Ny dator för spel bl.a. 10-14 000 budget ungefär, kanske, typ, liksom

Permalänk
Medlem

Ny dator för spel bl.a. 10-14 000 budget ungefär, kanske, typ, liksom

Tjueee.
Jo, jag har bestämt mig för att uppgradera min ungefär 4 år gamla burk, eller snarare byta ut den, när pengarna väl kommer i slutet av månaden. Är lite osäker på exakt hur mycket jag kommer att håva in men jag tror nog att budgeten jag satt upp kommer att passa in bra, även om det är lite stor skillnad på 10 och 14...
Kommer då att spendera en hel del av tiden vid datorn med att spela och då skulle det ju sitta najs med en som jag faktiskt kan maxa skit på för en gångs skull. Vid nästan vartenda tidigare datorköp har det alltid varit något som flaskat, t.ex. att jag snålat på grafikkortet eller cpun så detta villa jag helst undvika denna gången. ;>

Jag har kollat runt lite och satt ihop följande paket och skulle vilja veta vad som tycks, om det är något annat jag skall välja istället och varför isåfall.

Räcker en 750W PSU om jag bestämmer mig för att slänga i ytterligare ett 470 i framtiden eller kommer jag behöva upgradera då och i så fall kanske kan klara mig på 650W för tillfället t.ex.?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Go for it.

Permalänk
Medlem

Mkay. Någon mer ?

Permalänk
Medlem

Köpe nyligen ett liknande paket, är sjukt nöjd! Go.

Permalänk

Paketet ser riktigt fint ut. Jag själv skulle dock köpt Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm istället för de Fractal Design fläktarna du har i paketet eftersom de är tystare.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Paketet ser riktigt fint ut. Jag själv skulle dock köpt Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm istället för de Fractal Design fläktarna du har i paketet eftersom de är tystare.

Okey, tack! Det skall jag göra.
Det var väl kul att det inte verkar vara så mycket mer att ändra på i alla fall.

Permalänk
Medlem

H70 finns väl nu? kommer dock inte in förns den 24de så det kanske inte är värt att vänta på.

Permalänk
Medlem

Iofs blir FD fläktarna galet mycket snyggare än de gråa betongkumpar (nåja..) S GT är imo. Du ska inte satsa på att köra en mer lagringsinriktad (5400 rpm Green?) HDD och en Black (eller varför inte F3?). Dessutom skulle jag satsat på en hexacore även om det är oanvändbart vid spel idag _kommer_ det användas i framtiden. Glöm inte att folk sa samma sak om quads. Eftersom 470 GTX SLI kommer ta dig långt in i framtiden är det att föredra att välja 6 core imo. Men riktigt bra paket

Alla hexa hatere älskare bring it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockeffs:

H70 finns väl nu? kommer dock inte in förns den 24de så det kanske inte är värt att vänta på.

Lönen kommer inte förens den 25:e så det blir inget extra väntande, får väl ta en titt på den. Hur presterar den jämfört med H50n? Kyler den bättre?

Skrivet av jux2:

Iofs blir FD fläktarna galet mycket snyggare än de gråa betongkumpar (nåja..) S GT är imo. Du ska inte satsa på att köra en mer lagringsinriktad (5400 rpm Green?) HDD och en Black (eller varför inte F3?). Dessutom skulle jag satsat på en hexacore även om det är oanvändbart vid spel idag _kommer_ det användas i framtiden. Glöm inte att folk sa samma sak om quads. Eftersom 470 GTX SLI kommer ta dig långt in i framtiden är det att föredra att välja 6 core imo. Men riktigt bra paket

Alla hexa hatere älskare bring it.

Utseendet spelar inte så stor roll, bara dom fläktar på bra (gärna tyst också om det går ;>)
Det med hårddiskarna hade jag inte ens tänkt på. Får ta och fundera lite på hur jag gör där.

Jo, lite framtidssäker skulle ju inte sitta fel. Läste nåt om nån ny cpu AMD skall lansera nästa år, Bulldozer. Kommer denna att ha AM3 Socketen? I så fall kanske man skulle köra på hexacoren istället.
Och om jag nu kör på hexacoren och dom 2 black hårddiskarna, skulle detta moderkortet vara ett bra val då, tro? Asus M4A89GTD PRO/USB3 - Inet.se

Edit: Var det denna hårddisken du menade med F3? 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se Är det bra grejor?

Edit2: Detta moderkortet ser nog bättre ut, va? Gigabyte GA-890FXA-UD5, AM3 - Inet.se Med 890FX-plattformen och allt.

Och vilken hexa-processor borde man i så fall köra på? Den billigare 1055T eller den lite dyrare 1090T med upplåst multipel?

Permalänk

Hej.

Jag har 2 snabba frågor:
1: Är det lätt att lägga till 2 till ram-minnen om man vill ha 8 GB ram längre fram?
2: Hur lätt är det att lägga till ett till likadant grafikkort? Får det plats i chassit och är nätagget starkt nog samt räcker fläktarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L0RD_MANHAMMER:

Hej.

Jag har 2 snabba frågor:
1: Är det lätt att lägga till 2 till ram-minnen om man vill ha 8 GB ram längre fram?
2: Hur lätt är det att lägga till ett till likadant grafikkort? Får det plats i chassit och är nätagget starkt nog samt räcker fläktarna?

Tror det blev lite fel där, va?

Permalänk
Skrivet av L0RD_MANHAMMER:

Hej.

Jag har 2 snabba frågor:

1. Det är väldigt lätt.
2.Nästan lika lätt som att installera det första grafikkortet.
3.Chassit är stort nog.
4.Nätagget räcker.
5.Du behöver inte mer fläktar.

Det blev lite mer än 2st frågor där väl?

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green