Permalänk
Medlem

liknande ljud som Z 5500

hejsan

Nu vad de några år sen man hade koll på ljud paket. Nu är de så här att mitt Z 5500 har gått sönder (Kapel brand) och garantin gick ut i förr går, Det jag undrar är om ni vet något 2.1 paket som har ett liknade ljud, Det jag kommer spela upp är som nog alla vanliga själar spelar dvs film,musik och spel

har tittar på ett 2.1 paket men vet inte riktigt om de är värt dom pengarna?
dfeldt Audioengine 5, Svart - Inet.se

min budget är på 4000 kr, så kom med förslag

kan tilläggas att jag kör med detta ljud kort
Creative Sound Blaster Audigy SE Bulk - Inet.se

mvh

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

vad jag hört så är dessa inget o klaga på;
Logitech Z-2300 2.1 - Inet.se

Men med din budget så finns det ju säkert finare grejer, men du kan ju alltid googla runt lite om dem om du vill
tror föregångaren var Z4? De sitter jag på, eller ja, gav bort till farsan köpte 5.1 ist, men de låter jävligt bra för det priset och basen är rätt mysig också.

Hoppas du hittar något!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Har tittar på Logitech Z-2300 lite granna faktiskt. Fast vet inte om jag ska köra på såna eller något vassare?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Har tittar på Logitech Z-2300 lite granna faktiskt. Fast vet inte om jag ska köra på såna eller något vassare?

Z-2300 har ingen riktig tweeter utan en sk bredbandselement som ska återge både höga frekvenser och mellanregister. resultat är att Z-2300 är dåliga på båda delarna.
missförstå mig inte det finns gott rikti bra bredbandelemt som klarar av uppgiften men en par bra sådana brukar kosta mer än Z-2300 systemet.
logitech vänder sig mer till kidsen som gillar plåga grannar med basen men inte har högre ambitioner än så.

Här har du ett par välljudande alternativ om du vill ha bra ljud genom alla frekvenser.

Jag har AE paketet och kan intyga att det handlar om riktig bra grejer. Finns gott om tester på nätet så läs på. Se till att testerna utförs av riktiga HIFI sajter då sk "hårdvarusajterna" brukar ha noll koll på musik.

Acoustic Energy Aego M - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
Audio Pro Model Three - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
Altec Lansing Expressionist Ultra MX6021 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
Edifier S530D - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
Jamo i300 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare

EDIT:
Också en sak att tänka på, om högtalarlådor är gjorda av plast (läs Logitech) så är det skräp. Titta på riktiga HIFI högtalare, finns en bra anledning att lådor där görs av MDF.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Har fastnat för Acoustic Energy Aego M - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare och Edifier S530D - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- & datorhögtalare
har grymt svårt att välja. Kan säga att jag har läst gott om tester som du bad mig att göra men har ändå svårt att välja faktiskt.
Båda är grymt paket

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd

som sagt jag har AE och är ruskig nöjd, det enda som jag skulle vilja förändra är att det skulle vara nice med trådlös fjärkontroll.
Edifier har jag läst om och alla är rörande överens att det är riktig fina grejer men som sagt jag har inte hört dom personligen.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Såg att datorbutiken har Edifier S530D 2.1ch i vitt och jag blev nästan helt såld faktiskt :D. Håller på att göra min dator hörna i svart / vitt tema. Mitt chassi är svart liksom skärmen, t-bordet och musen så jag tänkte vitt blir grymt ihop med mitt svart dock är mitt bord vitt ( är meningen ). Kommer en galleria på detta i slutet av sommar (ska till USA o sen jobba o bla bla bla ). Fast du vet inte om AE paketet finns i vitt? för alla gånger jag har hittat de så är de i svart

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Fast du vet inte om AE paketet finns i vitt? för alla gånger jag har hittat de så är de i svart

dom finns i vitt dom också.

aego m series : acoustic energy

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Musikälskare

Jobbigt att kontrollen är på basen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Tror det kommer bli Edifier S530D 2.1ch för mig. Jag kommer ha basen på golvet och sen så sitter kontrollen på basen så jag varje dag jag ska ändra så måste jag ner till golvet ^^ men de får bli ett par
Edifier S530D 2.1ch för mej tack Redzo för hjälpen

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Tror det kommer bli Edifier S530D 2.1ch för mig. Jag kommer ha basen på golvet och sen så sitter kontrollen på basen så jag varje dag jag ska ändra så måste jag ner till golvet ^^ men de får bli ett par
Edifier S530D 2.1ch för mej tack Redzo för hjälpen

Ingen fara, glad att jag kunde hjälpa till.
Det vore sjust om du kunde skriva liten tråd om dessa när du har fått dom. Du vet för och nackdelar (om du hittar några) osv. Kan hjälpa andra i valet och kvalet

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Ingen fara, glad att jag kunde hjälpa till.
Det vore sjust om du kunde skriva liten tråd om dessa när du har fått dom. Du vet för och nackdelar (om du hittar några) osv. Kan hjälpa andra i valet och kvalet

Ska göra de så fort jag får dom dvs efter min USA resa som börjar imorgon kl 8 på morgonen
men har nog dom har högtalarna om några veckor skulle jag tro

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Om du söker här på forumet så har jag skrivit en hel del om vad jag tycker om mina AE5or.

Sökfunktionen är kanonbra!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

Också en sak att tänka på, om högtalarlådor är gjorda av plast (läs Logitech) så är det skräp. Titta på riktiga HIFI högtalare, finns en bra anledning att lådor där görs av MDF.

Björkplywood är ännu bättre. Även andra exklusivare plywoodsorter går bra såsom mahognyplywood, bambuplywood, äppelplywood osv men det är riktigt dyrt. MDF används för att det är billigt och lättarbetat.
Ta t.ex. bambuplywood, bland det svåraste man kan jobba med men det ger belöning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare