Permalänk
Medlem

internet prob lan polare inget nät

tjenare, nu är det såhär min polare och jag ska lana, men vi fick ett problem med internet anslutningen till hans data, vi drog internetsladden som "normalt" men står bara "unidentified network" på hans dator
Så vi testa ta ut internet sladden ur MIN dator in i hans, står fortfarande samma sak, hur löser vi detta??

Något man ska ändra i Routern kanske? OM man ska de: Kan ni skriva guide för ingen av oss två vet hur man ändrar i den? ^^

någonstans i inställningar står de "internetåtkomst saknas."
Trycker han inställningar/egenskaper under finns de IPv4-Adress som är: 167.254.208.219 och nätmask: 255.255.0.0 ngt av detta kanske:s

Permalänk
Medlem

jag är polaren, vi har en router just nu, modem till WAN porten i routern och när ja kopplar in internet från port1 till ngn av datoeran får de ingen internet...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

jag är polaren, vi har en router just nu, modem till WAN porten i routern och när ja kopplar in internet från port1 till ngn av datoeran får de ingen internet...

Hände mig en gång när jag var hos en polare. Vi testade ett antal grejer men inget funkade på hela kvällen. Dagen efter funkade det dock.. Ingen aning om vad som var fel.
Tror att vi resetade både routern och modemet men utan lycka (var längesen dock, kan ha fel)
Reseta båda två brukar vara ett säkert kort...

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

och det var likadant här de börja funka efter 5tim av sig själv

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Testa skippa DHCP och skriv in en statisk ip-adress på datorn istället.. Det brukar kunna fungera dåligt ibland.

Permalänk
Medlem

Lite halv taskigt med info... Vad har du för typ av uppkoppling? Får din kompis en sådan ip adress verkar det vara antingen datorn eller routern som har problem att hantera DHCP biten... Vad får du själv för Ip adress?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |