Permalänk
Medlem

Felmeddelande, behöver hjälp

Köpte en laptop för bara någon månad sen men när jag idag skulle starta upp den så kom ett felmedellande upp och jag kommer ingenstans. Är ingen vidare datorfixare själv och har inte råd som student att betala någon att fixa den. Så hoppas ni på forumet kan hjälpa mig.

Felmeddelandet som kommer upp är följande:

Windows has encountered a problem communicating whit a device connected to yor computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM drive that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restat your computer.

If you continued to recive this error message, contact the hardware manufacturer.

File: \Boot\BCD
Status: 0xc00000e9
Info:An unexpected I/O error has occurred.

Är väldigt tacksam för all hjälp om hur jag ska kunna fixa datorn och varför det har blivit fel?

Permalänk

Som meddelandet säger så skall du koppla bort extra sladdar anslutna till datorn.
Har du USB-moduler eller PC-Express kort istoppade så ta ur dem.
Plocka även ur CD-skiva om du har en sådan i.

Läs denna länk:
An unexpected I/O error has occured.File:\Boot\BCD
...och...
How to use the Bootrec.exe tool in the Windows Recovery Environment to troubleshoot and repair startup issues in Windows

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

det pissiga i det hela är att jag inte har några extra sladdar inkopplade till datorn och jag har ingen cd som sitter i., vad ska jag göra då?

Länken du skickade förstod jag inte mycket utav, är ingen hejare på engelska.

Permalänk
Skrivet av blink21:

det pissiga i det hela är att jag inte har några extra sladdar inkopplade till datorn och jag har ingen cd som sitter i., vad ska jag göra då?

Länken du skickade förstod jag inte mycket utav, är ingen hejare på engelska.

Troligen är det problem med din disk. Det är nog service som gäller för dina olyckskompisar i länken har inte löst problemen. Jag skickar med en Google-översättning av länkarna.

Google Översatt - An unexpected I/O error has occured.File:\Boot\BCD

Google Översatt - Använda Bootrec.exe i Återställningsmiljön i Windows

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen ingenting jag kan göra själv med detta problemet och varför har jag fått det?

Permalänk

Du kan prova att starta upp på Windows installations DVD
(men de andra i länken kunde inte ens använda DVD'n).
Får du igång installationen så kan du välja att reparera eller installera om.

Du har antagligen fått detta som straff för gamla synder...

Visa signatur