ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Trodde svenska armén använde PSG90? :S
Använde iaf min vän när han gick igenom lumpen, som skarpskytt då alltså.

Jodå, men vi använder också AG90 som är betydligt tyngre. Bilderna och filmen av SAM på förra sidan är dock väldigt gamla och utdaterade nu. Det har hänt en del sen dess, och mycket nytt kommer till Arrowhead-versionen så fort ACE2 finns tillgängligt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Finns det nån mod som förbättrar prestandan i spelet? Går ju knappt spela oavsett inställning.

Och nån guide på hur man får AI att flyga utan att behöva starta på ett fält? Har tänkt göra scener men det är rätt svårt när dom antingen faller rakt till marken och sprängs, eller måste åka en och en på ett fält! Och finns det nåt kommando så att dom cirkulerar runt ett område, och inte åker från A till B till C och åker sedan till C och landar? Både plan och helikoptrar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Finns det nån mod som förbättrar prestandan i spelet? Går ju knappt spela oavsett inställning.

Och nån guide på hur man får AI att flyga utan att behöva starta på ett fält? Har tänkt göra scener men det är rätt svårt när dom antingen faller rakt till marken och sprängs, eller måste åka en och en på ett fält! Och finns det nåt kommando så att dom cirkulerar runt ett område, och inte åker från A till B till C och åker sedan till C och landar? Både plan och helikoptrar.

Kör med windows 7 sen 4-8gb ram så funkar det väldigt bra , har inga problem att köra ultra fort genom städer efter att ha bytt till W7 i C.L maps.

Btw lever anrop servrarna fortfarande?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Spelet nyttjar bara typ 1.5GB RAM så det känns ganska onödigt att ha så mycket, om man inte kör RAMdisk dvs. Det man brukar göra är ju typ att stänga av post-processing (Tar bort alla suddiga effekter och ger dig typ 20fps) samt dra ner Smoothing till noll i kontroll-menyn (Tar bort mus-lagg), och om man har en i7-processor så stänger man av HyperThreading i bios. Att det hackar när du färdas snabbt genom städer och dylikt går i princip bara att reducera genom att installera spelet på en SSD-disk eller RAMdisk, iom att spelet använder så lite RAM och istället läser väldigt mycket direkt från disken. AA/3d-resolution drar mastigt med prestanda, så det bör man bara använda om du har ett riktigt kraftfullt grafikkort. Kan ju möjligtvis prova någon lägre isntällning.

Anrop är väldigt dött nuförtiden. De flesta medlemmarna lämnade ju Anrop i vintras för att skapa SSG-Clan istället och bli seriösare, och där är det väldigt livat fortförande. Vill man lira ArmA2 på ett så kul sätt som möjligt, och som det är tänkt att liras, så rekommenderar jag starkt att bli medlem på SSG och delta i söndags-uppdragen och allt vad ni hinner med. Det är en ganska stor inlärnings-kurva, men där får ni hjälp med allt av medlemmar och ledningen, och det är lätt värt det i slutändan. Det är ett gameplay som man inte hittar någon annanstans eller i något annat spel Youtuba "SSG Clan" så får ni ett gäng filmer med exempel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Spelet nyttjar bara typ 1.5GB RAM så det känns ganska onödigt att ha så mycket, om man inte kör RAMdisk dvs. Det man brukar göra är ju typ att stänga av post-processing (Tar bort alla suddiga effekter och ger dig typ 20fps) samt dra ner Smoothing till noll i kontroll-menyn (Tar bort mus-lagg), och om man har en i7-processor så stänger man av HyperThreading i bios. Att det hackar när du färdas snabbt genom städer och dylikt går i princip bara att reducera genom att installera spelet på en SSD-disk eller RAMdisk, iom att spelet använder så lite RAM och istället läser väldigt mycket direkt från disken. AA/3d-resolution drar mastigt med prestanda, så det bör man bara använda om du har ett riktigt kraftfullt grafikkort. Kan ju möjligtvis prova någon lägre isntällning.

Anrop är väldigt dött nuförtiden. De flesta medlemmarna lämnade ju Anrop i vintras för att skapa SSG-Clan istället och bli seriösare, och där är det väldigt livat fortförande. Vill man lira ArmA2 på ett så kul sätt som möjligt, och som det är tänkt att liras, så rekommenderar jag starkt att bli medlem på SSG och delta i söndags-uppdragen och allt vad ni hinner med. Det är en ganska stor inlärnings-kurva, men där får ni hjälp med allt av medlemmar och ledningen, och det är lätt värt det i slutändan. Det är ett gameplay som man inte hittar någon annanstans eller i något annat spel Youtuba "SSG Clan" så får ni ett gäng filmer med exempel.

