Hej, kan nån hjälpa mig? Är denna datan värd 10k?

Permalänk
Medlem

Hej, kan nån hjälpa mig? Är denna datan värd 10k?

Mainboard s1156 p55
Quad core i5 2,8ghz
Nvidia GTX 460 768MB
DDR PC3 2x2048 166mhz OCZ
IBT hårddisk
630Wnätagg OCZ
Standardchassi
Windows 7 home premium.

TOTALT: 10795 Kr

Vad säger ni ?

I know nathing....:(

Permalänk
Medlem

nej bygg egen.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Den e ihop plock.

Permalänk
Medlem

Det ingår inte montering alltså? Eller?

EDIT:

Ett förslag! Snabbare grafikkort, med största sannolikhet bättre chassi, modulärt nätagg, moderkort med möjlighet till att köra ett PhysX-kort, dock inte SLI-möjligheter. Men det antar jag att den andra inte hade heller.

EDIT2:

Ännu ett förslag. Två st GTX460 1GB i SLI, fick bli en AMD-processor, ickemodulärt nätagg etc. Dock runt dubbla spelprestandan jämfört med paketet i din post, förutsatt att du eller någon annan kan montera ihop datorn, annars tillkommer 795 kr på det priset.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack men, är inte quad core i5 bättre samt grafikkortet på den andra?

Permalänk
Medlem

GTX460 768MB är sämre än både GTX460 1GB samt GTX470. GTX470 är klart bäst av dessa, bara att kolla tester.

I5-processorn är exakt samma i ditt paket och mitt första. i5:an är bättre än Phenom II 955 som finns i mitt andra paket. Dock inget du kommer märka av om du bara ska spela, då 2st GTX460 1GB med en X4 955 fullkomligt kör i åttor runt en i5 med ett ensamt GTX460 768MB.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

aha men...2 st gtx e väll onödigt, ja lirar st2 bara,men gtx460 768 mb o 1g e ingen super skillnad sa killen i affären xD? stämmer inte elr+

Permalänk
Medlem

Okey kan du säga allt jag ska ha nu då:) tack. btw quad core i5 e ju 4 kärnor i, e de inte bäst i i5 klassen?

Permalänk
Medlem

Ja den ingår montering med.

Permalänk
Medlem

Isf kan du ta mitt första paket, som har ett GTX470. Det är BETYDLIGT bättre än GTX460 768MB. Och allt beror på upplösning, men GTX460 1GB är snabbare, jag hade inte köpt 768MB-versionen med den budgeten, det är bara dumt.

SC2 är ju ganska lättdrivet, men titta här så ser du hur de olika korten, även SLI-konfigurationer presterar:

GTX470 presterar där bortåt 40% bättre än GTX460 768MB.

Ta isf. det första paketet jag plockade ihop där, från Inet.se - datorer, bärbara datorer, laptop, dator, datorkomponenter - Inet.se . Och det är en fyrkärnig i5:a där, klockad i 2.8 GHz, precis som i datorn som du nämnde i din första post.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Fan, tack så mycket, jag kör på gtx460 1 g då, e allt annat okej elr finns de nått som ja skulle byta med xD förlåt om ja e jobbig... meh snackar om 10 k:P haha...^^....;(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja, vill du spara de hundralapparna så ta det här grafikkortet istället för GTX470: Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se , bättre kylning när du inte ska köra SLI.

Och du kan svara på allt i ett inlägg åt gången tack, använd redigeraknappen i annat fall. Blir så rörigt.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

ok allt i ditt första packet, k, så vad kostar ett gfx460 1g da?

Permalänk
Medlem

antar att de var gtx 460 sli med?

Permalänk
Medlem

Om du tar allt i mitt första paket så får du ett GTX470. Vill du byta ut det mot ett GTX460 så klicka bara på länken jag skickade senast så ser du själv vad det kostar. Lite får du faktiskt anstränga dig själv. Och nej, det blir inte GTX460 i SLI då, det får inte plats i budgeten med GTX460 1GB i SLI, en i5-processor samt montering.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

GTX SLI 460 1g e de ja ska köpa då? e de SLI den du linkade elr

Permalänk
Medlem

Nu får du ge dig, läs allt jag skrivit, från min första post igen, så ser du själv. Jag orkar inte upprepa mig tre gånger om samma sak.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Ok tackar.

