Permalänk

Skrämmande trend!!!

Tjena

Kollla just swec-folding team och det ser inte bra ut för oss, man borde kanske arrangera någon enkel tävling för att få folk intresserade igen?!

Folding@SweClockers.com - Team Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats

/dreamer

Permalänk
Medlem

kamske starta ett eget projekt?

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

kikar man på andra lag så ser det likadant ut. är väll för att det är sommar möjligtvis.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Jag har bytt från ett HD5770 till 9800GX2 för det här, måste bara få den att funka.....

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk
Medlem

Lugna sig lite. Det är semester, det är sommar, det är varmt och det är annat på gång än folding. Det går upp och det går ner. Bara fortsätt som vanligt så kommer vi som pausar snart igång. Förhoppningsvis stannar några nya kvar och fåtal oldies droppar.

Monthly Production Month Points WUs 07.10 3,205,233 6,167 06.10 16,725,545 32,579 05.10 21,023,722 44,941 04.10 24,181,265 49,193 03.10 24,630,997 45,147 02.10 25,248,821 47,322 01.10 32,923,192 59,860 12.09 24,749,790 48,499 11.09 17,167,342 32,713 10.09 18,014,229 36,851 09.09 16,329,946 30,580 08.09 15,630,403 22,924 07.09 14,678,574 23,329

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag kör då fulla spett fast det är sommar och man har annat att göra ;D

Permalänk
Medlem

Väntar på ett GTX460/470 sen får vi se igen.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Det är sommarvärmen + att många är bortresta. Skulle tro att det blir såhär fram till i mitten av augusti för att öka lite sedan, sen tar det riktig fart i oktober/november. Min prolle puttrar på hela sommaren dock.

Edit: Vi förlorar en plats om en månad som det ser ut nu.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

har dragit ner mitt sen länge, värmen är ju fan brutal nu det är annat att folda på vintern men nu på sommaren icke..

Permalänk
Medlem

vad är Folding?
vad är detta för länk, vad visar den?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Tror jag har två 470 som foldar för SweC nu... kanske? Det belastas till 98-99% och blir varma så nått kul ska vi väll få ut...

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

vad är Folding?
vad är detta för länk, vad visar den?

http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

där kan du få reda på vad folding är .

och länken som du undrade över visar trenden för hur det går för just sweclockers folding lag.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

ja det ser förjävligt ut. Kolla denna länk:

Team Overtakes - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats

Vi kommer att bli omsprugna av ett tiotal teams om vi inte slutar med semestern snart XD

Permalänk

Jag kan säkert krama ur mer kraft ur min smp den körs bara på 25% på varje kärna så har 2 st igång för att ta något men hade varit bättre med en på en 50-100% istället. tycker jag har gått igenom guide för guid och ändå får jag inte mer poäng eller nyttjade av processorn

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag foldar med mina dubbla 5850 just nu, ska snart börja på en till dator med ett 295

Permalänk
Medlem

vad har swec för team number ?? behöver veta för att köra..

Permalänk

37451

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

tack kör nu för swec kommer inte bli mycket skillnad på min lilla burk, men men allt hjälper

Permalänk
Medlem

Om Sweclockers.com kunde uppmärksamma foldingen lite mer på "löpet" så skulle foldingen kanske sätta lite fart...

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det är lugnt, tappar alltid fart på sommaren. Vi är över 1 miljon ppd till hösten igen ska ni se.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Äh, hänger väll på och hjälper till ett tag, inte för att jag fattat ett nota men hoppas min dator kraft hjälper.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

tack kör nu för swec kommer inte bli mycket skillnad på min lilla burk, men men allt hjälper

Skrivet av Dumsnuten:

Äh, hänger väll på och hjälper till ett tag, inte för att jag fattat ett nota men hoppas min dator kraft hjälper.

Vi önskar er en god vikning.
Alla bidrag är lika stora då det är själva engagemanget som är avgörande.
Själv startade jag på en laptop med Pentium 4 M, låg ett kort tag på top 200 inom laget. Det är ett marathon

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tryckte genast igång mina SMP & GPU klienter såfort jag såg trenden!

