Jag har en Western Digital TV Live, men jag har ett probelm när det gäller att spela upp dvdr filmer och blurary filmer. Jag har en extern hårddisk som jag har kopplat in i media spelaren men när den ska spela upp så hittar den inte några filmer? vad kan det bero på? När jag ska föra över några 700 mb filmer eller några serier så hittar den det på en gång , men inte när det gäller större filmer såsom dvdr och bluray?
Det är inte så att du har fel filsystem på disken? Det låter osannolikt för det hade du ju märkt vid överföring till disken men det kan vara värt att kolla upp. Vad är det för filformat den inte hittar? Jag kan spela både .iso och .img på min western hd TV, även stora .mkv filer rullar utan problem.
Det är inte så att du har fel filsystem på disken? Det låter osannolikt för det hade du ju märkt vid överföring till disken men det kan vara värt att kolla upp. Vad är det för filformat den inte hittar? Jag kan spela både .iso och .img på min western hd TV, även stora .mkv filer rullar utan problem.
Dom filer jag har problem med att spela upp är .iso och .img filer. Jag kan däremot spela .mkv filer utan problem. Det verkar vara nått skumt för ibland hittar den filmerna (.iso och .img) jag har lagt in från externa hårddisken, men oftast så hittar den dom inte alls.
Som föregående sa, kolla vilket filsystem du har på externa + interna diskarna? 'Högerklicka på C: D: E: etc och välj egenskaper så får du fram den information du söker) Ifall du har FAT32 så kan det uppstå en del problem med filer som är större än ~4GB. Du borde ha NTFS.