iPhone 4? Värd att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Du menar 5900:- för 16GB och 6900 för 32GB:aren.

Galaxy S finns för under 5000:- dessutom är den olåst.

Jag tycker Galaxyn är för stor. Dock gillar jag att den klarar av .mkv-filer väldigt bra men man kan inte vara 100% nöjd!

Dessutom bryr jag mej inte om den är olåst, jag vill ju aldrig byta från Tele2 så kan man få den rabatterad så gärna för mej. Som sagt, betalar 4800:- för min iPhone 4 16GB med ett awesome abonnemang.

iPhonen vinner med sina apps, helt klart. Dock kan jag tänka mej att jag kommer ha svårare att välja om 1-2 år, när Android hinner ikapp. DET blir intressant om något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Galaxy S samt en iTouch 4 8GB så får du det bästa av båda världar.

Har också tänkt på det Men om man ändå bara ska ringa med telefonen räcker nästan Wildfire (för att kunna surfa lite) och en iPod Touch

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Musikälskare

Jämförde min 3G med polarens 4G

WOW vilken skillnad min skärm ser dassig och livlös ut samt responsen är direkt i 4G

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Plus:
*Skärmen skärmen SKÄÄÄÄRMEN! finns ingen mobil på marknaden som ens är i närheten av denna skärm.

Säker på att desires amoled-skärm eller samsung galaxys super amoled skärm inte är i närheten. Vet att upplösningen är pytte lite mindre, men bör ju inte vara märkbart ens, bildkvaliteten borde vara lika bra. Har du ens testat någon annan toppmobil än iphone 4, eller jämför du den bara med gamla iphone och upplever stor skillnad och tar då förgivet att den är bäst?:P En kompis har iphone 4, och bilkvaliten är väl liknande som vilken telefon med amoledskärm som helst???

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag har gått igenom 4 mobiler det här året enkom för att jag enkelt tappar saker och ting så är svaret nej. Aldrig i livet jag köper en sån dyr apparat som jag med all säkerhet kommer har sönder pga klumpighet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Med tanke på att jag har gått igenom 4 mobiler det här året enkom för att jag enkelt tappar saker och ting så är svaret nej. Aldrig i livet jag köper en sån dyr apparat som jag med all säkerhet kommer har sönder pga klumpighet.

köp en sonim då, då lär du få kämpa för att ha sönder den eller så importerar du en motorola Defy, smartphone med android som är ip65 klassad om jag minns rätt, klarar alltså att badas med i alla fall en stund o inte allt för djupt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

köp en sonim då, då lär du få kämpa för att ha sönder den eller så importerar du en motorola Defy, smartphone med android som är ip65 klassad om jag minns rätt, klarar alltså att badas med i alla fall en stund o inte allt för djupt

tack för tipset. kommer dock hålla mig till billiga saker som inte är alltför hemska att torska.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devrer:

Säker på att desires amoled-skärm eller samsung galaxys super amoled skärm inte är i närheten. Vet att upplösningen är pytte lite mindre, men bör ju inte vara märkbart ens, bildkvaliteten borde vara lika bra. Har du ens testat någon annan toppmobil än iphone 4, eller jämför du den bara med gamla iphone och upplever stor skillnad och tar då förgivet att den är bäst?:P En kompis har iphone 4, och bilkvaliten är väl liknande som vilken telefon med amoledskärm som helst???

Retina skärmen är skarpare än S.Amoled, bättre för text.
S.Amoled har mer levande färger och skönare för media uppspelning

Och jag har lekt en hel del med bägge brevid varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det var jag också tidigare... när jag skulle byta mobil så kände jag mig tvungen att skaffa en olåst och betala kontant.

Men det blir ju inte speciellt mycket dyrare ifall man tecknar ett lite dyrare abonnemang och får med mobilen på köpet.

Eftersom man inte har så stor nytta av mobilen när man inte har något abonnemang/kontantkort så tycker jag inte längre det finns någon anledning att köpa en olåst mobil.

