Xbox 360 [Xbox 360 slim eller elite?]

Permalänk
Avstängd

Xbox 360 [Xbox 360 slim eller elite?]

Hej!

jag undrar om vad ni tycker är smartast det ni har att välja imellan är :

GAME.se - Xbox Slim (förhandsboka då)

eller

Xbox 360 Super Elite inkl. Final Fantasy XIII, Forza 3 samt Halo:ODST - GAME.se

det är det jag undrar:)

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Skrivet av sam9707:

Hej!

jag undrar om vad ni tycker är smartast det ni har att välja imellan är :

GAME.se - Xbox Slim (förhandsboka då)

eller

Xbox 360 Super Elite inkl. Final Fantasy XIII, Forza 3 samt Halo:ODST - GAME.se

det är det jag undrar:)

Jag skulle ta slim då jag själv använder wlan för att streama filmer. Slim har ju 300mbit medans eliten inte har något alls.
Sen är slim modellen tystar.

Permalänk
Medlem

Vänta tills Slim släppts och lite mer tester kommit, mest ang ljud och värme då där redan vart något tjafs om att den blev för varm.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Slimen alla dagar i veckan

Permalänk
Medlem

Dustinhome säljer 360 Slim med 2st spel för 2490kr:
XBOX 360 SLIM 250GB + 2 SPEL - Produktinformation

Siba har med BF Bad Company 2 för 2599kr.
Xbox 360 New Slim + Battlefield Bad Company 2

Gamestop.se har med valfri spel för 2599kr.
GameStop > Xbox 360

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Såg ett erbjudande i ett elgiganten reklamblad idag där dom säljer 360 elite+forza3+halo3 för 1800, är det värt att satsa på den kampanjen, eller kommer jag blir missnöjd att jag inte spenderade 700 mer på en slim?
Är inte så insatt i 360 världen, är det en överhängande chans att få rrod med de senaste oslim modellerna(jasper?)?
Och när släpps slim?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 Slim släpps 16 juli.

Slim vs Elite:

Ca 4cm mindre på längden.

0,6kg lättare.

HDMI 1.4, istället för 1.2.

250gb hdd, istället för 120gb.

5st USB, istället för 3st.

Inbyggd WIFI.

Mindre och lättare nätaggregat, på 135w.
(150w på Jasper, 175w på Falcon och Opus, 203w Zephyr och Xenon)

45nm chipset, istället för 65 och 90nm på de gamla 360.

1 stor fläkt, istället för 2st små som den gamla 360 har.

Touchknappar för på/av-knappen och diskläsaren.

SPDIF utgång.

Volymkontrollen på headsetet hänger vid sladden och inte vid handkontrollen längre.

Handkontrollen har fått en annorlunda svartfärg med krom på ikon-knappen i mitten.

dessa är skillnaden mellan den gamla 360 och den nya 360 S, utseendet är ju en smaksak...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Avstängd

är det någon som vet vad det är för dvd läsare i slimen ?

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem
Skrivet av sam9707:

är det någon som vet vad det är för dvd läsare i slimen ?

Enligt anandtech är det en LiteOn DG16-D4S i Valhalla.

för att gå on-topic: jag hade väntat de två veckor som är kvar tills slim skeppar och köpt den. Eller, tja, det är precis vad jag gjort (dock förhandsbokade jag visst för tidigt och missade således dustins kampanj. suck).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Tror ni priserna på de gammla kommer sjunka? eller är kanske redan såpass lågt det går..

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit Eliten då jag vill göra saker med den som man inte får prata om här.
(fan vad snuskigt det lät..)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Tror ni priserna på de gammla kommer sjunka? eller är kanske redan såpass lågt det går..

Tanken är ju att de ska sluta lagerföras, så egentligen borde det pågå full utförsäljning just nu.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd

Slim-modellen är bästa valet ifall man kan få den tillsammans med ett eller ett par spel som man gillar, för samma pris som Elite-modellen.
Att den har inbyggt trådlöst nätverkskort är ju bra för er som inte kan dra en nätverkskabel, annars är den saken inget argument såklart.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

*rubrik redigerad*

Tänk på att skapa en rubrik som förklarar det ämne du ämnar att diskutera.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 13?! Sjukt överskattad titel, och på 360 dessutom
Nappade på ett erbjudande från webhallen med "slim" + fable 2 och gears of war 2 goty för 2599

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Såg att Media markt sålde Xbox elite + singstar för 1400kr vilket måste vara ett rätt bra pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morbid Angel:

Jag skulle ta slim då jag själv använder wlan för att streama filmer. Slim har ju 300mbit medans eliten inte har något alls.
Sen är slim modellen tystar.

Och får jag då fråga hur du vet att den skulle vara tystare? Det sägs alltid efter att varje modell släppts att den ena ska vara tystare än den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanken:

Och får jag då fråga hur du vet att den skulle vara tystare? Det sägs alltid efter att varje modell släppts att den ena ska vara tystare än den andra.

Givetvis får du fråga (och även fast du inte frågade mig tar jag mig friheten att svara). Det är ganska klarlagt att slim är 4db tystare än tidigare modell, främst pga att cpu och grafikkort numera samsas på ett chip och därmed bara kräver en enda fläkt för kylning.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Såg att Media markt sålde Xbox elite + singstar för 1400kr vilket måste vara ett rätt bra pris!

Tjo!

Vilken stad? Mhm det var inte Arcade-varianten?

Permalänk
Medlem

Finns ju 4GB version med :S

XBOX 360 4 GB - GAME.se

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

någon som vet priset på slim på mediamarkt i göteborg? och ingår det kanske spel?