iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av definition:

Dustinhome.

Hur kan de vara så mycket billigare än telia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Hur kan de vara så mycket billigare än telia?

~7200kr totalkostnad är billigt?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Dom är inte billigare än telia.
Telia är billigare får jag det till.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fire_Ice:

~7200kr totalkostnad är billigt?

Förmodligen skall månadsavgiften inte vara 29 kr/månad på alla abonnemang. Det verkar suspekt att prata på mobilsurf extra+ skulle bli billigare än prata på mobilsurf extra.

Det verkar också bli 700 kronor billigare om man porterar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Surfa i mobilen - Mobil telefoni - Privat - Telia.se
"All datatrafik ingår utom trafiktyperna IP-telefoni eller att dela och ladda ner filer, vilka Telia förbehåller sig rätten att ej inkludera i dessa tjänster."

Betyder det att jag inte kan ladda ner appar via android market med en androidlur eller iphone apps om jag skaffar en iphone? Inte ens ladda ner en bild och ha som bakgrund? Kan man ens skriva meddelanden på facebook eller sweclockers?

Du kan ladda ner appar, spara bilder och skriva meddelanden utan problem. Telia har alltid haft rätt luddig förklaring på vad de faktiskt menar. Har själv aldrig stött på något problem med min iPhone. Antar att de skriver så för att de inte vill att folk skall använda tjänsten för "illegal fildelning".

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du kan ladda ner appar, spara bilder och skriva meddelanden utan problem. Telia har alltid haft rätt luddig förklaring på vad de faktiskt menar. Har själv aldrig stött på något problem med min iPhone. Antar att de skriver så för att de inte vill att folk skall använda tjänsten för "illegal fildelning".

Kanon! Detta måste väl vara det bästa erbjudandet för de som knappt SMS:ar eller ringer men som vill kunna surfa och använda alla möjliga internetbaserade appar som dagens smartphones erbjuder? 499kr för ett helt år och 500MB/mån är ju super! Fast vad händer vid överskridning av 500MB/mån? 15kr/MB eller kapad hastighet?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Förmodligen skall månadsavgiften inte vara 29 kr/månad på alla abonnemang. Det verkar suspekt att prata på mobilsurf extra+ skulle bli billigare än prata på mobilsurf extra.

Det verkar också bli 700 kronor billigare om man porterar...

Jag valde 0kr i förhöjd månadsavgift, och betalade ca 5900kr direkt. Är bara 29kr året ut sen blir det 98kr/mån. Detta med abbonnemanget Telia Max 25.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Kanon! Detta måste väl vara det bästa erbjudandet för de som knappt SMS:ar eller ringer men som vill kunna surfa och använda alla möjliga internetbaserade appar som dagens smartphones erbjuder? 499kr för ett helt år och 500MB/mån är ju super! Fast vad händer vid överskridning av 500MB/mån? 15kr/MB eller kapad hastighet?

Om det är som på deras surfabonnemang så är det bara hastigheten som stryps till 120kb/s, inget extra per MB nerladdat.

Permalänk
Medlem

Ni som har en iPhone idag, hur mycket datatrafik använder ni per månad?

Permalänk
Medlem

Efter att du uppnått din gräns får du ett sms där du kan köpa till ytterliggare mb dock är det inget måste

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Fick mail om att Tele2 lagt ut priserna på hemsidan, men självklart är sidan helt omöjlig att komma in på. Någon som sett priserna?

Permalänk
Medlem

Tele2 verkar grymt billigt? ingen engångskostnad? Enbart 200kr i 24 månader... blir ju dryga 1200kr billigare än telias totalt? :S

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jaha, då är frågan vilket abbonemang man ska välja... Sitter med 3 i dagsläget och har haft dem i 5 år lite drygt, har ingen bindningstid på abbonemanget. Ringer för max 100 spänn i månaden, borde alltså vara bäst att köpa den kontant?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Jaha, då är frågan vilket abbonemang man ska välja... Sitter med 3 i dagsläget och har haft dem i 5 år lite drygt, har ingen bindningstid på abbonemanget. Ringer för max 100 spänn i månaden, borde alltså vara bäst att köpa den kontant?

Ja fast de går la inte köpa obundet atm i sverige? Kan ha fel

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Ja fast de går la inte köpa obundet atm i sverige? Kan ha fel

Nä, jag syftade mer på att skippa den förhöjda månadsavgiften och betala hela summan på en gång, sen välja ett abbonemang som passar. Typ 3's där du får ringa för hela månadsbeloppet, samma som jag har idag.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Det blir samma pris vad jag räknat i vilket fall.. Konstigt för telia blir det samma pris även ifall du betalar allt upp front och tar 0kr i månaden eller om du tar 200kr i månaden och betalar en liten del upfront... Så ta det som känns bäst i så fall

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Får se hur det blir... Skulle kunna tänka mig Telia/Halebop bara för att kunna nyttja 2G-nätet också (har noll 3G-täckning på jobbet t.ex.).

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Dustin kommer inte få ta del av första leveransen tyvärr, så har man bokat där så får man glatt vänta.

Permalänk
Avstängd

Telenors skit har ju bara 1Mbit/s hastighet på deras surf. JA dom har ett upp till 6Mbit men det är ju snordyrt.
Räcker 1Mbit eller ligger man oftast på högre surf när man är ute?
Frågar eftersom en polare kanske kunde fixa ett bra erbjudande hos telenor, men lutar åt telia ändå pga täckningen (eftersom nu iphone4 redan har problem med sådant)

För telia,tre osv har ju 6-10Mbit på deras billigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Dustin kommer inte få ta del av första leveransen tyvärr, så har man bokat där så får man glatt vänta.

Source på det?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Avstängd

Kliar i fingrarna ;O Sitter och funderar om man ska beställa en Iphone4 inatt hos telia/tre direkt eller om man ska vänta

Permalänk

Comviq har släppt priser

Köp iPhone 4 med Comviq kontantkort

Ska lätt beställa när jag får pengar

Permalänk
Avstängd

Comviq ;O aldrig mer

Permalänk
Skrivet av definition:

Comviq ;O aldrig mer

Comviq är ju bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Source på det?

Bokade själv från Dustin och frågade och fick svar via mail. Vill du ha mailet inklippt med?

Permalänk
Medlem

Har bunkrat upp med några red bull, här ska beställas iPhone!

Enl. iPhone abonnemang och priser - Betala mindre är det halebop jag ska köra på (Hallå Surf Bas).

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Avstängd

Blir kanske hos tre för mig.
299:- månaden 24 månader 495:- för 32gb, 0kr för 16gb.
Verkar billigast av alla om man inte vill betala massor för mobilen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Har bunkrat upp med några red bull, här ska beställas iPhone!

Enl. iPhone abonnemang och priser - Betala mindre är det halebop jag ska köra på (Hallå Surf Bas).

bra sida! dock har jag svårt att se någon "normal" förbrukning hos mig, skulle gissa på att det blir tele2 för min del!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatzoN:

bra sida! dock har jag svårt att se någon "normal" förbrukning hos mig, skulle gissa på att det blir tele2 för min del!

Jag kollade bara min senaste faktura och knappade in datan på den hemsidan

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julkatten:

Jag kollade bara min senaste faktura och knappade in datan på den hemsidan

Ah! sitter tyvärr med kontantkort i nuläget

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"