Precis. Jag hittade det abonnemanget som var billigast/bäst för mig (skulle ju ändå tagit det), och fick då med telefonen för 49 kr i månaden, dvs 1200 kr totalt. Skulle ju ändå haft exakt samma abonnemang om jag köpt telefonen löst, då det var det billigaste för mig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Retina skärmen är skarpare än S.Amoled, bättre för text.
S.Amoled har mer levande färger och skönare för media uppspelning

Och jag har lekt en hel del med bägge brevid varandra.

Men märker man ens skillnaderna i skarpheten i så höga upplösningar? Känns som att galaxy s's skärm är så skarp så att ännu mer pixlar inte ens märks?

Vad jag vet kör iphone på lcd medans de andra kör amoled/super amoled. I de höga upplösningarna föredrar jag själv nog amoled med bättre färger.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd

Ja det märks även om man inte zoomar text osv.
Jag märker det iaf ;>

Permalänk
Medlem

Läste ett test en gång i tiden där de jämförde skärmarna på detaljnivå. Bilder, filmer osv såg bättre ut på SAMOLED men läser man mycket text (forum, tidningar) upplevs det mycket skarpare på Retina.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Hoppas på en SAMOLED med retinas skärpa

Permalänk
Medlem

Det hade vart nåt :>

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har haft många telefoner genom tiderna, från olika tillverkare. Har nu haft Iphone sedan sverigelanseringen av 3g, har ägt 3g, 3gs och nu fyran. I mina ögon är det en mycket bra telefon. Prestandan är bra för de olika versionerna när de kom, 3g är väl inte den bästa i dagsläget, men när den släpptes var den rankad "etta" tills 3gs kom. Jag kan bara säga som inbiten iphone användare men med erfarenhet av HTC, SE, SAMSUNG och Nokia lurar så kan jag bara säga att Iphonen är i dagsläget överlägsen vinnare. Visst den är begränsad, men användarupplevelsen kan knappast beskrivas i ord. De har sin marknad och är du fanatiker i öppna prylar aka TBP style så är nog en telefon med android OS något för dig. Annars skulle jag lätt köra på IP 4 speciellt nu med 4.1 uppdateringen

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelroom:

Har haft många telefoner genom tiderna, från olika tillverkare. Har nu haft Iphone sedan sverigelanseringen av 3g, har ägt 3g, 3gs och nu fyran. I mina ögon är det en mycket bra telefon. Prestandan är bra för de olika versionerna när de kom, 3g är väl inte den bästa i dagsläget, men när den släpptes var den rankad "etta" tills 3gs kom. Jag kan bara säga som inbiten iphone användare men med erfarenhet av HTC, SE, SAMSUNG och Nokia lurar så kan jag bara säga att Iphonen är i dagsläget överlägsen vinnare. Visst den är begränsad, men användarupplevelsen kan knappast beskrivas i ord. De har sin marknad och är du fanatiker i öppna prylar aka TBP style så är nog en telefon med android OS något för dig. Annars skulle jag lätt köra på IP 4 speciellt nu med 4.1 uppdateringen

Gillar hur iphone-användare resonera. "Erfarenhet av HTC, samsung". Du har säkert testat den 3 år gamla htc touch diamond. Testa htc desire och samsung galaxy s! De är bättre än iphone på i princip allt, förutom möjligen att de inte är anpassade till teknikhandikappade pensionärer.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd

Och du har en galaxy eller desire eller?
För du gör exakt som pixelroom nu, fast du fanboyar dom 2 lurarna.
Och nej dom är inte bättre på i princip allt.
Bägge har för och nackdelar, jag skulle nog säga dom är likvärdiga beroende på vad du vill åt.

Men eftersom du börjar får man väll hoppa på
Kamera bättre på Iphone än bägge.
Utbudet av program och speciellt spel mycket bättre till iOS.
Retina bättre för text etc. SAMOLED bättre för media,film.
Jag upplever iphone4 som snabbare än iaf galaxy S. Och har testat bägge rätt mycket.
Desires skärm är mycket sämre än galaxy och Iphone4.

Enda android som ser lockande ut är desire ace, resten är meh. Men den kommer ändå ha dålig skärm vs retina och samoled.
När android börjar komma ifatt på applikationer så kanske man kan börja tänka om, och numenar jag inte antal utan KVALITE.

