Bästa o snabba hårddisken!

Permalänk
Medlem

Bästa o snabba hårddisken!

Hej!

Behöver tips på en av de bästa hårddiskarna som finns på marknaderna, snabba!

tack på förhand

raag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Om det måste vara en hårddisk finns alltid Raptor som är riktigt snabba 150GB Western Digital VelociRaptor ICE - Inet.se
Dock så låter den rätt så mycket om jag förstått rätt.

Annars finns ju diverse SSD diskar som är ännu snabbare, exempelvis OCZ Vertex 2 SSD 60GB 2.5" - Inet.se

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk

Var det inte ett test rätt nyligen här på Swec där Intel X-25 korades till den bästa SSD disken.. Vore ju fint eftersom jag har en *hrm*

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Var det inte ett test rätt nyligen här på Swec där Intel X-25 korades till den bästa SSD disken.. Vore ju fint eftersom jag har en *hrm*

Men Corsair SSD tog över "titeln" som den snabbaste

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Men Corsair SSD tog över "titeln" som den snabbaste

Vilket är bra eftersom JAG har en. Intels G2a och Corsairs Force var ju dock ganska jämnbra om jag minns artikeln rätt. Är väl iaf nån av dem 2 som han bör köpa om han vill ha en riktigt snabb disk.

Permalänk
Medlem

OCZs Vertex 2 är i princip samma som Corsair Force. Köp nån av dom.

Permalänk

Såg förut att man får en X-25a för under 2000 spänn nu. Hur mycket finns det att tjäna på att köpa en till o köra i Raid0? För det är väl då man speglar diskarna så samma information ligger på båda? Hur går det till med Raid0? Måste man köra det från början när man installerar OS eller går det bra att spegla den nya disken i efterhand?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Vilket är bra eftersom JAG har en. Intels G2a och Corsairs Force var ju dock ganska jämnbra om jag minns artikeln rätt. Är väl iaf nån av dem 2 som han bör köpa om han vill ha en riktigt snabb disk.

Därför kommer jag köpa en Corsair SSD 120 gb versionen inom kort

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Såg förut att man får en X-25a för under 2000 spänn nu. Hur mycket finns det att tjäna på att köpa en till o köra i Raid0? För det är väl då man speglar diskarna så samma information ligger på båda? Hur går det till med Raid0? Måste man köra det från början när man installerar OS eller går det bra att spegla den nya disken i efterhand?

Nej, i raid 0 så speglar du inga diskar. I raid 0 så använder du båda diskarna för att få en liten prestandaökning i läs och skrivtider. Du tänker nog på raid 1 Raid - Wikipedia

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Skrivet av 1mike20:

Nej, i raid 0 så speglar du inga diskar. I raid 0 så använder du båda diskarna för att få en liten prestandaökning i läs och skrivtider. Du tänker nog på raid 1 Raid - Wikipedia

Hade visst blandat ihop Raid0 och 1 lite. Googlade lite på raid och med 2st ssd i Raid0 så verkar det som man får snudd på dubbla läs och skrivhastigheten även med inbyggda raidkontroller vilket låter väldigt trevligt. Det som avskräcker mig mest från att gå över till Raid är väl att jag måste göra en ominstallation.. Konfigurera om windows igen och inte minst alla spel och patchar till dem. Lär ju ta ett tag

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av The Slayer:

Hade visst blandat ihop Raid0 och 1 lite. Googlade lite på raid och med 2st ssd i Raid0 så verkar det som man får snudd på dubbla läs och skrivhastigheten även med inbyggda raidkontroller vilket låter väldigt trevligt. Det som avskräcker mig mest från att gå över till Raid är väl att jag måste göra en ominstallation.. Konfigurera om windows igen och inte minst alla spel och patchar till dem. Lär ju ta ett tag

beror väll lite på internet anslutning xD, installerade om wow för första gången sen det kom ut (har hatt det liggnades på en HDD och blivit runt flyttad) och det tog drygt 1 timma med installtion och patchning och kör 1 60GB corsair Force + 100/100 fiber lina

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Hedersmedlem

Helt rätt.