM 60gb ][(kör luft kylt just nu.)Vatten kylning: Maze3-1, Volvo 240 cellpak., Sicce Idra][ICQ: 71756483]

Permalänk
Medlem

Har också en TI83+ som jag fick av skolan.

BTW: Pong ÄGER er

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FLAGEL
Har också en TI83+ som jag fick av skolan.

BTW: Pong ÄGER er

Haha, sitter ni och spelar på rasterna? Är ju så man skrattar när man ser folk sitter med sin räknare och spelar spel. Jag som alltid har trott att man ska räkna med den =D

Brukar säga att formelsamlingen är bibeln och räknaren korset

Permalänk
Medlem

bah är det bara jag som räknar med mobilen?
83:or är ju svindyra..

Permalänk
Medlem

Twone: Går du fordon eller samhäll.... Eller så har du en grymm mobil som klarar grafer

Vi naturare klarar oss inte utan räknaren (många tror att vi kan matte men egentligen låter vi bara någon annan görat och snor åt oss äran )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twone
bah är det bara jag som räknar med mobilen?
83:or är ju svindyra..

dra en v/t graf på mobil e du snäll.. ta gärna en bild också för oss bildtokiga swecare...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Re: TI-83+ flashas om till TI-86?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GI_Joe
Jag har hört att detta ska gå att göra men har förgäves letat efter ställen där det står om det fungerar eller ej. Skulle väldigt gärna vilja göra detta då den blir en teckenhanterande räknare utan att man direkt kan se att den är det... Har i alla fall för mig att TI-86 är teckenhanterande...

Är det nån som har lite mer koll här?

TI-86 är inte teckenhanterande(har en själv)... tror du tänker på TI-89:an... Jag vet iaf att TI-86:an kan köra 83:ans funktioner som fristående progran iaf tror jag...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t-killer
Twone: Går du fordon eller samhäll.... Eller så har du en grymm mobil som klarar grafer

Vi naturare klarar oss inte utan räknaren (många tror att vi kan matte men egentligen låter vi bara någon annan görat och snor åt oss äran )

Lite larvigt att inte klara sig utan räknaren.
Nåväl, när du kommer upp på högskola får du vänja dig av med 'nappen'.

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk

Vaddå fjollig miniräknare? PALMPILOT heter det!!!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

dra en v/t graf på mobil e du snäll.. ta gärna en bild också för oss bildtokiga swecare...

Varför skulle det vara problem, tänk tex om v är konstant. Nä en snygg x^2-funktion vill vi se!

Visa signatur

berta, gamla berta, du är en underbar maskin...

Permalänk
Medlem

Erikus: Jo visst är det larvigt att inte klara sig utan räknare, vi i min klass använder miniräknaren så lite som det går men när det handlar om riktigt mariga uträkningar så finns det oftast en begränsning vad vi människor klarar på hygglig tid.... ta roten ur 47499664, eller få fram sinus värden som är ganska hyggliga. Visserligen behöver de "lägre" stående gymnasie eleverna miniräknare till enkla saker som roten ur 625 (samhäll, fordon), så som jag skrev "Vi naturare klarar oss inte utan miniräknaren" så menade jag att vi räknar så avancerad matematik så utan räknaren skulle det ta alldeles för länge (om inte gå alls), menas de andra linjerna får en mycket lättare bok, se bara på matematik A, vi räknade massa algebra och sinus, menas samhäll, fordon och bygg lärde sin de fyra räknesätten, känns surt att de får samma poäng för mindre arbete men utan det vi lärde oss skulla vi aldrig klarat matematik B och nu C, sedan blir det även E och F (trean).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t-killer
Erikus: Jo visst är det larvigt att inte klara sig utan räknare, vi i min klass använder miniräknaren så lite som det går men när det handlar om riktigt mariga uträkningar så finns det oftast en begränsning vad vi människor klarar på hygglig tid.... ta roten ur 47499664, eller få fram sinus värden som är ganska hyggliga. Visserligen behöver de "lägre" stående gymnasie eleverna miniräknare till enkla saker som roten ur 625 (samhäll, fordon), så som jag skrev "Vi naturare klarar oss inte utan miniräknaren" så menade jag att vi räknar så avancerad matematik så utan räknaren skulle det ta alldeles för länge (om inte gå alls), menas de andra linjerna får en mycket lättare bok, se bara på matematik A, vi räknade massa algebra och sinus, menas samhäll, fordon och bygg lärde sin de fyra räknesätten, känns surt att de får samma poäng för mindre arbete men utan det vi lärde oss skulla vi aldrig klarat matematik B och nu C, sedan blir det även E och F (trean).