Permalänk

jag har beställt en galaxy s eftersom jag kommer nog gilla öppenheten mer. har nu en jailbreakad och tweakad 3g men blir ibland pizzed off på de saker som jailbreak inte fixar, som tex filsystem. WTF moment hade jag igår PGA det. kan ta bilder ur telefon men man kan inte lägga in några genom enkelt drag en drop.
annars är iphonen en riktigt bra telefon som gör det den ska men gillar man att mecka lite och böka runt i hjärtat på sin maskin så är det android som gäller.
första iphonen var revelutionerande när den kom efter som toutch mobilerna som fanns då var sega + att toutch funktionen var riktigt kass.
verkar som de andra tillverkarna börjar komma ikapp.

borde komma en android ios telefon med det bästa från båda världar!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Det verkar inte som att antenn-problemet skulle vara ett ickeproblem. Så fort du kopplar ihop de två vänstra antennerna genom att hålla på båda samtidigt, så tappar du all täckning. Finns massor med exempel på det på youtube där privatpersoner visar detta.

Sen har jag även sett konstiga pixlar längst upp på skärmen på ett youtubeklipp.
Dessutom strul med funktionen som ska släcka skärmen när man har telefonen vid örat.

I övrigt verkar telefonen vara grym, och jag vill gärna ha en, men dessa problem gör mig tveksam.

Apple borde återkalla alla iPhone4 och lösa problemet. Tycker det är oansvarigt att bara ge gratis bumpers, vilket dessutom kommer upphöra efter 30 september i Sverige.

Permalänk
Skrivet av Zarrtosht:

Det verkar inte som att antenn-problemet skulle vara ett ickeproblem. Så fort du kopplar ihop de två vänstra antennerna genom att hålla på båda samtidigt, så tappar du all täckning. Finns massor med exempel på det på youtube där privatpersoner visar detta.

Sen har jag även sett konstiga pixlar längst upp på skärmen på ett youtubeklipp.
Dessutom strul med funktionen som ska släcka skärmen när man har telefonen vid örat.

I övrigt verkar telefonen vara grym, och jag vill gärna ha en, men dessa problem gör mig tveksam.

Apple borde återkalla alla iPhone4 och lösa problemet. Tycker det är oansvarigt att bara ge gratis bumpers, vilket dessutom kommer upphöra efter 30 september i Sverige.

Hehe du verkar ju ha grym koll, tror ingen av de svenska mobilrecensenterna har upplevt något problem med antennen. Om du klämmer så hårt att du börjar darra så kan du i värsta fall få den att tappa kanske 1-2 i staplar, och då får man verkligen anstränga sig. Oftast går det inte få den att tappa signalstyrka, så jag fattar inte varifrån du har fått att "man tappar all täckning"? Jag har aldrig tappat all täckning när jag försökt med dålig täckning från början.

Verkar som du litar för mycket på random youtubeklipp, eftersom det där med pixlarna inte heller stämmer. Har inte upplevt några av dessa problem, och inte heller mina brorsa eller två polare. Så kör på, underbar lur!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarrtosht:

Det verkar inte som att antenn-problemet skulle vara ett ickeproblem. Så fort du kopplar ihop de två vänstra antennerna genom att hålla på båda samtidigt, så tappar du all täckning. Finns massor med exempel på det på youtube där privatpersoner visar detta.

Och jag har sett PCs få bluescreen på youtube när de startat spel, alltså (med samma logik du använder) har alla PCs problem med att de får bluescreen när du startar spel. Eller inte...

Om vi skall vara lite realistiska så fick jag min att gå från -90 dB till -98 dB när jag klämde allt jag orkade över den skarven.

Skrivet av Zarrtosht:

Sen har jag även sett konstiga pixlar längst upp på skärmen på ett youtubeklipp.

Läs ovanför

Skrivet av Zarrtosht:

Dessutom strul med funktionen som ska släcka skärmen när man har telefonen vid örat.

Löstes med en uppdatering av mjukvaran.

