Permalänk
Medlem

jävla lite-on

Nu börjar jag bli trött på problemen med min Lite-On LTR-32123S, här följer en komplett lista:

1. Med ojämna mellanrum så kan man höra ett konstigt ljud från den, ungefär som när luckan öppnas, bortsett från att luckan inte öppnas. Detta låter högt, jag kan höra det genom väggen till det rum där datorn står.

2. När jag rippar musik så går det inte snabbare än 5x, vilka inställningar jag än hittar på.

3. Skivorna har plötsligt blivit väldigt varma när jag tar ut dem ur brännaren.

4. Den har börjat brumma ganska mycket vid maxfart, det gjorde den inte tidigare.

Följande åtgärder har gjorts, dock utan resultat:

Bytt IDE-kabel
Testat med PIO-mode
Installerat Intels IDE-drivers.
Flashat till senaste firmware.

Någon som vet vad som kan vara fel?
Jag har varit i kontakt med Datorbutikens support och de säger att det inte är ett känt problem.

Permalänk
Medlem

Jag lider med dig.

Permalänk
Medlem

Testa i en annan dator. Om du får samma fel där => Snacka med supporten för Lite-on... De borde kunna lösa ditt problem om inte datorbutiken vill göra det..

Permalänk
Medlem

Om du kör Win 2000/XP, prova nya ASPI drivers. Borde åtminstone hjälpa med rippningen.

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
Om du kör Win 2000/XP, prova nya ASPI drivers. Borde åtminstone hjälpa med rippningen.

testade med två olika ASPI men det gick fortfarande lika snabbt
däremot så ställde jag om i EAC så att den rippade med burst mode, det gick då i ca 8x men jag fick fel som timing error

hur snabbt brukar det gå med en fungerande enhet?