Spelet kanske bara drar 1.5gb ram men allt annat skit tar ju lite ram också , Åt mig är skillnaden mellan Win Xp och Win 7 stor...men om det är pågrund av Win 7 är bättre vet jag inte...men det vart också bättre åt mig med 6gb istället för 4gb ram minnen...jag tror inte man ska lite så mycket på vad task manger säger att man använder i ram minne. Men hackning genom städer har försvunnit åt mig efter 6gb minne och då sitter jag fortfarande på vanlig 7200rpm hårdisk...trimmad bil 250+ genom städerna inga problem åt mig längre.

Lirade ganska många uppdrag med anrop förut så lite kan jag.. men det är säkert lite nya saker som har tillkommit.. får väll se när jag tröttnar på Chernarus Life.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Spelet kanske bara drar 1.5gb ram men allt annat skit tar ju lite ram också , Åt mig är skillnaden mellan Win Xp och Win 7 stor...men om det är pågrund av Win 7 är bättre vet jag inte...men det vart också bättre åt mig med 6gb istället för 4gb ram minnen...jag tror inte man ska lite så mycket på vad task manger säger att man använder i ram minne. Men hackning genom städer har försvunnit åt mig efter 6gb minne och då sitter jag fortfarande på vanlig 7200rpm hårdisk...trimmad bil 250+ genom städerna inga problem åt mig längre.

Lirade ganska många uppdrag med anrop förut så lite kan jag.. men det är säkert lite nya saker som har tillkommit.. får väll se när jag tröttnar på Chernarus Life.

Har inget med taskmanager att göra, utan det är en känd begränsning i grafikmotorn, och spelet kommer bara nyttja samma låga mängd RAM även i Arrowhead. BIS säger dock att dom möjligtvis kommer prova förbättra det i en patch i framtiden.
Men ja, självklart menar jag inte att man bara behöver 1.5gb RAM, utan jag menar att tex 4gb räcker gott och väl för att driva allt. Hur mycket windows och andra applikationer drar i bakgrunden är ju däremot individuellt. Själv har jag ett väldigt städat operativsystem, men om man sitter med en massa tunga program i bakgrunden och annat larv så kan man så klart behöva mer RAM. Men det är fortförande inte en komplett lösning i slutändan. Antingen inbillar du dig eller så har du en konstig uppfattning av "flyt" i spel. Hårddisken är flaskhalsen i det fallet, och det går inte att lösa med mer RAM.

Sen att det blir skillnad av att byta upp sig till Windows 7 från XP väl ändå ganska uppenbart? Då får du ju ordentligt stöd för en fler-kärnig processor, större mängd RAM, 64-bit system, mycket bättre drivrutiner, osv.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

ARMA2 ser ju skitnice ut, är det många som lirar? Stora banor? Fordon?

Stora banor? Ja, vad sägs om över 200 kvadratkilometer fri och öppen yta utan laddningstider? Många som lirar? Deras community är H. U. G. E.! Fordon? Över 30 helt unika fordon.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

+ en oändlig ström av moddar

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Därav communityn xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Får spelet idag, ska bli kul att testa. (:

Någon speciell server man ska lägga på minnet?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Har inget med taskmanager att göra, utan det är en känd begränsning i grafikmotorn, och spelet kommer bara nyttja samma låga mängd RAM även i Arrowhead. BIS säger dock att dom möjligtvis kommer prova förbättra det i en patch i framtiden.
Men ja, självklart menar jag inte att man bara behöver 1.5gb RAM, utan jag menar att tex 4gb räcker gott och väl för att driva allt. Hur mycket windows och andra applikationer drar i bakgrunden är ju däremot individuellt. Själv har jag ett väldigt städat operativsystem, men om man sitter med en massa tunga program i bakgrunden och annat larv så kan man så klart behöva mer RAM. Men det är fortförande inte en komplett lösning i slutändan. Antingen inbillar du dig eller så har du en konstig uppfattning av "flyt" i spel. Hårddisken är flaskhalsen i det fallet, och det går inte att lösa med mer RAM.

