Permalänk
Medlem

5770 med 400 watt?

Hej. Jag funderar på att køpa en billig dator.

Komplett.no - PC i deler - AMD Athlon II X2 250 AM3

Jag kan inte så mycket om datorer, men tanken ær att smælla in ett annat grafikkort, ett 5770. Men kommer det att funka? Vad hænder om det inte ræcker, vad ær symptomen?

Vilka grafikkort hade fungerat? Kanske detta ær ett bættre køp?

Men då får man ett 5670, och jag vill ha lite kraftigare saker....

Eller ska man spara pengar till något bættre, fyrkærnig processor kanske?

Bor i Norge, dærfør konstiga tecken...

Tack på førhand!

Permalänk
Medlem

Ja, det räcker gott och väl. Men det kan bli en ev. flaskhals pga processorn, hade slängt in 2gb minne till också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddalf:

Hej. Jag funderar på att køpa en billig dator.

Jag kan inte så mycket om datorer, men tanken ær att smælla in ett annat grafikkort, ett 5770. Men kommer det att funka? Vad hænder om det inte ræcker, vad ær symptomen?

Vilka grafikkort hade fungerat? Kanske detta ær ett bættre køp?

Men då får man ett 5670, och jag vill ha lite kraftigare saker....

Eller ska man spara pengar till något bættre, fyrkærnig processor kanske?

Bor i Norge, dærfør konstiga tecken...

Tack på førhand!

Vet inte vilka spel du spelar, men ta andra paketet och byt till fyrkærnig processor!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Ja, det räcker gott och väl. Men det kan bli en ev. flaskhals pga processorn, hade slängt in 2gb minne till också.

Varför skulle processorn bli en flaskhals? 3ghz borde väl klara ett hd5770 utan problem!?

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Fyrkærnig...

Jo visst kan man byta till fyrkærnig processor, mer minne, større hårddisk osv, men då tappar man poængen med att den ska vara så billig som møjligt. Man sparar 500 -600 kr på dessa datorpaket om man køper dem i paket. Så då kan jag køpa det billigaste, slænga ut det gamla kortet och in med ett 5770, och få en bra, ganska snabb dator før næstan inga pengar som funkar bra att spela på.

Men ær det utrett nu om 400 w ræcker? Ær det fler som har synpunkter?

Permalänk
Medlem

400w räcker ja. Har kört datorn i sign på ett 300W agg från en gammal Dell-dator

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om