Skrivet av Zarrtosht:

Apple borde återkalla alla iPhone4 och lösa problemet. Tycker det är oansvarigt att bara ge gratis bumpers, vilket dessutom kommer upphöra efter 30 september i Sverige.

Återkalla för ett icke-problem? Nja.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Återkalla för ett icke-problem? Nja.

Problemet finns där och det är ju tom bekräftat från högsta instans (Apples VD) så att säga att det inte finns där är ju bara kork....ajaa, skitsamma.

Jag har en Iphone 4 och min täckning går ner 3 staplar när jag håller "dödsgreppet", samtidigt som staplarna går ner så går mitt mobila bredband neråt i fart också enligt bredbandskollen. Jag har Telia. Exakt samma fel har 3 kompisar till mig och dom har Telenor. Sen att mobilnätet är ju så bra i Sverige att det inte påverkar till brutna samtal osv tar ju INTE bort felet!
Sen kan man säga vad man vill om det, eller försöka snacka bort problemet. MEN det finns där oavsett!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Gillar hur iphone-användare resonera. "Erfarenhet av HTC, samsung". Du har säkert testat den 3 år gamla htc touch diamond. Testa htc desire och samsung galaxy s! De är bättre än iphone på i princip allt, förutom möjligen att de inte är anpassade till teknikhandikappade pensionärer.

Duger en Nexus One (är ju rent av en desire i andra kläder)? många icke-iphone användare som pratar lika om iphone, fast de aldrig ägt sådan. o man kan diskutera utan att använda nersättande åsikter om andra bara för att de inte tycker lika.

Zarrtosht: bara för att du sett en film på youtube att ett specefikt exemplar har ett pixelfel på displayen betyder det ju inte att alla har det. eller hur?
angående antennen, det finns säkert, de gånger jag själv har testat att verkligen provocera fram det, på det sättet du beskriver, så har min nalle haft en stapel kvar, alltså låg mottagning från början, MEN jag har snarare fått en plupp till än att tappa täckningen. så det är inte riktigt så lätt som du vill få det till. det beror på en del andra faktorer med. men visst kan säkert ske.

har för övrigt märkt att batteritiden på iphonen är rätt mycket bättre än vad den var på nexus one.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Konstigt hur vissa vill blunda för problemen som uppenbarligen finns. På samma sätt kan man argumentera att bara för att en telefon funkar bra behöver inte alla göra det. I alla fall, jag vill visa ett jättebra utfört test som visar hur uppkopplingshastigheterna påverkas i olika situationer.

YouTube - Apple iPhone 4 tests confirm "left handed grip" problem, show cases improve reception

Och även en länk till en svensk kille som har antenn-problem för att eliminera argument om att allt funkar bra i Sverige.

YouTube - iPhone 4 - Antennagate problem

Finns fler exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Problemet finns där och det är ju tom bekräftat från högsta instans (Apples VD) så att säga att det inte finns där är ju bara kork....ajaa, skitsamma.

Jag har en Iphone 4 och min täckning går ner 3 staplar när jag håller "dödsgreppet", samtidigt som staplarna går ner så går mitt mobila bredband neråt i fart också enligt bredbandskollen. Jag har Telia. Exakt samma fel har 3 kompisar till mig och dom har Telenor. Sen att mobilnätet är ju så bra i Sverige att det inte påverkar till brutna samtal osv tar ju INTE bort felet!
Sen kan man säga vad man vill om det, eller försöka snacka bort problemet. MEN det finns där oavsett!

Hur förändras signalstyrkan i dB? Staplar är ju mindre intressant. Dödsgrepp får min iPhone 4 att gå från t.ex. -89 dB till- 98 dB. Vilket är ungefär vad vanliga lurar tappar om man håller för deras antenn. Lyckades just få -94 dB till -103 dB.

Skrivet av Zarrtosht:

Konstigt hur vissa vill blunda för problemen som uppenbarligen finns. På samma sätt kan man argumentera att bara för att en telefon funkar bra behöver inte alla göra det. I alla fall, jag vill visa ett jättebra utfört test som visar hur uppkopplingshastigheterna påverkas i olika situationer.