Sen att det blir skillnad av att byta upp sig till Windows 7 från XP väl ändå ganska uppenbart? Då får du ju ordentligt stöd för en fler-kärnig processor, större mängd RAM, 64-bit system, mycket bättre drivrutiner, osv.

Inbillning är det inte, eftersom körde jag fort genom en stad förut så hade det tyvärr inte gått..hackning sen crash, nu är det inga problem, sen så är mitt W7 väldigt rent på skit också..det som körs på det är skype + Arma2.

Men skumt är det om spelet bara kan använda 1.5gb.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Testat lite nu och verkar vara nice om man bara lägger lite tid på det. Nu blev jag dock ganska snabbt sugen på att testa lite mods och undrar vilka som rekommenderas.
Mods som jag håller på att tanka är Advanced Combat Environment 2 - Core och eXtras plus Swedish Army Mod (SAM).

EDIT: Verkar finnas fler servrar än spelare vilket är lite synd.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Testat lite nu och verkar vara nice om man bara lägger lite tid på det. Nu blev jag dock ganska snabbt sugen på att testa lite mods och undrar vilka som rekommenderas.
Mods som jag håller på att tanka är Advanced Combat Environment 2 - Core och eXtras plus Swedish Army Mod (SAM).

EDIT: Verkar finnas fler servrar än spelare vilket är lite synd.

Det är lite annorlunda i ArmA2 jämfört med andra spel. Den största (Och överlägset bästa) aktiviteten sker på privata servrar i klaner och communities. Man kan då enas om vilka moddar som används och är tillåtna, samt lägga upp nödvändig struktur och kommunikation som spelet uppmanar till. Populärast är att skapa egna uppdrag och coopa igenom dom. Men det sker även en hel del joint op's, pvp, tävlingar och andra tillställningar mellan olika grupper.
Att lira ArmA2 public bör iaf undvikas då det inte bjuder ens på en bråkdel av det nöje man får om man lirar det ordentligt.

Jag rekommenderar att du tar en titt hos oss på Swedish Strategic Group (SSG) och provar på medlemskap. Vi är ett ganska stort gäng svenskar (Och en norsk ) som lirar ett stort seriöst uppdrag varje söndag, och har lite random träning och mindre uppdrag under veckorna. Snittar runt 25-30 pers som coopar på helgen, och under veckorna brukar det iaf bli runt 10-15 pers. Det är inga stenhårda krav på att du ska medverka på alla uppdrag, utan det finns nått mini-krav på typ nån enstaka gång i månaden, plus att du anmäler din frånvaro (Gäller endast söndags-uppdragen och torsdags-träning).
Vi kör en NATO-baserad kompani-struktur som täcker både skyttegrupper, pansar, flygvapen samt ledning, med hyfsat seriös radio-kommunikation med gruppchefer och dylikt. Du får genomgå några övningar/utbildningar när du är med och lirar dom första gångerna, så du får en aning om hur allt funkar och görs. Inga konstigheter egentligen om du tex har gjort lumpen
Vi använder alltid ACE2 och oftast också SAM i våra uppdrag, samt ett eget ihopslängt mod-pack med nya banor och lite annat extra gott. Teamspeak 3 är också ett krav att använda. Alla våra uppdrag och kampanjer är dessutom helt egna och gjorda bara för oss, väldigt välgjorda dessutom. Youtuba "SSG clan" så får du upp ett gäng filmer som folk har spelat in under uppdragen Jävligt kul!

Edit: Värt att tillägga är dock att vi kommer gå över till Operation Arrowhead när det kommer ut om typ 2 veckor.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Nja har bara kört public och det är bra roligt, känns som folk samarbetar osv så säga det bör undvikas är väl å ta i

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Nja har bara kört public och det är bra roligt, känns som folk samarbetar osv så säga det bör undvikas är väl å ta i

Inte efter att du har provat att lira det på riktigt

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Version 1.07 är nu live och spelet flyter på mer än någonsin! Om patchen på FZ.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Version 1.07 är nu live och spelet flyter på mer än någonsin! Om patchen på FZ.

Nu när jag uppgraderat riggen och patchen släppts så tänkte jag installera på nytt. Angående ACE2-modden, ska man installera den före eller efter patch? Spelar det ngn roll? Antar att det är ACE2 ver 1.2 som gäller. Behöver man ngn mer mod? (Kanske wipas ändå allt om man ska installera Arrowhead typ imorgon...?! )

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

Alltid officiella patchar först, det är den gyllende regeln Fast ACE2 ändrar inte på några orginal-filer, så det spelar nog ingen roll. Glöm inte att ACE2 också kräver senaste versionen av CBA.

