Permalänk
Medlem

BWB2 är igång. nu ska jag börja leka lite med bios osv. Även om inte bygget är klart på långa vägar så har jag satt ihop allt lite provisoriskt. Det funkar ju iaf. Funkar bra gör den dessutom. Är utomordentligt glad iaf.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

BWB2 är igång. nu ska jag börja leka lite med bios osv. Även om inte bygget är klart på långa vägar så har jag satt ihop allt lite provisoriskt. Det funkar ju iaf. Funkar bra gör den dessutom. Är utomordentligt glad iaf.

4 DAGAR!?! Jag fick igång min dator 20 dagar efter jag köpte chassit
Fast har man allt så tar det väll inte så jätte långt tid.
Ser riktigt bra ut än sålänge, man ser att det är som din första BWB fast mindre och så

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

4 DAGAR!?! Jag fick igång min dator 20 dagar efter jag köpte chassit
Fast har man allt så tar det väll inte så jätte långt tid.
Ser riktigt bra ut än sålänge, man ser att det är som din första BWB fast mindre och så

haha, yapp. provisoriskt ihop plockat. Som jag tidigare skrev. Många mer delar som ska in. Så det blir till att skruva isär igen om nån vecka när jag får alla andra delar. Nya fläktar utan galler osv ska in också. Nya fötter på chassit osv osv.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nu vill jag höra med er. Har en fundering om jag ska byta helt från vitt. Alltså ta bort allt vitt och bara köra på blått och svart.

Tänkte om jag skulle byta till klara slangar och hälla i denna vätska PrimoCHILL Dye Bomb - steel blue
Sen ha passande fläktar till det. Noiseblocker BlackSilent Fan XL2 - 120mm
Funderar också om jag ska köpa mig lite Grande Blau sleeve från Nils på MDPC-X och lägga till i sleevningen.

Sen ha några diskreta ljus punkter i chassit som lyser upp ex moderkortet. Sätta nått under radiatorn tex.

Skriv vad ni tycker.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Ne kör på svart vit och blå

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Ska sova på saken. Men jag vill gärna höra fler personers vy på det hela. Tror det skulle kunna bli riktigt snyggt. Sålänge det är lite upplyst. Blir nog annars jävligt mörkt i chassit.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker absolut att du ska skaffa klara slangar, färg och grandbleu sleeve. Fläktarna är ju inte heller helt fel. Tänk på att du kanske måste blanda eget för att få till rätt färg al'a Laines MurderJuice grandblue.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Får väl slänga in min åsikt om det. Jag tycker du ska fortsätta med vitt, enbart blått och svart känns så stelt och kallt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Tack för era åsikter. Ska dra iväg en beställning till Tyskland här nån dag. Köper med lite färg till vatten och lite klar slang ändå när jag nu ska köpa fläktarna därifrån. Kostar inte många kronor extra. Så får vi se hur det ser ut iaf.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Då var datorn ner plockad i molekyler igen. Det visade sig att moderkortets USB 3.0 portar inte alls funkade och nu är moderkortet på RMA. Reser till Skåne här så förmodligen när jag kommer tillbaks så borde allt vara här. Fläktar, HD bur, moderkort osv. Så nästa vecka kan bli intressant. Så "stay tuned".

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Staying tuned. :3

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Nu är fläktarna beställda. Beställde från Arthur på Coolingstuff. Han var faktiskt dom enda som jag kunde hitta Noiceblockers fläktar hos i Sverige. Köpte även lite klar slang och lite Steel blue färg till vattnet.

Ska vi se nästa vecka hur det blir med blått och svart tema. Blir det inge bra. Så får jag återgå till vitt.

Hittade annars dessa fläktar Cooling Stuff, vattenkylning till datorer . Riktigt snygga. hade passat super bra till Aquablå sleeve (ljusblå). Men ack så dyra och högljuda. Så får gå på mörkblått istället.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

ser ut att bli riktigt nice!

Permalänk
Hedersmedlem

Indomo.se har ju annars NB.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Indomo.se har ju annars NB.

