Monitorproblem, Powerlampa + monitor blinkar av och på bild syns.

Permalänk

Monitorproblem, Powerlampa + monitor blinkar av och på bild syns.

Har ett problem med min monitor som sagt. Sätter på monitorn, powerknappen börjar blinka och monitorn gör det också. Loggar in i windows via min andra monitor och kan se skrivbordet på den felande monitorn. Så själva bilden funkar men det är något annat som är fel.

Har googlat en del och troligen är det något fel "power invertern" vad de nu är. Google sa att den skulle vara relativt billig och enkel att byta ut så undrar om någon har erfarenhet av detta och kan nämna nånting om det? Reparera den skulle gå på mellan 1500-2000 Kr sa repfirman och då kan man ju lika gärna köpa en ny monitor.

Permalänk

Har nu öppnat upp den och kollat lite på komponenterna, har även googlat över hur felaktiga komponenter ser ut och jag märkte att 2 st likande denna https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?shop=ELFA_SE-SV#... buktar lite lite uppåt medans de resterande är helt platta i toppen. Det är dock extremt lite de buktar ut, är de troligtvis dessa som är kassa? och i så fall hur vet man att man hittar rätt nya likadana som på kretskortet och är de svåra att löda dit själv?