Permalänk

Haha, din son kommer ju klara sig länge på den datorn iallafall. . . .

Permalänk
Medlem

jo.. kanske han hade, men han ville inte ha den.

Såååååå.. den ligger uppe på annons här på sweclokers annons marknad.. inte allt men dom delar jag inte behöver till nästa bygge.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk

""Först och främst vill jag tacka framför allt Jonas och Marcus på WERMLANDSDATA i Karlstad som har gjort detta bygge möjligt och gett mej otroligt bra priser, men framför allt... GRYM SERVICE. Skall ni köpa nått och vill ha bra service... då är det killarna på Wermlandsdata ni skall snacka med..""

ANgående werlandsdata så håller jag absolut inte med om att dom ens kan stava till ordet service.

Väntade på en cpu i en månad som dom sa att dom hade inne, så 2-3dagar tänker man att det kan ta. Fick aldrig någon cpu då jag efter tre samtal och flera mejl undrade vad f-n dom höll på med. Mejlen fick jag aldrig svar på och per telefon var dom allt annat än serviceinriktade.

Tråkigt då jag annars gärna handlar från mindre företag då de just brukar ha service.

Men bra pris undrar jag om du fått om du lagt 75lakan på dessa prylar....

Schyssta prylar och snyggt byggt annars...

Permalänk
Medlem

Har du lärt dig odla pengar på träd?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

""Först och främst vill jag tacka framför allt Jonas och Marcus på WERMLANDSDATA i Karlstad som har gjort detta bygge möjligt och gett mej otroligt bra priser, men framför allt... GRYM SERVICE. Skall ni köpa nått och vill ha bra service... då är det killarna på Wermlandsdata ni skall snacka med..""

ANgående werlandsdata så håller jag absolut inte med om att dom ens kan stava till ordet service.

Väntade på en cpu i en månad som dom sa att dom hade inne, så 2-3dagar tänker man att det kan ta. Fick aldrig någon cpu då jag efter tre samtal och flera mejl undrade vad f-n dom höll på med. Mejlen fick jag aldrig svar på och per telefon var dom allt annat än serviceinriktade.

Tråkigt då jag annars gärna handlar från mindre företag då de just brukar ha service.

Men bra pris undrar jag om du fått om du lagt 75lakan på dessa prylar....

Schyssta prylar och snyggt byggt annars...

Tja.. Jag fick ihop bara dator-komponenterna till runt 50.000 Kronor.. Jag vet inte vad vattenkylning kostar, men han kanske på något sätt köpte vattenkylning för 25.000:-, eller så har jag räknat fel på komponenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

""Först och främst vill jag tacka framför allt Jonas och Marcus på WERMLANDSDATA i Karlstad som har gjort detta bygge möjligt och gett mej otroligt bra priser, men framför allt... GRYM SERVICE. Skall ni köpa nått och vill ha bra service... då är det killarna på Wermlandsdata ni skall snacka med..""

ANgående werlandsdata så håller jag absolut inte med om att dom ens kan stava till ordet service.

Väntade på en cpu i en månad som dom sa att dom hade inne, så 2-3dagar tänker man att det kan ta. Fick aldrig någon cpu då jag efter tre samtal och flera mejl undrade vad f-n dom höll på med. Mejlen fick jag aldrig svar på och per telefon var dom allt annat än serviceinriktade.

Tråkigt då jag annars gärna handlar från mindre företag då de just brukar ha service.

Men bra pris undrar jag om du fått om du lagt 75lakan på dessa prylar....

Schyssta prylar och snyggt byggt annars...

Otroligt tråkigt att du har hafft dålig erfarenhet.. det har jag INTE hafft, sen beror det ju på hur mycket man som kund blåser upp det och även hu gammal man är... att inte få sin cpu om man är en ner nördad wow eller cs spelare kan ju vara katastrof, speciellt om man måste vänta en hel dag till.

Nu vet jag ju inte hur gammal DU är... förklarar vbara hur det KAN se ut..

