StarCraft II - Win XP 64-bit!?

Permalänk
Medlem

StarCraft II - Win XP 64-bit!?

Någon som har installerat starcraft 2 på en XP 64-bitars dator och ser att det fungerar? säljarna som säljer spelet har ingen aning *host* elgiganten *host*
Har kikat lite på olika forum och inte hittat något 100%igt svar.

Någon som kan hjälpa mig?!
/starcraft-fan

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

dags att uppgradera operativsystem? men för att svara på frågan: varför skulle det inte funka?

Permalänk
Medlem

Som sagt... Någon som har installerat spelet på en XP 64-bitars och vet att det fungerar =)?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Inget fel på XP 64-bit så det så. Jag använder det själv. Första StarCraft funkar under XP 64-bit så kanske detta borde göra det också. Jag vill inte säga att den nya gör det då jag inte gillar StarCraft speciellt mycket, alltså ingen erfarenhet. En patch som fixade så att en del spel funkade (bl a Racer Grid) heter WindowsServer2003.WindowsXP-KB925336-x64-ENU.exe Har du den installerad? Den uppdateras INTE genom windows update kan jag säga, utan jag fick söka på nätet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Testpilot

*Tråd Flyttad till StarCraft II-avdelningen*

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

uhm
ja, jag kör xp x64 och har inte haft något problem med betan.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden. Någon som vet om jag kommer kunna köra SC2 felfritt på min Sony Vaio (bärbar):

Windows 7
Intel Core 2 Duo 2,1GHz
4GM RAM
NVIDIA Geforce 8400M GT GPU.

Nu blev jag riktigt sugen på Starcraft men vill helst veta om det kommer fungera på min dator innan jag köper det. Jag litar inte på blizzards system requirements och speciellt inte deras minimum requirements

Har kört Half life 2, Doom 3 och The sims 3 som har fungerat riktigt bra, vet inte om det säger något :).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chigurh:

Lånar tråden. Någon som vet om jag kommer kunna köra SC2 felfritt på min Sony Vaio (bärbar):

Windows 7
Intel Core 2 Duo 2,1GHz
4GM RAM
NVIDIA Geforce 8400M GT GPU.

Nu blev jag riktigt sugen på Starcraft men vill helst veta om det kommer fungera på min dator innan jag köper det. Jag litar inte på blizzards system requirements och speciellt inte deras minimum requirements

Har kört Half life 2, Doom 3 och The sims 3 som har fungerat riktigt bra, vet inte om det säger något :).

Varför testade du inte betan när den fanns? då hade du ju fått en gratischans att kolla om det funkar eller inte

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Lånar tråden. Någon som vet om jag kommer kunna köra SC2 felfritt på min Sony Vaio (bärbar):

Windows 7
Intel Core 2 Duo 2,1GHz
4GM RAM
NVIDIA Geforce 8400M GT GPU.

Nu blev jag riktigt sugen på Starcraft men vill helst veta om det kommer fungera på min dator innan jag köper det. Jag litar inte på blizzards system requirements och speciellt inte deras minimum requirements

Har kört Half life 2, Doom 3 och The sims 3 som har fungerat riktigt bra, vet inte om det säger något :).

Kan inte se videoklippen, är typ helt svart bara men annars kan jag spela normalt. Tänkte bara informera folk med liknande hårdvara

Jobbigt jobbigt! Jag som verkligen vill köra campaign och hänga med i storyn.. Nu blev jag sugen på en ny dator!

Helt underbart spel!

Permalänk
Avstängd

Säkert bara nån codec som behövs

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64