Åh, jag blir så arger, "lägre" stående gymnasie eleverna", antingen så stavar du lika bra som en Jabba, eller så är Du ännu en till uppsmälld, omogen naturare.. Asså, jag vet De som går fordon/samhälle/estetiska/bygg-program som kickar ditt ass i matte, men de behöver inte skryta om det, OK??
Du skryter bara om ditt program......det finns liksom de som har 80 poäng som går Natur åsså.... Jag hade en poäng som låg över 300, endå valde jag inte Natur, eftersom Samhällsämnena intresserar mig mer..........så säg för faan inte att Samhällarna t.ex är på något sätt "lägre" stående, tack........!!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t-killer
Erikus: Jo visst är det larvigt att inte klara sig utan räknare, vi i min klass använder miniräknaren så lite som det går men när det handlar om riktigt mariga uträkningar så finns det oftast en begränsning vad vi människor klarar på hygglig tid.... ta roten ur 47499664, eller få fram sinus värden som är ganska hyggliga. Visserligen behöver de "lägre" stående gymnasie eleverna miniräknare till enkla saker som roten ur 625 (samhäll, fordon), så som jag skrev "Vi naturare klarar oss inte utan miniräknaren" så menade jag att vi räknar så avancerad matematik så utan räknaren skulle det ta alldeles för länge (om inte gå alls), menas de andra linjerna får en mycket lättare bok, se bara på matematik A, vi räknade massa algebra och sinus, menas samhäll, fordon och bygg lärde sin de fyra räknesätten, känns surt att de får samma poäng för mindre arbete men utan det vi lärde oss skulla vi aldrig klarat matematik B och nu C, sedan blir det även E och F (trean).

Du hoppar över D alltså?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hitta en linux konsoll till ION på ti 83+ fett ballt

edit: ngn som vet om mirageos tar bort hela oset? eller lägger sig i prgm bara?

Visa signatur

r

Permalänk
Medlem

mirageOS lägger sig i Apps. Har en ti-83+ jag med En fin sak.. Men du måste ta bort nått program i apps (på en orörd 83+) för att få plats.

Visa signatur

[size="1"]Men vad vet man[/size]... Att Rubiks Kub är beroendeframkallande.
#ås@QuakeNet for ever!

Permalänk
Medlem

Jag har TI-82... :/

Visa signatur

Kommande dator: Intel P4 2.5A / ABIT TH7-II RAID / Samsung 512MB (2x256MB) PC800 RDRAM / ATI Radeon 9700 Pro / Creative Soundblaster Audigy Player / 2x80GB Seagate Barracuda 4 @ RAID-0 / Samsung 19" SyncMaster 959NF / Addtronics 7896A / Antec TruePower 430W

Permalänk
Medlem

rufsen: Vill bara säga att jag håller med.

t-killer: man behöver inte en grafritande miniräknare för att ta roten ur eller få ut sinusvärden.

Permalänk
Medlem

t-killer: hahah ja går oxå natur o våran lärare säger åt oss att lära oss att använda miniräknaren o va glada för att det finns. Och att räkna roten ur 625 e bara vansinne för när skulle man behöva det i livet???? ah aldrig så då är det ju bara dumt att räkna det i skolan haha skulle vilja träffa din lärare o hela din klass som e så blåsta att de räknar sånt i huvudet. Visst ska man kunna huvudräkning men inte mer en nödvändigt. O sluta klaga på sam o fordon! Jag känner massor med folk som inte går natur och dom är inte ett dugg dummare eller tråkigare. sanarare tvärrt om, de flesta i min klass e plugghästar som inte har något liv o bara pluggare hela helgerna och jag e säker på att du också är sån...ah ni e så tråkiga skaffa er ett liv o sluta klaga på de som inte tycker om skolan lika mycket som ni gör!

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Man kan ju lyssna på musik på sin ti 83 , men man behöver ett par hörlurar som passar till link kontakten. Någon som vet var man får tag på en sådan plug?

Visa signatur

r

Permalänk
Medlem

TI83+ vad är det?

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LUL
TI83+ vad är det?

miniräknare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Radict
Man kan ju lyssna på musik på sin ti 83 , men man behöver ett par hörlurar som passar till link kontakten. Någon som vet var man får tag på en sådan plug?

http://www.ticalc.org/pub/text/hardware/ampspkr.zip
där finns instruktioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

http://www.ticalc.org/pub/text/hardware/ampspkr.zip
där finns instruktioner

till en speaker ja? jag ska koppla in hörlurar i skiten...

edit: vet vad jag behöver, en 3,5 till 2,5 audio shite kontakt. och btw jag spela upp en låt i miniräknaren xfiles.mod och hörde den genom hörlurar genom att jag tog kontakterna mot varandra, fan vad ballt det var )).

Visa signatur

r

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Radict

till en speaker ja? jag ska koppla in hörlurar i skiten...

edit: vet vad jag behöver, en 3,5 till 2,5 audio shite kontakt. och btw jag spela upp en låt i miniräknaren xfiles.mod och hörde den genom hörlurar genom att jag tog kontakterna mot varandra, fan vad ballt det var )).

det funkar alltså att bara byta kontakt?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Min kompis har en ti 83+ silver, så har han satt in blåa lysdioder under + knapp, så när han lägger ner den på ett bord, så börjar det lysa

har en SE själv, skulle gärna vilja snacka me han... Trots att jag är den enda med en sån på skolan, (fick inte köpe den där 89/92/93 eller ngt, den va för bra sa min lärare), så kan man ju inte gå omkring och vara mainstream!

Visa signatur

Glömmer att logga ut :D