Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

965 c3 probs

Hej

Har idag fått problem med min 965 phenom II efter att jag gjort en bios uppdatering. Har moderkortet M4A79T-deluxe. uppdaterade till senaste 3107 ver. I hopp om att kanske få Cool and Quite att funka. starta upp gick in i cpu-z. Tänkte Yes den clocka ner till 4x multiply.

Men nu är de så va jag en gör så ändrar den inte från 4x multiply. Och ja vet inte hur jag byter tillbaka till gammal bios ver eftersom de inte går å göra i Easy flash 2. Vet dock inte om de kmr hjälpa kanske något flippa ur efter som CoQ alldrig funkat innan.

Ända sättet att höja multiply är genom AMD overdrive. När jag är i windows. Dock visar den i bios att jag har 17 mutliply. och visar 3400mhz.

Hade en clock på 16x240=3840mhz innan och vcore på 1.4 när ja testa sätta på Cool and quite.
kan de ha buggat up allt?

Helst av allt vill ja kunna köra 16x240=3840mhz clocken med Cool anb quite igång men verkar inte funka för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser du att den inte går upp i hastighet när du testar den? Hur gör du isf? OS?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

har testat OCCT men den höjs inte där eller i spel alltså den har låst sig till 4 multiply :S. Dock går de ändra när man startar amd overdrive. Men när jag startar om datorn igen är de samma igen. jag kör win 7 64 bitars