YouTube - Apple iPhone 4 tests confirm "left handed grip" problem, show cases improve reception

Och även en länk till en svensk kille som har antenn-problem för att eliminera argument om att allt funkar bra i Sverige.

YouTube - iPhone 4 - Antennagate problem

Finns fler exempel.

Jättebra test? De testar ju inte i närheten av tillräckligt många telefoner för att påvisa ett problem. Sök på vilken produkt som helst så kommer du hitta många fall där folk har något sorts problem. Den faktiska nedgången i signalstyrka på iPhonen är inte värre än på andra telefoner, sen att folk är korkade och bara kollar staplar är ju en annan sak.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Du kan inte gå fel med en Iphone 4 enligt mig. Har en Iphone 3GS och är grymt nöjd med den. Iphone 4 är bara BÄTTRE helt enkelt och 720p filmning + en acceptabel kamera i en mobil är guld värt.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarrtosht:

Och även en länk till en svensk kille som har antenn-problem för att eliminera argument om att allt funkar bra i Sverige.

YouTube - iPhone 4 - Antennagate problem

Finns fler exempel.

Det där kan jag återskapa med min 3GS också. Är ett generellt problem att mottagningen försämras när man håller i telefonen. Har du redan dålig uppkoppling från start kan man döda uppkopplingen helt.

Senast igår gjorde jag för skoj skull en jämförelse mellan 3GSen och 4:an (båda med telia) i min syrrans lägenhet där mottagningen är rätt kass. Om båda låg på bordet så hade iPhone 4:an 1.8Mb/s ner medan 3GS låg på bordet hade 0.2Mb/s. Höll man dem i ett ordentligt grepp i handen så var så har bådas nerladdningshastighet i princip noll. Om man däremot inte greppade med hela handen hade 4:an klart bättre mottagning. Så i just denna lilla helt ovetenskapliga test var 4:an definitivt inte sämre än 3GS.

På jobbet är det många som har 4:an nu och har inte hört någon som faktiskt upplevt anntenendesignen som ett riktigt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

Vad grundar du det på, är det bara för att så många har den och köper den? Har själv haft ett par iphone och det är en bra telefon men inte direkt märkvärdig.

Tror att priset har mycket att göra med detta.

Jag har själv en iphone4 32gb och är jättenöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarrtosht:

Konstigt hur vissa vill blunda för problemen som uppenbarligen finns. På samma sätt kan man argumentera att bara för att en telefon funkar bra behöver inte alla göra det. I alla fall, jag vill visa ett jättebra utfört test som visar hur uppkopplingshastigheterna påverkas i olika situationer.

YouTube - Apple iPhone 4 tests confirm "left handed grip" problem, show cases improve reception

Och även en länk till en svensk kille som har antenn-problem för att eliminera argument om att allt funkar bra i Sverige.

YouTube - iPhone 4 - Antennagate problem

Finns fler exempel.

konstigt hur vissa inte kan pröva själv, utan hela tiden länkar till nått de läst/set om att nån annan gjort.
jag blundar inte för problemen, men har inte upplevt dem själv ännu, under de snart 3 veckor jag haft den. de gånger jag prövat, har jag som sagt fått 1-2 pluppar mer, vilket oxå sägs i en del tester, att ibland tappar man pluppar, ibland inte. ibland får man till o med nån plupp/stapel till. men det kanske du missat, eftersom du inte testat själv.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Hur förändras signalstyrkan i dB? Staplar är ju mindre intressant. Dödsgrepp får min iPhone 4 att gå från t.ex. -89 dB till- 98 dB. Vilket är ungefär vad vanliga lurar tappar om man håller för deras antenn. Lyckades just få -94 dB till -103 dB.

Kan inte kolla dB-värdena då min telefon är inlämnad på Tele2 då powerknappen slutade fungera på den. Men enligt bredbandskollen så går farten ner märkbart.
Synd att SGS har så strulig mjukvara för annars skulle det bli en sån. Börjar tröttna på att Iphonen är så hårt låst. Appar sida efter sida.....men inget annat.
Dock nått som är grymt bra i Iphone4 är batteritiden!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM