Dustin Home - rabatter för studenter

Permalänk
Medlem

Att du har CSN-kort, skriver ditt nummer, förklarar läget... En polare lyckades få sitt CSN-kort godkänt på så sätt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Står klart och tydligt på deras sida "Här kan du som är student (studerar på universitet eller högskola) registrera dig för att få:". Så om du är studentkund har du myglat dig till eller haft tur ;).

jaa men det räcker med att man har ett csn kort.. va medlem innan jag blev det och skicka in ett mail med mitt csn kort nummer bara där jag skrev att jag gick på it-gymnasiet och ville ha student rabbat.. så har både it-gymnasiets rabatt samt studentrabatt utan att ha "myglat" eller haft tur

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

De totalvägrade mig som studentkund trots att jag har CSN kortet.
"Det gråa kortet, annars får det va!", lät det ungefär...

Permalänk
Skrivet av norrby89:

jaa men det räcker med att man har ett csn kort.. va medlem innan jag blev det och skicka in ett mail med mitt csn kort nummer bara där jag skrev att jag gick på it-gymnasiet och ville ha student rabbat.. så har både it-gymnasiets rabatt samt studentrabatt utan att ha "myglat" eller haft tur

Får man extra rabatt om man går på ITG?

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Har en polare som reggade sitt, han läser på komvux och det var inga problem.
Komvux är ju jämförbart med gymnasie kan man väll säga.

Då hade han tur.
Jag läser också på komvux just nu och innan jag började mina studier så hörde jag av mig till Dustin och frågade om jag skulle få studentpriser. Jag meddelande även att jag skulle läsa på komvux och att jag skulle få CSN-kortet (finns Studentkortet och Mecenatkortet också). Fick meddelandet att det inte var några problem. När jag började så skickade jag mitt CSN-kortsnummer och fick svar att det inte gällde för deras studentrabatter. Så, där fick jag.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----Original Message-----
From: Niklas xxxx[mailto:xxxxx]
Sent: den 12 januari 2010 15:57
To: Order home
Subject: Student?

Hej!

Jag skall plugga på Komvux och kommer väl antagligen att få CSN-kortet.
Gäller era rabatter mig?

Mvh
Niklas xxxxxx

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Niklas,

Studentrabatten kommer att gälla dig så snart du har ett giltigt CSN-kort.

Vänliga hälsningar
Mikael xxxxxxx

Dustin
Säljare

Order: 08 553 44 553
Växel: 08 553 44 000

Email: order@dustin.se

För att underlätta hanteringen, vänligen behåll mailkonversationen intakt.
Eventuella priser som lämnas av Dustin i detta mail är per styck,
exklusive moms & frakt och gäller enbart idag. För aktuell prisbild se
Sommarrea

Besök även:
Sommarrea
Om Dustin - Övrigt - Beställ katalog

Och så började jag att plugga:

Hej!

Jag vill gärna ha studentpriser på mitt konto.
Kundnummer xxxx.

Kortnummer: xxxxxxxxxx.

Mvh
Niklas xxxxxxx

Hej

Vad jag kan se så har du ett CSN kort, detta kort berättigar dig inte till studentrabatten.
Rabatten gäller endast studerande vid Högskola samt Universitet. Om du är det så får du kontakta din studentkår och se till att dem har alla uppgifter som dem ska ha.

Vänliga hälsningar
xxxxxxx xxxxxxxx

Dustin / Dustin home
Sälj

Hej,

När jag mailade er tidigare så sa ni att det även gällde CSN-kortet.
Se bifogat meddelande.

Nåja.

Mvh
Niklas xxxxxx

Hej

CSN kortet gäller men om du studerar på universitet eller högskola, men tyvärr inte för komvux.

Vänliga hälsningar
Markus xxxxxxx

Dustin / Dustin home
Sälj

Tel: 08 553 44 900
Växel: 08 553 44 000
order@dustinhome.se

Vad jag vet så får man inte CSN-kortet om man studerar på universitet eller högskola. Då är det studentkortet eller mecenat som gäller.

Permalänk
Medlem

Inte heta rabattar?

I beg to differ, vissa saker är det hiskeligt stor skillnad på.
Kolla dessa KABEL FÖRLÄNGNING 8-PIN EPS12V HA-HO 25CM - Specifikationer 120kr per default, student? 12kr, 12kr! frakfritt också. blev riktigt nöjd när jag köpte denna efter lite letande
Även denna var det stor rabatt på KABEL USB 2.0 TYP A-B HA-HA 2.0M BEIGE - Specifikationer normalt 55kr, student 12kr. Perfekt när jag inte fick en medföljande usb-sladd till min skrivare

Sen så vet jag inte om de är någon värst större skillnad på dyrare saker, men jag menar varje krona hjälper ju, särskilt för studenter, bara att det är fraktfritt gör det ju nästan värt det

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Den kostar 12 kr för mig också och det blir fraktfritt om jag betalar med kort/internetbank. Så jag har tydligen studentpriser även fast de sa att jag inte kan ha det? Där ser man. Då blir det att handla mer från Dustin framöver.

Permalänk
Medlem

Det funkar iaf inte att registrera sig på sidan med CSN kortet.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Det mesta inom sladdar blir helt sjuktligt billigt med studentrabatten. Komponenter osv blir det inga större skillnader på. Det handlar väl om marginaler på sladdarna som gör att de kan sänka priset så mycket för oss studenter.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Det mesta inom sladdar blir helt sjuktligt billigt med studentrabatten. Komponenter osv blir det inga större skillnader på. Det handlar väl om marginaler på sladdarna som gör att de kan sänka priset så mycket för oss studenter.

Mm, sjukt najs när man skulle dra långa kablar till projektorn, sparade någon hundralappar på det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Kablar blir billigt, men de har överpriser jämfört med konkurrenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kablar blir billigt, men de har överpriser jämfört med konkurrenter.

Det kan jag hålla med om. Dustin är inte de billigaste. Men jag lovar att de har de billigaste kablarna, om man är student!

Visa signatur

Citera för svar..