Permalänk
Entusiast

haft dom ungefär en vecka nu, sköna att ha på sig och låter riktigt bra!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Hur lång tid tog det för dig då?

Skrivet av Timpa:

eftersom han skrev woot! så antar jag att det är på Woot® : One Day, One Deal?

Då kan jag rätta din antagning och berätta att de är köpta hos designgive : cause for design

Permalänk
Medlem

Fick min nya tv idag!
Har inte testat hdmi än, och xboxet och boxen är inkopplad via scart, men det blev en riktigt fin bild via vga i alla fall!

Som ni ser så är jag ingen proffs fotograf precis

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av J0hAnN48:

Fick min nya tv idag!
Har inte testat hdmi än, och xboxet och boxen är inkopplad via scart, men det blev en riktigt fin bild via vga i alla fall!
http://i37.tinypic.com/n1pb2b.jpg

Ta bort klisterlapparna!!!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ta bort klisterlapparna!!!

Är redan gjort
Kortet togs precis efter att jag fick igång den.

Visa signatur
Permalänk

Senaste inköp blev 2 deltaco hdmi sladdar på 10m och ett till par creative EP-630(som spelar helt okej,dom jag köpte från teknikmagasinet spelade helt sjukt dåligt + att dom var svåra att få in i öronen)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

http://www.sennheiserusa.com/media/productImages/hiRes/HD595_...

Oja, ruggigt sköna, haft mina i ett par månader, blir bara skönare och skönare! bra köp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

http://www.sennheiserusa.com/media/productImages/hiRes/HD595_...

Riktigt bra köp!
Har haft ett antal Sennheiser-lurar och de är riktigt klockrena. Var lite försiktig med kabel-fästet i själva luren bara, på mina har det haft en tendens att börja glappa efter ett tag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av J0hAnN48:

Fick min nya tv idag!
http://i37.tinypic.com/n1pb2b.jpg

En polare har precis skaffat en exakt likadan.
Helt jävla omöjligt att få bild via hdmi att täcka hela skärmen när man kör med pc.
Kör man vga blir det pixel-prefect men om man kör via hdmi blir bilden aningen förminskad och suddig, störigt som fan.
Än mer störande är att bilden från ps3'an i 1080p täcker hela skärmen, varför funkar det inte bara direkt via pc också?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Helt jävla omöjligt att få bild via hdmi att täcka hela skärmen när man kör med pc.
Kör man vga blir det pixel-prefect men om man kör via hdmi blir bilden aningen förminskad och suddig, störigt som fan.
Än mer störande är att bilden från ps3'an i 1080p täcker hela skärmen, varför funkar det inte bara direkt via pc också?

Beror ofta på grafikkortet. När jag hade ati kort kunde jag inte få hela skärmen täckt men det är inga problem med mitt nvidia kort.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Jodå, väldigt clean och städad dator på utsidan, tyvärr kan jag inte säga detsamma om det förinstallerade OS'et...

Helt sjukt hur mycket skräp HP lägger in på de där datorerna (görs det på alla HPs datorer?). En morbror till mig köpte en sån där för några veckor sen, jag tittade på den förra veckan och det var säkert 20-30 olika mer eller mindre oidentifierbara HP-saker installerat..

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av anton_mjor:

Skrivet av P-NILZ:

Beror ofta på grafikkortet. När jag hade ati kort kunde jag inte få hela skärmen täckt men det är inga problem med mitt nvidia kort.

Fenomenet kalla overscan/underscan och är lätt fixat, googla mina vänner

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Fenomenet kalla overscan/underscan och är lätt fixat, googla mina vänner

Jo jag vet, men hur jag än lekte med ati's kontrollpanel blev det inte bra med HDMI.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att gå in i CCC > Desktops & Displays > Högerklick på tv(den lilla ikonen längst ner), configure > Adjustments. Sen var det bara att ställa in så att bilden täcker hela rutan.

Visa signatur
Permalänk

Har inte testat än, men det är ju helt sjukt att man ska behöva göra så, då HDMI är digitalt och borde fixa pixelmappningen direkt.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Sjukt är det, men det går fixa iaf

Permalänk

Ny router för 100mbit

Netgear WNR3500L

Den funkar riktigt bra med tomato firmware

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Jag löste det genom att gå in i CCC > Desktops & Displays > Högerklick på tv(den lilla ikonen längst ner), configure > Adjustments. Sen var det bara att ställa in så att bilden täcker hela rutan.

Yep men det blir inte pixelmappat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite godis och en leksak.

Nu står jag rustad inför nästa lågtryck. Pohlman gav oss bättre väder.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Köpt vart?

Skrivet av Timpa:

eftersom han skrev woot! så antar jag att det är på Woot® : One Day, One Deal?

designgive : cause for design

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Yep men det blir inte pixelmappat.

Vad menas med pixelmappat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Vad menas med pixelmappat?

En bra förklaring http://pixelmapping.wikispaces.com/Pixel+mapping+explained

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

...We do what we must because we can..

Permalänk
Medlem

Acer 3820TG, i5, 4GB, HD5650.

VanillaCoke+daim.

Mums!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Babianen:

Går den att köpa i Sverige någonstans?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Babianen:
Skrivet av emilakered:

Går den att köpa i Sverige någonstans?

Ställer samma fråga som lezziter..

Måste ha!

Permalänk
Medlem