Permalänk
Medlem

Kan jag pressa ner priset mer?

Har slängt ihop ett paket genom att ha läst härinne.

Jag tror jag fått ihop allt rätt. Men jag har extremt tight budget. Finns det nåt jag kan byta ut till billigare och ändå få samma prestanda? Är detta det "bästa" man kan få för en budget på ca 6500:-
Sen är det ju lite samma sak åt andra hållet, ser ni nåt som är fel eller dumt att köpa säg till...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

Skulle hellre lägga ut 250kr extra för ett https://www.inet.se/artikel/6900621/antec-three-hundred om jag var du

Permalänk
Medlem

Ja jag vet, blir nog troligtvis det. Jag tog detta för att många hade med det i sina budgetlösningar på forumet. Men hittar inga omdömen...

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

Och nättagget skulle jag bytt till ett Corsair 400w. Klarar gtx 460 utan problem, samtidigt som jag inte skulle satt 460 SLI i ett 450w tesla.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig köra sli.. Tog 450w för det stog så på grafikkortet.

Moderkortet har ju stöd för sli, men vet i sjutton. kanske är onödigt. dock vill jag ha ett som är stabilt.

Bytte till fractal 400w (svart är snyggare...) och till antec 200 chassie.

Funkar det chassiet bättre?
Ny set up:

Fel varukorg på bilden..
Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

Att det står rekommenderad styrka på nätaggregaten till grafikkorten är för att tillverkarna vill ge rum åt folk som har dåliga nätaggregat så att deras orkar med...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Jag förstår, bra att det funkar med 400w, några kronor där med.

Hur står sig ati grafikkort? Om man ska snåla så får man ju ett 5770, men är det mycket sämre än 460? (iså fall blir det ju annat moderkort med..)

Vad jag har förstått när jag läst andra trådar så är väl 460 bättre. I så fall kör jag på det.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

Hur står sig ati grafikkort? Om man ska snåla så får man ju ett 5770, men är det mycket sämre än 460? (iså fall blir det ju annat moderkort med..)

Vad jag har förstått när jag läst andra trådar så är väl 460 bättre. I så fall kör jag på det.

Varför annat moderkort?

Men ja, GTX460 är bättre.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

sli/crossfire. Onödigt att ha ett kort med sli om man har ett ati kort.

Fast jag kan ju fattat fel förstås

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

460 är bättre, på t.ex. Benchmark Results: Call Of Duty: Modern Warfare 2 (DX9) : Nvidia GeForce GTX 460: The Fermi We Were Waiting For kan du se hur 5770 står sig mot 460. Sitter på ett ganska nyinköpt 5770 och är supernöjd, så vill du snåla kan du nog köpa dig ett 5770 och ändå bli nöjd.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Vill du få ner priset lite till så köper du rn amd phenom2 x2 555 och låser upp till 4 kärnor ( med ett moderkort med sb 710/750) jag gjorde detta och klockade sedan lätt upp den till 3,8ghz. De ska dessutom sänka priset på dessa närsomhälst. Obs det är dock en lite chansning då det inte fungerar för alla. Det är populärast att låsa upp på gigabyte moderkort med.

Permalänk
Medlem

JA det är just chansningen som får mig att tveka, har funderat på tvåkärnig som man sedan låser upp. Hur vanligt är det att man kan låsa upp? Vilket moderkort är bäst till det? funkar det jag har valt? (att låsa upp med)

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem

skulle detta funka att låsa upp kärnor med? Det har även usb 3 som är lite intressant.

Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Är det värt de extra hundralapparna på en phenom2 x4 955 be? Kommer jag som inte överklockar märka nån skillnad?

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwerty76:

skulle detta funka att låsa upp kärnor med? Det har även usb 3 som är lite intressant.

Gigabyte GA-870A-UD3 - Inet.se

Är det värt de extra hundralapparna på en phenom2 x4 955 be? Kommer jag som inte överklockar märka nån skillnad?

När du väl låst upp så blir det ju samma processor med samma prestanda, men jag tror 955 klockar lite bättre.

Gigabytes kort är de mäst populära vad jag läst. Man kan oftast få det att fungera men i vissa fall måste man höja Vcore något. För mig fungerade det direkt.

Det moderkortet du länkat har sb 850 vilket inte fungerar (om inte gigabyte har lagt till stöd för det själva vilket jag inte vet med just det moderkortet)

Avnnars fungerar detta moderkort Gigabyte GA-790XT-USB3ATX, AM3 - Inet.se

Det finns bra guider på nätet om hur man låser upp annars kan du bara skicka ett pm till mig när du ska göra det om du väljer detta alternativet.
MVH!