Permalänk

Ny dator akut.

Hej, ska beställa en ny dator idag eller imorgon som jag ska ha till att redigera hd-filmer samt lite spel.

Ska helst inte gå över 9500kr inkl os, men om det blir nån märkbar skillnad med några hundra till så är det inga problem.

Ingen skärm eller nåt utan bara datorn.

vill inte bygga ihop den själv.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Varför så bråttom?
Varför inte bygga själv?

Permalänk

behöver den helt enkelt bara:D

kan inte bygga själv, inte så bra på detta, dock går det ju bra att ta delar på inet.se och sen ta att de bygger ihop den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av the-real-DiRtY:

Notera att inlägg av den här typen är emot reglerna. Den här gången låser jag inte din tråd, men låt det inte hända igen. Jag rekommenderar dig även till att läsa igenom reglerna så att det inte blir några framtida övertramp.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Antielefant
Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

fint paket, dock är jag lite tveksam på proccesorn, är det inte bättre med en i5:a?

sen tänkte jag, blir det bättre om man byter grafikkort till ett 5770 och sen lägger till 2 extra gb på ramen?

jag fick ihop detta paket själv, vad tycks?

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=attach&type=post&id=5...

Permalänk
Antielefant
Skrivet av the-real-DiRtY:

fint paket, dock är jag lite tveksam på proccesorn, är det inte bättre med en i5:a?

Skillnaden är inte märkbar.

Citat:

sen tänkte jag, blir det bättre om man byter grafikkort till ett 5770 och sen lägger till 2 extra gb på ramen?

Nej, mer än 4 GB minne är i praktiken bortkastat, och 5770 känns lite fel då det finns en hel del videoredigeringsprogram som kan köras med CUDA (exempelvis både Nero's, Cyberlink's och Adobe's) och dessa då blir betydligt snabbare med ett Geforcekort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Alternativen ser nu ut såhär, vilket kommer passa bäst?
'

Permalänk

Tycker att du borde endra chassit till ett Lian Li Lancool PC-K62 (Lian Li Lancool PC-K62, Svart, utan nätdel - Inet.se)... det är bättre kylning och ser bättre ut

Permalänk
Medlem

Zcenicx´s paket är överlägset bäst, satsa på det.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

appropå ingenting, om du vill ha den snabbt ska du väl inte låta inet bygga den åt dig? det tar väl upp till 10dagar extra?

har du ingen polare som kan bygga den åt dig för en femhunka?

Permalänk

verkar inte som jag kan få bättre än detta, så får väl satsa på det då.

Permalänk

såhär får det väl bli då http://www.fuska.se/forum/index.php?act=attach&type=post&id=5...

Nån som har några invändningar innan jag beställer?

Permalänk

FUnderade lite ang extra fläktar, behövs det?

Permalänk
Antielefant

Ska inte göra, 460 är ett kallt kort.

Visa signatur

Permalänk

ok, men jag tänkte mer på hela datorn, eller räcker det med en 120mm i nätagget?

Permalänk
Antielefant

Sonata har en 120mm under nätagget ur box

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ev. mbbyte då jag inte är 100 på AMDbrädorna i den prisklassen, annars det bästa man får för den prislappen om man inte vill ha framtidssäkert mb vid ev. uppgraderingar?

Permalänk

kör på detta i stället.

chassi Antec Three Hundred - Inet.se

nätagg http://www.inet.se/artikel/6909526/fractal...gn-integra-500w

blir 1 till fläkt då.

Vrf har du dragit ned på processorn och ändrat moderkort och satt ditt dyrare hdd och ram?