Skrivet av SuperChefen:

Tja.. Jag fick ihop bara dator-komponenterna till runt 50.000 Kronor.. Jag vet inte vad vattenkylning kostar, men han kanske på något sätt köpte vattenkylning för 25.000:-, eller så har jag räknat fel på komponenterna.

humm.. ok??

chassi 2400 kr
nätagg beqiet 1200w 2800 kr
moderkort 3700 kr
cpu 10500 kr
minnen 4000 kr
blu-ray brännare 1800 kr
2 st hd5970 12.000
5 st intel ssd 11.000
2 st 1 tb wd diskar 1900 kr
3 st 24" fullhd lcd 7500 kr
win 7 ultimate retail 3400 kr
Pci raidkort.. för lagringsdiskar 300kr (tillfällig)
Logitech dinovo TGB MUS 1000 kr
Logitech z-5500 högtalare 3000 kr
musmatta steelseries 250 kr
Apple aktiv adapter till eyefinity 995 kr

.. bara där är vi uppe i 66445 kr..

+ kylningen

2 Swiftech mcp655 pumpar 1800 kr
2 phobya radiatorer 1600 kr
2 pumptoppar ek 700 kr
2 reservoarer ek 1000 kr
Cpublock 500 kr
2 st hd5970 fullcoverblock 2800 kr
moderkorts fullcover block 1800 kr
7 12mm fläktar scyte 1000 kr
nipplar till allt ca 1000 kr
Masteerkleer slang röd och svart ca 600 kr

----------------79345kr----------------------

sen finns det säkert mer jag glömt av...

Men den summan jag räkant upp nu är + ganska många fraktkostnader hit och dit.. jag har inte köpt ALLT på wemlandsdata, men MYCKET

Du kanju inte sitta o räkna billigaste priset på prisjakt på all akomponenter... du kommer ju att få betala mååånga 1000 i frakter isåfall

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR Axis:

jo.. kanske han hade, men han ville inte ha den.

Dora the explorer och Kalle Kunskap laggade väl för mycket kanske? Ska bli kul att se vad det blir för galenskaper i v2.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av MR Axis:

Otroligt tråkigt att du har hafft dålig erfarenhet.. det har jag INTE hafft, sen beror det ju på hur mycket man som kund blåser upp det och även hu gammal man är... att inte få sin cpu om man är en ner nördad wow eller cs spelare kan ju vara katastrof, speciellt om man måste vänta en hel dag till.

Nu vet jag ju inte hur gammal DU är... förklarar vbara hur det KAN se ut

Ja du jag sitter med i ett företag som behövde en cpu i en dator. Ingen större order som du har på 50000:- som givetvis har högre prioritering. Men nog blir man trött när det inte kommer något på en hel månad när dom säger att den finns hemma då jag beställde den. Sedan har de mage att vara dryga per telefon och aldrig svara på mejl. Jag frågade varje gång med en veckas mellanrum om dom hade den hemma och varför den inte skickades. Till slut så tröttnade jag och bad dom att ta bort ordern.

Nu är jag ingen Sherlock Holmes men hade dom haft det jag va ute efter hemma så skulle dom väl skickat iväg den om nu inte firman är oberoende av webkunder.

wow har jag aldrig spelat då multiplayer aldrig intresserat mig. Sedan är jag född 78 om nu det spelar någon som helst roll då det jag ville ha fram va att jag hade en annan uppfattning av wermlandsdata.

Permalänk
Medlem

haha , buss chaffis... och extraknäcker som yrkesmördare kanske ?

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk

Nådigt snyggt!

man kan ju säga att du har pengar så det räcker i alla fall
Bra jobbat

Permalänk
Medlem

Lägger asmycket pengar på monsterdator-anläggning och märker att bilderna blir halvbra.
Äsch jag spontanköper en systemkamera istället!

Vunnit på triss?

Permalänk

Tuuurrr att jag inte är avis då..... eller kanske lite!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad kostade allt vid inköpet. SEK?

fina bilder i övrigt!

Permalänk
Medlem

Fy fan! Sjukt nice!