Permalänk
Medlem

Student present

Tjenare. Studenten närmar sig och jag tänkte köpa en bra present till min syster som går ut gymnasiet Media linjen och hon ska börja plugga något innom media i högskolan efter sommaren och min tanke var då att köpa en bärbar dator som kunde hjälpa henne lite på traven. Först o främst undrar jag om man ska satsa på en PC eller alternativt kanske någonting inom apple?
Har tänkt mig ca 5k. Skulle gärna vilja ha lite "experthjälp" ifrån er som kan

Permalänk
Medlem

Hej jag skulle rekomendera en Acer 5740G tycker den är bäst i ungefär din prisklass kostar 5990 som billigast just nu. köp inget apple skräp bara

Komplett.se - Acer Aspire 5740G 15.6"WXGA

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem

Blir ju lite svårt att hitta en ny Mac för 5000kr. Och står man ut med att konka på en 15,6" är 5740g mycket prisvärd ja.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk

I Örebro säljs Macbook 13" unibody för 5890 kr

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurreeb:

Hej jag skulle rekomendera en Acer 5740G tycker den är bäst i ungefär din prisklass kostar 5990 som billigast just nu. köp inget apple skräp bara

Så du tycker att en tjej kommer gilla springa runt med en 2.8kg dator (3kg med strömadapter) med 15.6" skärm ? Dessutom med en Hd5650? Vilket tycker du är viktigare för henne, lira Crysis eller batteritid ?
Man ska anpassa sina råd efter VEM ska ha dator.....

Till TS: Tjejer är totalt sålda på Macbooks. Och vi som har systrar VET att kvinnor köper grejer bara för att dom är gulliga/snygga. Det är ett sportgren i tjej OS också

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Kanske en Dell Inspiron M301z? Annars kan du kanske kolla här: Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Så du tycker att en tjej kommer gilla springa runt med en 2.8kg dator (3kg med strömadapter) med 15.6" skärm ? Dessutom med en Hd5650? Vilket tycker du är viktigare för henne, lira Crysis eller batteritid ?

Till TS: Tjejer är totalt sålda på Macbooks. Och vi som har systrar VET att kvinnor köper grejer bara för att dom är gulliga/snygga. Det är ett sportgren i tjej OS också

Ända anledning till att jag sa att den datorn är bra är för att den kommer att fungera bra mycket bättre än en macbook. och hur kommer det sig att du tycker att 2,65 kg är mycket ? Grafikkortet räcker ju mer än väll till för media applikationer.

Mina systrar gillar då inte macbooks dom har haft och blev inte nöjda med dom.

Och en macbook ligger en anning utanför hans pris budget

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurreeb:

Ända anledning till att jag sa att den datorn är bra är för att den kommer att fungera bra mycket bättre än en macbook. och hur kommer det sig att du tycker att 2,65 kg är mycket ?

Burken väger 3kg med adapter. Det står i första inlägget men jag kan skriva det en gång till iom att du kanske ser dåligt så bjuder jag på det.
Åter igen, tänk på VEM ska ha dator. En 190cm, vältränad kille skiter fullständigt i om burken väger 3kg. En tjej på 165cm och 50+kg kommer tycka att den är tung och otymplig iom att den har nästan 16" skärm.
Och vem vill lalla runt i timmar i skolan (och efter skolan) med en burk som har 16" skärm ?

Skrivet av Gurreeb:

Grafikkortet räcker ju mer än väll till för media applikationer.

Du har verkligen dålig koll på det här med bärbara grejer eller hur ? För media aplikationer behövs inte en separat kort alls. Batteritid bli bättre utan en separat kort. Var det svårt att räkna ut ?

Håller med att Macbook ligger utanför budgeten.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Acer 1810TZ - liten och kompetent maskin som jag köpte till min tjej i januari. Hon är supernöjd med den!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Burken väger 3kg med adapter. Det står i första inlägget men jag kan skriva det en gång till iom att du kanske ser dåligt så bjuder jag på det.
Åter igen, tänk på VEM ska ha dator. En 190cm, vältränad kille skiter fullständigt i om burken väger 3kg. En tjej på 165cm och 50+kg kommer tycka att den är tung och otymplig iom att den har nästan 16" skärm.
Och vem vill lalla runt i timmar i skolan (och efter skolan) med en burk som har 16" skärm ?

Du har verkligen dålig koll på det här med bärbara grejer eller hur ? För media aplikationer behövs inte en separat kort alls. Batteritid bli bättre utan en separat kort. Var det svårt att räkna ut ?

Håller med att Macbook ligger utanför budgeten.

Okej mitt fel men jag är ny på ämnet bärbart men om du nu säger det så tror jag dig. så om det gäller bärbart så har grafikkortet ingen som helst betydelse om man ex håller på med hd rendering ?

Här är några andra datorer som är LÄTTARE och inom prisbudgeten

Acer Aspire 3935 Vista Premium - Inet.se

DATAGROTTAN / ACER ASP 3810T-734G32N C2D/SU7300 320GB 4GB 13.3IN NOOPTD V7 SW

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser ut som en hyffsad dator. dock lite över min budget men 1000 spänn går väll att skramla fram
Acer Aspire 3935 Vista Premium - Inet.se
ser bra ut den med då kanske man skulle kunna klämma in en bärbar hårddisk med.
är gärna öppen för flera förslag köper nog en dator innom 2 veckor iaf

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

Så jävla sant, gick med mor min på mediamarkt en gång, det första hon sa när vi kom till laptoparna var "kolla vad gulliga dom är"...

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Medlem
Skrivet av St4lin:

Så jävla sant, gick med mor min på mediamarkt en gång, det första hon sa när vi kom till laptoparna var "kolla vad gulliga dom är"...

Jo jag känner igen detta. min tjej är helt såld på eeePc då dom är "jättesöta"

Permalänk
Medlem

Beställt dator. tråden kan låsas. Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

vilken dator vart det då ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem