Permalänk
Medlem

Moderkort

Tja jag funderar på att köpa ett P55 kort och står nu mellan

EVGA P55 SLI FTW // Asus Maximus III Formula

Frågan är vilket av dessa kort är mest prisvärt och är bättre för överklockning ??

Cpu som ska användas är en Intel Core i5 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjOden:

Tja jag funderar på att köpa ett P55 kort och står nu mellan

EVGA P55 SLI FTW // Asus Maximus III Formula

Frågan är vilket av dessa kort är mest prisvärt och är bättre för överklockning ??

Cpu som ska användas är en Intel Core i5 760

Tror det är bara några extra -100Mhz du kommer få ut antaligen, har ingen erfarenhet av dyrare mobo.
Dock har jag pressat upp min i5 750 till 4.2Ghz på ett msi gd-65 för ~500kr billigare.
Vet ej hur GUIet/funktioner ser ut i bios men det jag har kollat på har inte sett särskilt bättre. JAG skulle endast köpte värre/dyrare moderkort om jag:
Skulle ha köra mer seriöst OC på inte luft.
Behöve antalet pci-e portar.
Ev få mer tillbehöver såsom ljudkort eller "OC displayer".

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Okej
Ska bara kör 2xsli eftersom jag då har gtx 460 kort .
Men ska ej köra luft utan vatten på cpu och gpu där av frågan vilket kort som kan prestera bättre av dem 2 .
Men ska ta en titt på det kort du kör med.

Permalänk
Medlem

vet ej men BOIS GUI i Asus kortet är bra iaf, (som alla asus), EVGA använder väl pheonix BOIS som liknar dom äldre från typ 2002 (inte speciellt användar vänliga) men annars så tycker jag ändå att du borde köra med EVGA, har hört mycket bra om dom på sistone xD lycka till....

Permalänk
Medlem

Då lutar det åt att man shoppar ett evga kort då om ingen kommer med dunder no no