Permalänk
Medlem

Half-Life 3

Har bara en fråga, någon som vet något om ett kommande Half-Life 3 och en tripp till "Borealis"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur vet vi att HL3 kommer överhuvudtaget :p..

"Klart HL3 dyker upp, frågan ju som sagt när och det kan ingen säga, ingen kan heller säga vad som händer i HL3.. Väntar på ett HL2EP3, tror det dyker upp först:)

Permalänk
Medlem

Eh är inte episoderna Hl3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Eh är inte episoderna Hl3 ?

Nej, episoderna hör till HL2, men jag har för mig att Gabe i någon intervju sa att de ångrade sig att de inte döpte dem till HL3: Episode X vilket hade varit mer logiskt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

episode 3 är väl Borealis

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

Episode 3 kommer att vara Borealis om det jag läst stämmer och det blir slutet på Half-life 2. Senast ja läste något så var dom inte säkra på om det blir något mer HL men isf "inga stängda dörrar" så kommer det att bli Half-life:3... Lite cliffhanger ja läst =P

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk

Tror Valve skiter i Episode 3 och drar igång med HL3 istället.

Och när vi får se Half Life 3? hah, jadu..

2012-13 någon gång?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Cliffhanger måste jag säga ja :p..

I HL2:EP2 så snackas det om borealis men nåt går lite fel.. Nåväl, få se när spelet släpps och vilket det blir.

Permalänk
Medlem

Hörde också något om att Valve skulle skita i episode 3 och göra HL3 direkt istället.
Dock har de ju verkligen varit hemlighetsfulla kring det hela. De hade en bra anledning till det, sa någon på Valve i någon intervju jag läste.
Att släppa episode 3 med liknande typ av grafik som episode 2 skulle kännas rätt b i dagsläget. Det skulle kännas som väldigt föråldrat.

Långt tillbaka vill jag minnas att de sa att de höll på att göra en ny version av Source motorn, så det borde ju vara något som kanske dyker upp i sinom tid. Det kommer att krävas väldigt mycket av HL3 och den nya sourcemotorn för att det ska kunna bli en liknande milstolpe som HL1 och HL2 var dock. Kanske är det därför de dröjer så.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Dom hade redan börjat med hl3 innan ep1 såman får hoppas att ep3 kommer använda hl3 engine

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem

Känns väl lite som om de vill ha samma grafiska genombrott som de haft nu två gånger i rad med HL-serien. Kommer ihåg när man först fick se ansikten för HL2. Men sen när man såg vattnet, då blev man törstig

Permalänk
Skrivet av lumberjack2:

Tror Valve skiter i Episode 3

Det hoppas jag verkligen inte : /

Tror HL2 EP3 släpps i slutet av 2011, början av 2012 då Source motorn tar sina sista andetag.
Sedan om det blir ett HL3 tror jag detta sker om si sådär 4-5 år med en ny spelmotor.

Dock är jö inget säkert så allting är ju spekulationer och förhoppningar.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk

Visst tar det lång tid mellan spelen men med tanke på hur bra dom är när dom släpps så är det helt klart värt att vänta.

Permalänk
Medlem

Dom sa ju att det skulle ta för lång tid att utveckla HL3 tyvärr, så istället kör dom med episoderna. Men dom kanske har ändrat sig? Vilket jag hoppas.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köra igenom half-life serien igen men då vill jag ha lite nytt, att antingen EP3 har kommit eller Black Mesa: A Half-Life 2 modification modden.. Tråkigt att ingen av dom verkar kommer inom en snar framtid

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Är sugen på att köra igenom half-life serien igen men då vill jag ha lite nytt, att antingen EP3 har kommit eller Black Mesa: A Half-Life 2 modification modden.. Tråkigt att ingen av dom verkar kommer inom en snar framtid

Har kört igenom Half Life 2, Episode 1 och är i slutet på episode två nyligen. Man glömmer med tiden hur sjukt bra dom här spelen är. Sedan är grafiken klart godkänd än idag. Hoppas de gör en Episode 3 och sedan tar ett uppehåll för att göra ett awesome HL3 i Source engine 2.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

När fan släpps den här Black Mesa?
Det har ju varit snack om den i flera år!

Ingen half-life 2 eposode 3, ingen Half-life 3
och ingen Blackmesa,
ist kommer skitspel som Leaft for Dead och nu senaste Leaft for Dead 2?!
jag undrar om det kommer en Leaft for Dead 7 innan (och om) vi ser nåt nytt inom Half-Life
suck

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

har slutat vänta på episode 3 då det verkar som den är lagd på is eller iallafall var det med tanke på l4d spelen. läste oxå att alla episoderna tillsammans bildar hl3.
verkar inte finnas mycket info alls om episode3/hl3. nån som är sugen på att gräva lite i internets djupaste djungler?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

har slutat vänta på episode 3 då det verkar som den är lagd på is eller iallafall var det med tanke på l4d spelen. läste oxå att alla episoderna tillsammans bildar hl3.
verkar inte finnas mycket info alls om episode3/hl3. nån som är sugen på att gräva lite i internets djupaste djungler?

Tror inte det finns så mycket att gräva i tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tror left for dead och portal och annat är sidoverksamhet.. tror det sitter en hög utvecklare och pillar med något half life relaterat...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mblomstrand92:

Tror inte det finns så mycket att gräva i tyvärr.

Tror inte jag heller, inte förrän Valve släpper lite mer info

Skrivet av pi:

tror left for dead och portal och annat är sidoverksamhet.. tror det sitter en hög utvecklare och pillar med något half life relaterat...

Oja, tror jag med. Lär komma nåt riktigt smaskigt "snart".

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tror inte jag heller, inte förrän Valve släpper lite mer info

Oja, tror jag med. Lär komma nåt riktigt smaskigt "snart".

ett half-life 3 med ny source motor skulle faktiskt vara oerhört roligt. frågan är hur länge man ska behöva plågas med att vänta på att få se gordon igen... när var det episod 2 kom ut? känns som ganska länge sedan.. 3 år?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av pi:

ett half-life 3 med ny source motor skulle faktiskt vara oerhört roligt. frågan är hur länge man ska behöva plågas med att vänta på att få se gordon igen... när var det episod 2 kom ut? känns som ganska länge sedan.. 3 år?

Nåt sånt ja

Wikipedia säger slutet av 2007.

Permalänk

Har väntat på Black Mesa i evigheter! Men jag tror faktiskt ju längre man väntar desto bättre spelet blir

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av The Sweeper x:

Har väntat på Black Mesa i evigheter! Men jag tror faktiskt ju längre man väntar desto bättre spelet blir

Trots att man kan HL1 i huvudet kommer BMS vara nytt, spännande och kick ass!

Permalänk
Sötast

Den dagen det kommer, då smäller det satan ta mig, och vi kommer utan tvekan se den bästa delen ur Half-Life någonsin, inte minst med tanke på att Adam Foster numera är en del av utvecklingsteamet för Half-Life 3.

Jag sätter en tia på att de scrappade en stor del av det de hade gjort av Half-Life 3 när Adam togs med i teamet då hans leveldesign är totalt olik Valve's på flera nivåer.

Om ni undrar vad det är jag pratar om så kan ni se det med era egna ögon:

MINERVA - Idolatry
Adam är den ensamma skaparen av den tre-delade modden "Minerva: Metastasis" Ett _spel_ i en klass för sig själv.

Problemet är..........

Att man är så fruktansvärt trött på att vänta på det att man redan för något år sen släppte tanken på det, man väntar ju inte på att det ska komma mer än i korta perioder då man nästan glömt bort att spelet ska komma

Permalänk
Medlem

Det tar tid att göra ett riktigt bra spel...
Det sitter säkert flera och jobbar med Half life 3..

Permalänk
Medlem

Valve har gått förbi episod-modellen så det blir nog ett Half-Life 3 direkt.
http://www.halflife2.net/2011/05/10/gabe-newell-weve-moved-be...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Man kan väl inte bara sälja 2 första episoder där ganska stor del av orsaken till varför man gjorde episoder och varför folk köpte dom var att det skulle släppas 3 episoder och sedan bara bestämma sig för att man struntar i att göra klart hela serien?!?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Sötast
Skrivet av Tomas_88:

Man kan väl inte bara sälja 2 första episoder där ganska stor del av orsaken till varför man gjorde episoder och varför folk köpte dom var att det skulle släppas 3 episoder och sedan bara bestämma sig för att man struntar i att göra klart hela serien?!?!

HL2
HL2:EP1
HL2:EP2
HL3