Permalänk

har komplett slutat sälja 3820tg för 7500 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

har komplett slutat sälja 3820tg för 7500 ?

Dom verkar ha slutat sälja 3820TG, konstigt då dom hade över 50 st på lager för ett par dar sedan.
Jag hann iallafall köpa en därifrån och är helnöjd än så länge.

Permalänk
Medlem

Det tog slut fort. Tur att man hann beställa en i torsdags som kommer efter helgen En fråga hur installerar jag ett spel som jag har på skiva när den inte har läsare? Är jag tvungen att göra en iso-fil av den på en annan dator och lägga in på usb-minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockert:

Det tog slut fort. Tur att man hann beställa en i torsdags som kommer efter helgen En fråga hur installerar jag ett spel som jag har på skiva när den inte har läsare? Är jag tvungen att göra en iso-fil av den på en annan dator och lägga in på usb-minne?

Det är inte helt enkelt att installera cd/dvd spel utan optisk enhet, man får söka svaren på forum som diskuterar piratkopior då det tråkigt nog inte går att lösa på annat sätt. Visserligen kan man köpa sig en extern läsare, men det kostar ju ca 500:-

Som tur är så blir det ju vanligare med spel som man kan köpa digitalt, tex genom Steam.
Jag kommer nog att köpa Mafia 2 genom Steam då demot flyter betydligt bättre på 3820 än på min iMac med
Dual core 3,06 GHz, GeForce 8800 GS.

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem att göra ISO-filer av Photoshop Elements 7 och Adobe Premier 7 med ImgBurn på min stationära dator som jag sedan lade över på en USB-sticka.
Sedan använde jag mig av Virtual Clone Drive (tror jag det var) för att installera programmen.
Därefter var det bara att skriva in koderna som satt på skivfodralet till programmen.
Nu var det här program som inte kräver att skivorna är i när man kör programmen.
Gissar på att det är svårare med spel som dels kräver skiva när man spelar och har en del mer irriterande kopieringsskydd.

Permalänk
Medlem

Men om man då installerar sitt lagliga spel som man sedan lägger in en crack på så man inte behöver skivan, är väl problemet löst? Det kan väl inte vara olagligt att använda en crack om man köpt spelet?

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse977:

Men om man då installerar sitt lagliga spel som man sedan lägger in en crack på så man inte behöver skivan, är väl problemet löst? Det kan väl inte vara olagligt att använda en crack om man köpt spelet?

Varför behöver du ens en crack? Köp spelet från steam så slipper du sånt :).

Permalänk
Skrivet av Baxer19:

Dom verkar ha slutat sälja 3820TG, konstigt då dom hade över 50 st på lager för ett par dar sedan.
Jag hann iallafall köpa en därifrån och är helnöjd än så länge.

Hej, jag höll koll under veckan..

I början av veckan så stod det lagerstatus: 100+
I mitten runt tisdag-onsdag så blev det 50-99
I fredags kväll var det nere på typ 40
I lördags vid lunch när jag beställde så var det 15
Sent lördags kväll 3
Söndags vid 10 så var de slut!

Så så fort kan det gå när man säljer saker till rätt pris

Permalänk
Skrivet av Hockert:

Det tog slut fort. Tur att man hann beställa en i torsdags som kommer efter helgen En fråga hur installerar jag ett spel som jag har på skiva när den inte har läsare? Är jag tvungen att göra en iso-fil av den på en annan dator och lägga in på usb-minne?

Jag tror det går att stoppa in skivan i en annan dator och dela ut den enheten (precis som man delar ut en hårddisk) via nätverket och installera på det sättet.

Tänkte installera SC2 på det sättet när jag får min 3820

Mvh Marcus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_ZooZ:

Jag tror det går att stoppa in skivan i en annan dator och dela ut den enheten (precis som man delar ut en hårddisk) via nätverket och installera på det sättet.

Tänkte installera SC2 på det sättet när jag får min 3820

Mvh Marcus

Men då måste du ändå ha ett "no cd crack" om du inte är i kontakt med cd läsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_ZooZ:

Hej, jag höll koll under veckan..

I början av veckan så stod det lagerstatus: 100+
I mitten runt tisdag-onsdag så blev det 50-99
I fredags kväll var det nere på typ 40
I lördags vid lunch när jag beställde så var det 15
Sent lördags kväll 3
Söndags vid 10 så var de slut!

