Byta skärmen från en dator till en bättre dator fast med trasig skärm?

Permalänk

Byta skärmen från en dator till en bättre dator fast med trasig skärm?

Hej

Mitt första inlägg och tråd så var snäll för jag är inte allt för bra med datorer.
Till saken.

jag har en Toshiba Satellite L300D-13J bärbar dator.
info här ( Satellite L300D-13J - Produktspecifikationer - Toshiba )

Och jag har också en Toshiba Satellite Pro A300D-151 bärbar med trasig skärm
info här ( Satellite Pro A300D-151 - Produktspecifikationer - Toshiba )

Och nu undrar jag om det är värt att byta å ta skärmen från den lite sämmre skärmen och montera den på den lite bättre datorn? Det är ju lite skillnad, men kommer ja märka av om ja har den bättre datorn?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Mvh Oskar " Lemmythekiller "

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Vad jag kan se på dina länkar är att skärmarna är likvärdiga men processor och grafikkort är bättre på -151 datorn.

Storlek : 15.4 "
typ : Toshiba TruBrite® WXGA TFT High Brightness-skärm
intern upplösning : 1,280 x 800

Så om du klarar av att växla skärmar så får du den bättre datorn med en hel skärm.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Vad jag kan se på dina länkar är att skärmarna är likvärdiga men processor och grafikkort är bättre på -151 datorn.

Storlek : 15.4 "
typ : Toshiba TruBrite® WXGA TFT High Brightness-skärm
intern upplösning : 1,280 x 800

Så om du klarar av att växla skärmar så får du den bättre datorn med en hel skärm.

Tack för svaret.
Men kommer jag märka nån skillnad eller inte? är de värt att byta ?
För jag kan ju spela Cod 2 på den jag har nu. skulle ja kunna spela lite mer krävande spel än Cod 2 om jag byter till den bättre datorn?

Mvh Oskar " Lemmythekiller "

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk

Du frågar alltså om vilken av dessa datorer som är bäst till spel !? (om båda skärmarna hade varit hela.)
Satellite Pro A300D-151 har dubla processorkärnor och ett 4x bättre ATI Radeon™ 3100 grafikchip.

AMD's kommentar "ATI Radeon Xpress X1200 is hardly apt for gamers."

Så ja helt klart en bättre dator om du lyckas byta skärmen
och inte blir sittandes med två oanvändbara datorer.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

för att klargöra. du kan köpa vilken skärm som helst. så länge den är 15.4 tums. alla skärmar har en kontakt på baksidan som du sätter kontakten till moderkortet....dessa kontakter är internationella standard coh alla funkar över allt. det enda du bytar är sladden som hänger från baksidan.

du kan hitta dyra skärmar (HPs är dyrare) och billigare men välj en som har bra bild och köp den

Permalänk
Skrivet av pokelia:

för att klargöra. du kan köpa vilken skärm som helst. så länge den är 15.4 tums. alla skärmar har en kontakt på baksidan som du sätter kontakten till moderkortet....dessa kontakter är internationella standard coh alla funkar över allt. det enda du bytar är sladden som hänger från baksidan.

du kan hitta dyra skärmar (HPs är dyrare) och billigare men välj en som har bra bild och köp den

Okej
Men njaa, jag skippar det, kommer nog ta skärmen från den sämre å montera på den bättre.

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Du frågar alltså om vilken av dessa datorer som är bäst till spel !? (om båda skärmarna hade varit hela.)
Satellite Pro A300D-151 har dubla processorkärnor och ett 4x bättre ATI Radeon™ 3100 grafikchip.

AMD's kommentar "ATI Radeon Xpress X1200 is hardly apt for gamers."

Så ja helt klart en bättre dator om du lyckas byta skärmen
och inte blir sittandes med två oanvändbara datorer.

Jag lämnar iväg till en kille som håller på med datorer så får han byta skärm så det blir riktigt gjort.
Jag vet att ja inte kan spela typ Cod 4 eller 5 på det, men kunna spela HL2 och alla episoder mena jag

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit