Permalänk
Medlem

Problem med Bluescreen!

Tjena folket!

Jag har problem med min dator. Nu är det så att när jag har spelat ett spel i ungefär 5-10 min så chrashar spelet och jag får BSOD(Bluescreen of death) Har gjort lite undersökningar men inget har gått så bra precis.

Men en sak kom jag fram till mitt moderkort (Asrock Conroe 1333-D667) Tydligen stöder Ram-minne DDR2 med 667/533 MHz. Men ram-minnena jag har just nu stöder 200 MHz, 266 MHz, 333 MHz.(isf har de som byggde ihop datorn noll koll) Kan det nu vara det som är problemet varför jag får bluescreen?

Moderkortet Asrock Conroe 1333-D667 är tydligen ganska udda utifrån vad jag kommit fram till så var lite svårt att hitta information om det. Vet ej om denna sida Asrock Conroe 1333-D667 (2.0) - Asianic.com.ph är någon sida man verkligen som lite på? Men har ej hittat någon mer tydlig information om mitt moderkort, provade även programmen pc-wizard och everest men hittar inte någon speciell information om mitt moderkort.

Jag vill liksom vara helt säker på det innan jag köper nya ram-minnen därför frågar jag om lite råd.

Permalänk
Medlem

Skulle kolla hur varmt grafikkortet blir med hw monitor först innan man börjar strula med något annat.

Permalänk
Medlem

Vad är det för BSOD du får? Error nummer
DDR2 minnen går i dubbel hastighet, dvs om du ser att de ligger på 266MHz i Windows så går de i 533MHz tillsammans, det är så DDR funkar - Double Data Rate

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Imageshack - gmfggndgn.png

Detta är temp på allt, ser ni nått fel?

Nu är det ett nytt problem, ibland får jag fryslagg och är tvungen att stänga av datorn medans jag spelar, ibland får jag BSOD. Innan det blir BSOD så står det NO SIGNAL på skärmen, provade köra med en annan skärm men blev likadant på den. Spelet stängs av efter 5-10 min och det blev NO SIGNAL först och sen BSOD sen startar datorn om :/ fan kan inte lista ut problemet..