Så så fort kan det gå när man säljer saker till rätt pris

Nu har dom den inne igen, fast med 500 Gb hd, och till priset 8990:-
Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED
Det var dyra Gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxer19:

Nu har dom den inne igen, fast med 500 Gb hd, och till priset 8990:-
Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED
Det var dyra Gb.

Det är 9-cellsvarianten av datorn. Alltså med större batteri och större hårddisk.

Permalänk
Skrivet av Baxer19:

Men då måste du ändå ha ett "no cd crack" om du inte är i kontakt med cd läsaren.

SC2 kräver inte dvdn medans man spelar, så det funkar. Likadant för alla andra spel som inte kräver att skivan sitter i medans man spelar och program.

Permalänk

Märkte en sak med min dator nu, fick mycket svaga "stötar" av översidan på skärmen (hade SMÅTT fuktiga fingrar).

Kan någon kolla om samma problem upplevs - om inte är det dags för mig att skicka tillbaka min!!!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Sådär, sitter nu på en idag iköpt 3820TG!

Första intrycket är bra och allt verkar funka som det ska, sliter med att rycka ut all skitig programvara, har ingen extern läsare att tillgå så kan inte köra en recovery-CD, så en fresh intstallation av Win7 får nog vänta. Eller behöver jag egentligen en sån?

Styrplattan är lite jobbig tycker jag, fastnar lite i den då jag är lätt svettig om händerna.

Sen kommer det nog ta lite tid att vänja sig vid tangentbordet, datorn är smalare än vad jag är van vid så mina fingrar slår hellre på 's' än 'a'

Trodde att en låg upplösning på skärmen skulle irritera mig, men än sålänge är det helt okej, glad att jag inte tog en större skärm dock.

Sitter på 9-cells batteriet och har enligt battery bar precis 5h kvar på laddningen, har väl suttit i två nu, med uppdragen skärmbelysning, en massa installation/avinstallation, musik, WiFi och konstant surf, får väl sägas vara klart godkänt!

Överlag mkt nöjd!

Köpte för övrigt min på netonnets lagershop i barkarby, och köpte till deras försäkring Trygghet+ i 3 år, 200 spänn självrisk och den ska fungera som en drulleförsäkring samt att den täcker mot hårdvarufel, eftersom Acer bara har ett år och jag ändå tar den här på företaget kändes det okej för mig, men vi får se...

Permalänk
Skrivet av Borgen:

Sådär, sitter nu på en idag iköpt 3820TG!

Första intrycket är bra och allt verkar funka som det ska, sliter med att rycka ut all skitig programvara, har ingen extern läsare att tillgå så kan inte köra en recovery-CD, så en fresh intstallation av Win7 får nog vänta. Eller behöver jag egentligen en sån?

Styrplattan är lite jobbig tycker jag, fastnar lite i den då jag är lätt svettig om händerna.

Sen kommer det nog ta lite tid att vänja sig vid tangentbordet, datorn är smalare än vad jag är van vid så mina fingrar slår hellre på 's' än 'a'

Trodde att en låg upplösning på skärmen skulle irritera mig, men än sålänge är det helt okej, glad att jag inte tog en större skärm dock.

Sitter på 9-cells batteriet och har enligt battery bar precis 5h kvar på laddningen, har väl suttit i två nu, med uppdragen skärmbelysning, en massa installation/avinstallation, musik, WiFi och konstant surf, får väl sägas vara klart godkänt!

Överlag mkt nöjd!

Köpte för övrigt min på netonnets lagershop i barkarby, och köpte till deras försäkring Trygghet+ i 3 år, 200 spänn självrisk och den ska fungera som en drulleförsäkring samt att den täcker mot hårdvarufel, eftersom Acer bara har ett år och jag ändå tar den här på företaget kändes det okej för mig, men vi får se...

Måste bara säga grattis ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Hämtade också ut en 3820 TG igår. Det jag inte får ordning på är twofingerscroll. Har installerat både nyaste drivrutiner, drivrutinerna som egentligen är till HP och försökt få igång programmet two-finger-scroll. Inget verkar fungera. När jag startar two-finger-scroll säger den bara "No Synaptics Touchpad device found!" Hur fick ni det att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockert:

Hämtade också ut en 3820 TG igår. Det jag inte får ordning på är twofingerscroll. Har installerat både nyaste drivrutiner, drivrutinerna som egentligen är till HP och försökt få igång programmet two-finger-scroll. Inget verkar fungera. När jag startar two-finger-scroll säger den bara "No Synaptics Touchpad device found!" Hur fick ni det att fungera?