Detta kan vi inte låta ske!

/ daniel

Permalänk
Medlem

haha svenskar måste sluta låtsas som att sommaren är något absolut heligt som kräver speciella ritualer och annat skit. Så trött på det, det är bara 3 månader med varmare väder än vanligt, big deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Archaik:

haha svenskar måste sluta låtsas som att sommaren är något absolut heligt som kräver speciella ritualer och annat skit. Så trött på det, det är bara 3 månader med varmare väder än vanligt, big deal.

Märklig kommentar. Det är inte konstigare än att många är bortresta och har stängt av datorn, andra tycker det blir för varmt inomhus eller har en för hög klock för att klara 100% load 24/7 med trevliga temperaturer när rumstempen ligger runt 28 grader.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått igång både min 1055T och 5870, hoppas det hjälper laget lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Nu har jag fått igång både min 1055T och 5870, hoppas det hjälper laget lite.

Klart det gör!

Du är nog en av de första i laget att få igång en 1055T med folding. Du får hemskt gärna posta i lämplig tråd eller lägga upp en ny med lite info om vilken PPD den ger på vilken klock och på vilka projekt (diffar väldigt mycket för mig), om du kör GPU samtidigt, om du i så fall sparar en tråd till denna osv. Sen när du få bonus alltså. Allt för att underlätta för tillkommande medlemmar och folk som planerar inköp av hårdvara.

Med tanke på att gpu-klienterna för ATI i nuläget är ganska dåliga så kan det även vara värt att kolla hur många PPD du får med GPU+SMP jämfört med bara SMP, det skulle inte förvåna mig om det var ganska lika.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

Klart det gör!

Du är nog en av de första i laget att få igång en 1055T med folding. Du får hemskt gärna posta i lämplig tråd eller lägga upp en ny med lite info om vilken PPD den ger på vilken klock och på vilka projekt (diffar väldigt mycket för mig), om du kör GPU samtidigt, om du i så fall sparar en tråd till denna osv. Sen när du få bonus alltså. Allt för att underlätta för tillkommande medlemmar och folk som planerar inköp av hårdvara.

Med tanke på att gpu-klienterna för ATI i nuläget är ganska dåliga så kan det även vara värt att kolla hur många PPD du får med GPU+SMP jämfört med bara SMP, det skulle inte förvåna mig om det var ganska lika.

När jag foldade med bara CPUn låg jag på 9-11.6k PPD beroende på vad jag gjorde samtidigt på datorn, men när jag drog igång GPU-foldingen dalade CPUn ner till 2-4k och GPUn ger bara 3-4k. Varför äter GPUn upp min processor? :S
Är det någon inställning jag har missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

När jag foldade med bara CPUn låg jag på 9-11.6k PPD beroende på vad jag gjorde samtidigt på datorn, men när jag drog igång GPU-foldingen dalade CPUn ner till 2-4k och GPUn ger bara 3-4k. Varför äter GPUn upp min processor? :S
Är det någon inställning jag har missat?

Nej (det var detta jag var rädd för). Gpu-klienten behöver en del processorkraft för att fungera. Det är alltså normalt att cpu-sjunker när man drar igång gpu. Man kan optimera detta på olika vis men i någon form kommer detta alltid att hända. Har man ett bra nvidia-kort så kan man gå nettoplus så att säga, men med tanke på att din gpu-klient ger så lite jämfört med hur mycket cpu-klienten dalar så är det ett nettominus i detta fall tydligen. Du förbrukar dessutom dubbla mängden el. Så om du inte kan optimera detta är det bättre med bara cpu-klienten.

Den ovan angivna effekten blir ju ännu större med bonus-systemet, eftersom gpun måste kompensera inte bara för cpuns misnkade produktionstakt utan även den i större utsträckning minskande bonusen som blir eftersom varje wu tar längre tid (alltså både lägre PPD pga längre tid per wu OCH lägre bonus per wu).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Hedersmedlem

Min GPU-klient rullar på under arbetsdagen precis som vanligt under sommaren. Har dock inte engagerat mig i foldingen på ett tag, men senast jag engagerade mig vann jag en musmatta, så det kan ju löna sig!