Och självklart ska du ju också ha Swedish Army Mod (+hotfix)

Armaholic.com - Swedish Army Mod (SAM)
Armaholic.com - Swedish Army Mod (SAM) Hotfix

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Alltid officiella patchar först, det är den gyllende regeln Fast ACE2 ändrar inte på några orginal-filer, så det spelar nog ingen roll. Glöm inte att ACE2 också kräver senaste versionen av CBA.

Och självklart ska du ju också ha Swedish Army Mod (+hotfix)

Armaholic.com - Swedish Army Mod (SAM)
Armaholic.com - Swedish Army Mod (SAM) Hotfix

Ok, tackar! Laddar för fullt..

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Fråga: Steam sale idag med arma II för €15, men den nya stand alone "expansionen" kommer ju snart. Är det värt att ha orginalet + expansion, eller ska man bara vänta på "expansionen" om man vill börja spela lite? Sett på SSGs youtube videos och det verkar helt klart spännande och intressant!

Permalänk
Skrivet av FelixJ:

Fråga: Steam sale idag med arma II för €15, men den nya stand alone "expansionen" kommer ju snart. Är det värt att ha orginalet + expansion, eller ska man bara vänta på "expansionen" om man vill börja spela lite? Sett på SSGs youtube videos och det verkar helt klart spännande och intressant!

Med tanke på hur mycket mer innehåll man får av att slå ihop spelen så tycker jag absolut att det är värt det. SSG lär dock bara lira Arrowhead ett tag framöver, men förr eller senare så dyker det troligtvis upp lite nostalgi-trippar och dylikt med Chernarus, plus att det finns mängder med andra objekt och karaktärer i ArmA2 som man gärna använder även i Arrowhead. Samma sak gäller på mod-scenen, då ArmA2 blir ett krav för att kunna lira vissa moddar som tex använder sig av modeller eller andra filer därifrån.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nån här som vet hur jag får en rifle med ljuddämpare på på BLUFOR? Har sett den i ArmA 2 förr, men hittar den inte nu.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

ACE2 har kommit ut ju (såvitt jag har förstått), och ni säger att det finns en massa mods till ArmA2.. då är min fråga: finns det nån modd som ändrar de homosexuella voice commands:en?

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med geforce 8800gts och Arma2? När man spelar startar datorn om sej. Enda sättet för mej att spela är att sätta grafikfläkten på max, vilket e sjukt störande.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Red Beaver:

Nån mer som har problem med geforce 8800gts och Arma2? När man spelar startar datorn om sej. Enda sättet för mej att spela är att sätta grafikfläkten på max, vilket e sjukt störande.

Skämt eller? Om fläkten på max hjälper, handlar det ju om överhettning och har ingenting med spelet i sig att göra. Byt grafikkort eller börja med att rensa fläkten.
Detta hör hemma under grafik- eller support-forumet

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar om det är någon i världen som har ett flytande Arma 2, det verkar ju som att dagens datorer inte klarar det? Jag har tänkt att uppdatera min 4-åriga gamla dator mot en ny, men då vill jag förstås att den ska klara Arma 2. För en 8000:- hembygge idag med i5 720 och HD5000, grafikkort, kommer det räcka för att i alla fall komma över 20 fps med relativt höga inställningar?

Permalänk
Medlem

Menar du i5 750?
"HD5000" säger inte så mycket, skulle kunna vara ett HD5450 och med det kan du glömma att spela de flesta spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Menar du i5 750?
"HD5000" säger inte så mycket, skulle kunna vara ett HD5450 och med det kan du glömma att spela de flesta spelen.

Nja, jag tänker på den datorn i köprådstråden. HD5850 är det tror jag. Menade i5 750, japp.

Förresten undrar jag också vilken del som är viktigast när man kör Arma 2? Processorn? Funderar på SSD-disk eftersom detta spel verkar rätt intensivt mot hårddisken.

Permalänk
Medlem

Sitter och pillar med lite inställningar på OA, men har stött på lite bekymmer. Stängde av Post Processing, dock tycker jag att suddigheten blir den samma som när man kör på low. Finns det nåt man kan göra åt det?

Permalänk

Arma2 grafikmotor suger apa, så förvänta dig ingen dröm fps även med nyare datorn. Kompisen bytte till SSD och 5870 och det flöt typ lika dåligt som innan.