Fungerade ifrån början.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med komplett och fick reda på att de antagligen inte kommer få in fler 3820tg med 6cellsbatteri och den mindre disken.. Surt! Han sa också att det antagligen var för att de väntar på en uppdaterad modell eller liknande. Hoppas bara att "uppdateringen" inte innebär att de insett att ursprungsmodellen var för mycket prestanda för pengarna och släpper en kassare modell till samma pris. Kanske inte låter logiskt men man vet ju aldrig..

Får istället hoppas att det blir i7/bättre grafikkort, känns ändå lite trist då jag missade erbjudandet för 7495:- med nån timme eller två.. Och därför känner man sig inte så peppad på att lägga 9 papp endast för lite större hd och batteri.

/bitter

edit: Webbhallen säljer ju den billigare versionen för strax över 8000:-. Får nog bli den. Nån annan som tycker det verkar skumt att komplett redan tar ur den ur sortimentet? Borde de inte snarare få en ny leverans om Webhallen listar releasedatum som 2010-08-15 dvs. 10 dagar? :S

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mustaren:

Pratade precis med komplett och fick reda på att de antagligen inte kommer få in fler 3820tg med 6cellsbatteri och den mindre disken.. Surt! Han sa också att det antagligen var för att de väntar på en uppdaterad modell eller liknande. Hoppas bara att "uppdateringen" inte innebär att de insett att ursprungsmodellen var för mycket prestanda för pengarna och släpper en kassare modell till samma pris. Kanske inte låter logiskt men man vet ju aldrig..

Får istället hoppas att det blir i7/bättre grafikkort, känns ändå lite trist då jag missade erbjudandet för 7495:- med nån timme eller två.. Och därför känner man sig inte så peppad på att lägga 9 papp endast för lite större hd och batteri.

/bitter

edit: Webbhallen säljer ju den billigare versionen för strax över 8000:-. Får nog bli den. Nån annan som tycker det verkar skumt att komplett redan tar ur den ur sortimentet? Borde de inte snarare få en ny leverans om Webhallen listar releasedatum som 2010-08-15 dvs. 10 dagar? :S

Tycker du borde avvakta lite, de lär nog slänga in i7 modellen på nån kampanj inom snar framtid :).. då ska jag nog slå till :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen:

Sådär, sitter nu på en idag iköpt 3820TG!

Första intrycket är bra och allt verkar funka som det ska, sliter med att rycka ut all skitig programvara, har ingen extern läsare att tillgå så kan inte köra en recovery-CD, så en fresh intstallation av Win7 får nog vänta. Eller behöver jag egentligen en sån?

Styrplattan är lite jobbig tycker jag, fastnar lite i den då jag är lätt svettig om händerna.

Sen kommer det nog ta lite tid att vänja sig vid tangentbordet, datorn är smalare än vad jag är van vid så mina fingrar slår hellre på 's' än 'a'

Trodde att en låg upplösning på skärmen skulle irritera mig, men än sålänge är det helt okej, glad att jag inte tog en större skärm dock.

Sitter på 9-cells batteriet och har enligt battery bar precis 5h kvar på laddningen, har väl suttit i två nu, med uppdragen skärmbelysning, en massa installation/avinstallation, musik, WiFi och konstant surf, får väl sägas vara klart godkänt!

Överlag mkt nöjd!

Köpte för övrigt min på netonnets lagershop i barkarby, och köpte till deras försäkring Trygghet+ i 3 år, 200 spänn självrisk och den ska fungera som en drulleförsäkring samt att den täcker mot hårdvarufel, eftersom Acer bara har ett år och jag ändå tar den här på företaget kändes det okej för mig, men vi får se...

Det går att göra backups utan extern läsare. Använd Virtual Cd som skapar Recovery disken och sparar den på hårddisken istället för på skiva. Sedan drar du bara över filen till en annan hårddisk genom nätverket och du är redan för fresh install. Det är jävligt skönt att göra clean install kan jag lova dig.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av AyEss:

Tycker du borde avvakta lite, de lär nog slänga in i7 modellen på nån kampanj inom snar framtid :).. då ska jag nog slå till :P.

Men då tappar man också möjligheten att switcha mellan grafikkort vilket för mig är avgörande (det sparar bra med batteri). Ser hellre att de slänger in en kraftfullar i5 processor än en i7 :). Bättre grafikkort är jag tveksam om de får plats med överhuvudtaget.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk

Tja!
Det sägs ju att datorn ska klocka upp och ned sig vid olika behov, stämmer detta verkligen? Min ligger på samma mhz hela tiden, den tycks aldrig ändra sig för att spara batteri eller för att höja mhz. Är detta något som görs helt utan att man kan se det? Ändrar sig aldrig enligt HWinfo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systemerror:

Tja!
Det sägs ju att datorn ska klocka upp och ned sig vid olika behov, stämmer detta verkligen? Min ligger på samma mhz hela tiden, den tycks aldrig ändra sig för att spara batteri eller för att höja mhz. Är detta något som görs helt utan att man kan se det? Ändrar sig aldrig enligt HWinfo

Såvitt jag vet händer det när datorn kör program som använder en kärna. Då kan ena kärnan överklocka sig själv så att säga om behovet finns.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Skrivet av Liath:

Men då tappar man också möjligheten att switcha mellan grafikkort vilket för mig är avgörande (det sparar bra med batteri). Ser hellre att de slänger in en kraftfullar i5 processor än en i7 :). Bättre grafikkort är jag tveksam om de får plats med överhuvudtaget.

Fast det är väl i7 620m som gäller isf, och det är ju en Arrandale dualcore med inbyggd gpu precis som i5'an.

Högre klock 2,66 - 3,33ghz, och mera cache. Undrar hur högt man skulle kunna klocka den, med tanke på att 450m går att få över 3ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Det går att göra backups utan extern läsare. Använd Virtual Cd som skapar Recovery disken och sparar den på hårddisken istället för på skiva. Sedan drar du bara över filen till en annan hårddisk genom nätverket och du är redan för fresh install. Det är jävligt skönt att göra clean install kan jag lova dig.

Yes, gjorde just så och har nu petat de flesta drivrutiner, vilka är det som är "måste" för att använda enegrisparfunktionerna och P-knappen tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Fast det är väl i7 620m som gäller isf, och det är ju en Arrandale dualcore med inbyggd gpu precis som i5'an.

Högre klock 2,66 - 3,33ghz, och mera cache. Undrar hur högt man skulle kunna klocka den, med tanke på att 450m går att få över 3ghz

Enligt nån ägare på Notebookreview.com med i7an så går den inte att klocka lika mycket som i5-450 processorn. Däremot är den ju ändå "starkare" i och med att basklocken är högre. Med det sagt verkar ändå 450 processorn vara ett riktigt monster.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen:

Yes, gjorde just så och har nu petat de flesta drivrutiner, vilka är det som är "måste" för att använda enegrisparfunktionerna och P-knappen tex?

Det är Launchmanager som används för snabbknapparn (med 99% säkerhet). Powersaving applikationen fungerar sisådär enligt mitt tycke. Jag hade prövat att köra utan det först sedan får du se om du behöver den funktionen eller inte. Finns en del som klagar på programmet dessutom är det svårt att få bort helt och hållet sedan :).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Det är Launchmanager som används för snabbknapparn (med 99% säkerhet). Powersaving applikationen fungerar sisådär enligt mitt tycke. Jag hade prövat att köra utan det först sedan får du se om du behöver den funktionen eller inte. Finns en del som klagar på programmet dessutom är det svårt att få bort helt och hållet sedan :).

Du som verkar ha koll på det mesta, finns det några bättre drivrutiner till touchpaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen:

Du som verkar ha koll på det mesta, finns det några bättre drivrutiner till touchpaden?

Det va en på Notebookreview som skrev att Synaptics Scrybe fungerade till plattan. Om det blir bättre vet jag inte eftersom jag inte prövat den.
Länk: SYNAPTICS | Scrybe <- Prövas på egen risk "Try this! SYNAPTICS | Scrybe I'm using it from the first day or so and it's awesome :P" Så skrev han om programmet på forumet. Jag antar att detta inte är drivrutiner i den bemärkelsen men däremot ett program som ger ytterliggare möjligheter till plattan.

Jag blir nyfiken dock när du säger att din inte fungerar önskvärt. Är det något speciellt du är missnöjd med?
Själv tycker jag att den fungerar tillfredsställande.

Annars kan du ju alltid testa drivrutinen som finns på Synaptics hemsida, men hur bra den fungerar kan jag inte svara på och jag har inte sett att någon på Notebookreview forumet använt den heller.

Visa signatur

Eeeeep