Permalänk
Medlem

Speldator 7500kr SISTA KOLLEN!

Hej nu när jag äntligen har fått min lön och skall jag beställa min efterlängtade dator. Jag har lagt ihop ett packet som jag är rätt så nöjd med, villl bara veta vad ni tycker:)

http://img692.imageshack.us/img692/4849/dator.jpg
Jag valde proccesorn och moderkortet tsm för att jag kan låsa upp 2 extra kärnor.

Tycker ni att jag skall ändra något?

PS. någon som kan länka fraktfritt oxå :P?
MVH Zery

Permalänk
Avstängd

Det jag ser att du gjort fel så här direkt är:
Byt ut 5830 (som suger n*gerkuk) till ett 5850.
Processorn hade jag bytt ut mot en i5:a. Den du har där räcker inte.
Sen kanske moderkortet också måste bytas pga kompabilitet med CPUn.
Fraktfritt får du genom att "köpa" Inets artikel som heter just fraktfritt!

Visa signatur

Asus PT6 Deluxe v2 | i7 920 @ 3,2GHz | Corsair Dominator DDR3 6GB @ 1600MHz | Intel X25-M 80GB SSD | 2x Gigabyte GTX470 1GB @ 850/2100 - 1.050v | Alienware OptX AW2310 23" 120Hz | nVidia 3D Vision

Permalänk
Medlem

om jag skulle lägga till en i5 och ett 5850 skulle priset överskridas(tror jag det heter). vart hittar du den information att 5830 och 550´n suger ?

Permalänk
Medlem

Ett förslag...

Visst kan du chansa på att det går att låsa upp processorn, men det är inte alltid det går....men ta denna isånnafall: AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition - Inet.se

Gratis frakt: Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Edit: HD5830 har SweC testat. Var dock ett högre pris på den då (har jag för mig!?) och dom tyckte inte den var prisvärd + att i speltesterna var den inte så mycket bättre än HD5770. 550 är en bra processor, men nu vill man ha en 4-kärnig p.g.a. att fler och fler spel stödjer det (alltså dom fungerar bättre!). Går 550/555 att låsa upp (som min gjorde) är den kanon, men går det inte, nja...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

[QUOTE="pirpen;10219842"]Ett förslag...

Visst kan du chansa på att det går att låsa upp processorn, men det är inte alltid det går....men ta denna isånnafall: AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition - Inet.se

Gratis frakt: Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se[/QUOTE

Det ser faktiskt riktigt bra ut, men jag vill helst ha ett r2 vad menar du med att det inte alltid går att låsa upp 2 extra kärnor? min vän har exakt likadant moderkort samt cpu och det funkar för han ? men jag skall tänka på vad jag skall välja. beställer nog allt i slutet av veckan:P
ps, varför skall jag byta till be?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zery:

...vad menar du med att det inte alltid går att låsa upp 2 extra kärnor? min vän har exakt likadant moderkort samt cpu och det funkar för han ? ....

Precis det han säger. De två låste extrakärnorna kan i flera fall vara defekta. Ni har ju inte samma processor, utan likadana modeller

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Men då reklamerar jag den bara, inget mer med det

Permalänk
Skrivet av zery:

Men då reklamerar jag den bara, inget mer med det

Reklamera den för att den inte klarar av att låsas upp, som den egentligen inte är tänkt för?

Permalänk
Skrivet av zery:

Men då reklamerar jag den bara, inget mer med det

Du kan ju inte reklamera en processor bara för att den fungerar som den ska.
Om jag minns rätt så finns det ingen garanti kvar om du låser upp den eller överklockar den.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Skrivet av zery:

Men då reklamerar jag den bara, inget mer med det

Herregud vad folk tror att de kan låsa upp en processor för att de har "rätt" moderkort, ahhaha skrattar av bara tanken, det är ju CPU'n det hänger på ( visst har moderkortet lite att göra med saken ).. en tex 550 BE är låst till 2 kärnor pga att den antingen har 2 defekta kärnor eller inte klarar kraver för att vara en x4 - x3, Har man tur kanske man kan köra den som en X3 om inte en X4.
Jag hade tur som kunde låsa upp min 550 till en x4 som rullar i 3.5Ghz..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Mm, om man inte kan låsa upp processorn till en X4 så är den ju verkligen defekt...herregud.

Spara i så fall ett tag till en Phenom 2 X4...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

kan tyvärr inte spar ihop till en x4.