Permalänk
Inaktiv

vardagsdator till spel och film

Har kollat runt lite efter datorer och ska nu köpa mig en bärbar jag kommer spela spel typ left for dead2" och DotA kanske spelar lite nyare spel sen ska också ha den för kolla film samt koppla in i Tvn.

har hittat två datorer båda kostar 11.000 och mer än så vill jag inte betala men vilken är bäst eller finns det något bättre för den prisklassen?

Komplett.se - ASUS N61JA 16" HD

Komplett.se - Acer Aspire 5745G 15.6" HD LED

Den ena är en ASUS och andra ACER
Asus har Intel Core i5 450M medans Acer har Intel Core i7 720QM , antar att acern är bättre på den punkten.
Sen så tror jag Asus har bättre grafikkort den har ATI Mobility Radeon HD 5730 medans Acer har NVIDIA GeForce GT 330M

vet inte vilket som är bäst kan man spela nya spel på båda är det stor skillnad? är jätte tacksam för svar om ni vet någon annan dator för samma pris eller billigare tips gjärna bara det inte är MSI GX740 (tycker den är så ful att man inte kan ta med den till skolan) .

Har dessutom hört att Acer datorer inte ska vara bra och att dom krånglar mkt och kraschar stämmer detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon151766:

Har dessutom hört att Acer datorer inte ska vara bra och att dom krånglar mkt och kraschar stämmer detta?

tror det mest handlar om nätagg vid det fallet

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Inaktiv

Hittade den här också

Elgiganten - Acer Aspire 5553G

hur är den i jämfört med dom andra datorerna står att den är fyrkärning amd processor vilket låter bra men vet inte så mkt om datorer så är den bättre eller sämre än dom jag nämt funderar också på kanske köpa en gx640 trots att den ser förjävlig ut men den är tyvär slut på inet där jag bor.

Permalänk
Inaktiv

Ace och Acer är INTE samma företag.
Acer = Acer (kända för laptops, skärmar osv)
Ace = Ace of Sweden (kända för bland annat kassa nätagg)

Angående kvalitet på Acers laptops:
Den har nog varit sämre förut, men skall vara bättre nu.
Dock har alla märken vissa modeller som krånglar. Så oavsätt märke, så kolla upp omdömen på prisjakt.se

Permalänk
Inaktiv

Okej ingen som kan ge lite tips om datorerna jag har nämt?

Permalänk

Acern på komplett med GT330m gpu är inget vidare för spel, till spel så är Asus N61'an ordentligt mkt snabbare.

Det finns dock andra acer och packard bell med i3 330m och 5650m för 6990:-

Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JN-572NC

Acer Aspire 5740G-334G50Mn (LX.PMB02.079) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer