Funkar dessa komponenter med varandra?

Permalänk

Funkar dessa komponenter med varandra?

Ursäkta, jag undrar bara om någon skulle kunna hjälpa mig och ta reda på om dessa komponenter som jag har valt ut kommer passa med varandra.

Jag är inte så bra på det här så jag undrar bara om delarna kommer passa med varandra, tack så länge

Chassi:
Ace ATX Ecco 420 + 120mm fan

Komplett.se - Ace Ecco 420 Midi Tower Svart

Processor:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Komplett.se - AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Grafikkort:
Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

Moderkort:
ASUS M4N75TD, Socket-AM3

Komplett.se - ASUS M4N75TD, Socket-AM3

Nätaggregat:
Cougar PO 700W 80+ Bronze

Cougar PO 700W 80+ Bronze - Inet.se

Dvd-brännare:
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart

Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se

Hårddisk:
Western Digital Caviar® Black™ 500GB

Komplett.se - Western Digital Caviar® Black? 500GB

Ramminne:
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2GB CL9

Komplett.se - Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2GB CL9

------------------------------------------------------------------------------

Permalänk

Ja det funkar, men om du inte tycker det kostar för mycket byt gärna grafikkort till detta Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Permalänk
Medlem

Om du ska ha grymm gaming, skulle jag rekommendera 5850 (Radeon hd)

mvh andreas

Visa signatur

Intel Core i5 2300k 3,3GHz,-> Corsair Dominator 8GiG 1600mhz,-> Samsung Spinpoint F3 1TB, ->Asus Radeon hd 6870 OC

Permalänk

Jag tror du även inte behöver ett så kraftigt nätagg, ta ett billigare nätagg och ett bättre grafikkort

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Ja det funkar, men om du inte tycker det kostar för mycket byt gärna grafikkort till detta Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Jag ser ingen skillnad när jag jämför ditt grafikkort med mitt dock, så vad är skillnaden då? Om du skulle kunna förklara för mig så skulle det hjälpa mig mycket

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag tror du även inte behöver ett så kraftigt nätagg, ta ett billigare nätagg och ett bättre grafikkort

Om du kan komma med ett exempel på ett tillräckligt bra nätaggregat så skulle det hjälpa mig då jag inte förstår detta så bra, vill ju inte att det ska vara för dåligt eller högljutt.
Tack

Permalänk
Medlem

´Finns ingen skillnad mellan dom, bara namnet som kan va lita lustigt 5770 kan låter bättre men ingen märkbar skillnad faktiskt, om jag vore dig skulle jag köpa Radeon hd 5850 om du har råd, det kortet äär det bästa du kan få tag i om du vill maxa spelen.

Annars är det bra byggt.

mvh andreas

Visa signatur

Intel Core i5 2300k 3,3GHz,-> Corsair Dominator 8GiG 1600mhz,-> Samsung Spinpoint F3 1TB, ->Asus Radeon hd 6870 OC

Permalänk
Medlem

Och ta ner ditt jävla nätagg nästan lite för mycket räcker med som detta.

Corsair TX 650W 80+ - Inet.se 650

Visa signatur

Permalänk
Medlem

va inget förresten den va lite dyrare. mitt fel

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Anpee:

´Finns ingen skillnad mellan dom, bara namnet som kan va lita lustigt 5770 kan låter bättre men ingen märkbar skillnad faktiskt, om jag vore dig skulle jag köpa Radeon hd 5850 om du har råd, det kortet äär det bästa du kan få tag i om du vill maxa spelen.

Annars är det bra byggt.

mvh andreas

Men om jag har tajt med pengar, spelar någon jättestor roll vilket jag tar då?

Permalänk
Permalänk
Medlem

skulle själv ta 5770 kortet isåfall !, lika bra, byt kanske nätagg till Fractal Designn 550 watt 80+

mvh andreas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ta corsair 450w eller varför inte OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU - Specifikationer när dom är prissänkta. sedan är det ganska stor skillnad på 5750 och 5770, 5750 presterar inge vidare så ta ett 5770 annars ser det bra ut!

EDIT: http://www.sweclockers.com/recension/6203-radeon-hd-5700-och-...

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Är du säker på det?