Men inte blå.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem

Nej.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Är det Aquamarine sleeve du har använt?
Riktigt snyggt btw, kan inte annat än älska vatten på ITX

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av smacked:

Är det Aquamarine sleeve du har använt?
Riktigt snyggt btw, kan inte annat än älska vatten på ITX

Aquamarine it is!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Så, nu är en order lagd hos Nils på MDPC-X också. Lite grand blue och lite svart SATA sleeve.

Då är det bara några få saker kvar på listan att köpa. En "Backplate" till grafikkortet och en till CPUn.

Höres, nu drar jag till Skåne. (Wow, vad exotiskt )

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Så, nu är en order lagd hos Nils på MDPC-X också. Lite grand blue och lite svart SATA sleeve.

Då är det bara några få saker kvar på listan att köpa. En "Backplate" till grafikkortet och en till CPUn.

Höres, nu drar jag till Skåne. (Wow, vad exotiskt )

Ha det så trevligt i skåne
Vart köper du en såndär "backplate" till grafikkortet?

EDIT: tror jag tänkte på den där som sitter på undersidan av ett 5870

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Så, nu är man hemma igen.

Har nu fått fläktar, färg till vatten och klar slang. har även fått Hifi fötter till lådan från Indomo.

Lackade med färg stift kopparen på grafikkortet. Vart helt ok faktiskt. Ska slänga upp en bild så fort jag kan.
Ska hämta HD buren och radiator gallret imorgon också. Så det blir till att åka iväg och lacka de också.

Annars väntar jag nu bara på att få hem moderkortet igen. Förhoppningsvis ett helt denna gången. Sen kan jag sätta igång och börja bygga igen.

Skrivet av HoBb3:

Vart köper du en såndär "backplate" till grafikkortet?

EDIT: tror jag tänkte på den där som sitter på undersidan av ett 5870

Indomo ska få in dom snart säger de. EK-FC5850/5870 RAM Backplate - Black - Backplates - Accessories

och sen ett EK-Backplate CPU Universal - Backplates - Accessories till CPUn.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Rizzt is back! Släng upp lite bilder på komponenterna osv. Alltid kul att se!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Rizzt is back! Släng upp lite bilder på komponenterna osv. Alltid kul att se!

Will do.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Fötter som jag ska montera på lådan. Finns att köpa på Indomo.

Noiseblocker XL1. Dessa ska vara riktigt tysta och blåsa på riktigt bra.

Testade lite med Lack penna/stift på kopparen på grafikkortet. Vart helt ok. Har inte gjort runtomkring ännu dock. Och det skulle behövas ett till lager.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Bilden på fötterna var riktigt bra. :thumbup: Ta ett A4 papper nästa gång som underlag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Lite kritik till bilderna, jag sitter på 23" (1920*1080) och tycker att bilderna är för stora. Ändra gärna storleken till lite mindre.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snygga bilder, du skulle kunna dra ner dom till typ 800x600 i imageshack nästa gång.
Jag tror faktist jag har likadana fötter på mitt chassi

EDIT: välkommen tillbaka förresten

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Snygga bilder, du skulle kunna dra ner dom till typ 800x600 i imageshack nästa gång.
Jag tror faktist jag har likadana fötter på mitt chassi

EDIT: välkommen tillbaka förresten

Ja, det har du

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

dra inte ner storleken på bilderna

ser ut att bli väldigt bra, och grattis för sponsringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Bilden på fötterna var riktigt bra. :thumbup: Ta ett A4 papper nästa gång som underlag.

Nja, tycker det är snyggt med mitt gamla ek bord som underlag. Blir varmare bilder. A4 papper använder jag bara som vitbalans. Men inte på dessa dock. Och det är ju inte Fotografering som jag prioriterar.

Skrivet av MulleEng:

Lite kritik till bilderna, jag sitter på 23" (1920*1080) och tycker att bilderna är för stora. Ändra gärna storleken till lite mindre.

Kan jag göra. Ta ner dom lite iaf. Själv kör jag på 1600x900 (bärbar). Och jag tycker dom inte är så farligt dock. Håll in Ctrl och använd scroll hjulet för att förminska, förstora istället.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x