Permalänk
Medlem

Okej låter skitbra, rekommenderar du första eller andra paktetet? är 2x460 1 g bättre än 470 an eller?

Permalänk
Medlem

Som du ser i testet är GTX470 bättre till just Starcraft 2, då det ger en lägre minimum frame rate. Men i de flesta andra spel utpresterar GTX460 i SLI t.o.m. GTX480. Så vet du att du kommer spela fler spel i framtiden är GTX460 i SLI den lösning jag hade gått på.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Perra12: SLI är när man kör två likadana grafikkort tillsammans. Två gtx460 i SLI ger brutal prestanda men då får du göra avkall på montering och din i5-processor om det ska rymmas i budgeten. Vill du ha i5 processorn samt montering så kör det första paketet som föreslagits ovan, eller byt det grafikkortet till ett gtx460 1gb (och behåll övriga komponenter i det paketet).

Bäst spelprestanda generellt får du med paket nr 2 eftersom dubbla grafikkort ofta gör mycket mer för spel än en marginellt snabbare processor, men då får du montera själv eller hosta upp 795kr till. Till just sc2 är dock det översta paketet väldigt bra eftersom ett ensamt gtx470 presterar väldigt bra i det spelet jämfört med hur det ser ut i en del andra spel.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Okej grymt, tack, var är bästa stället o bäställa allt på?

Permalänk
Medlem

Men är första paketet med 2x460 bättre än ett 470? skit o om de spricker min budged me nån tusen

Okej va kostar ett sånt modekort? kräver inte sli mycket nedkylning?

/ Mr,nub....../

Permalänk
Skrivet av TheJerk:

Perra12: SLI är när man kör två likadana grafikkort tillsammans. Två gtx460 i SLI ger brutal prestanda men då får du göra avkall på montering och din i5-processor om det ska rymmas i budgeten. Vill du ha i5 processorn samt montering så kör det första paketet som föreslagits ovan, eller byt det grafikkortet till ett gtx460 1gb (och behåll övriga komponenter i det paketet).

Bäst spelprestanda generellt får du med paket nr 2 eftersom dubbla grafikkort ofta gör mycket mer för spel än en marginellt snabbare processor, men då får du montera själv eller hosta upp 795kr till. Till just sc2 är dock det översta paketet väldigt bra eftersom ett ensamt gtx470 presterar väldigt bra i det spelet jämfört med hur det ser ut i en del andra spel.

Precis, ta det översta paketet och var glad

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Om du ska skriva något mer efter att du just skrivit ett inlägg så var vänlig och tryck på redigera i ditt senaste inlägg och lägg till det du tänkte säga där istället, det blir väldigt rörigt annars.

Edit: Riktat till TS, kom ett inlägg emellan när jag skrev.

Och ja 2x460 1gb SLI är snabbare än ett gtx470, generellt sett. I just sc2 är gtx 470 något bättre på att hålla uppe minimum fps vilket kan vara viktigt. Men du kan inte slänga in två kort i det paketet eftersom moderkortet inte har stöd för sli.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

har redigerat där uppe nu kolla!, jag har lärt mig.

Permalänk
Medlem

Det kommer ju en drivrutin som ger 10% + mer prestanda med sli starcraft 460 gtx ? Starcraft II är ju sjuktdåligt optimerat för sli och cf som de säger i sweclockers recensionen allvarligt talat ett 480 gtx presterar ju bättre än 2 det säger en del tycker jag lol.. Sedan är ju 460 gtx sli mest prisvärda sli konfigen om du kollar upp prestanda/kr senare i recensionen. OM du verkligen aldrig kommer lira något annat än starcraft 2 är det ju till och med lite overkill med denna riggen:P så jag antar att du kommer spela andra spel i framtiden och då kommer du få mycket mer prestanda från 2st gtx 460

Permalänk
Medlem

Om du vet hur min dator är som jag haft i två år, så skulle du nog köpa vadsomhelt för att vara laggfri i 10 sec.

Permalänk
Inaktiv

En DATOR som du bygger själv är alltid ett bättre alternativ.