ICC warlock DPS Destruction

Permalänk
Medlem

ICC warlock DPS Destruction

igår körde vi ICC (första gången för mig)

vi kom till Putricide och wipade 5-6 gånger..

jag har gearscore 5207 tror jag
och dps på 4000-4500 vilket är dåligt?..

jag förstår bara inte hur jag ska öka dps?

jag har gemmat Spellpower på allt som går och saknar kanske två enchants på det gear jag har.

Curse of elements , (trinket) Immolate , chaos bolt , eldpryl , eldpryl , eldpryl , eldpryl , incinerate , och sedan börja om med immolate

Sen drar jag oftast på .... vad heter den... som drainar liv och ger mig mana.. som ger mig buff.

[ daevilb @ frostmane ]

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur rotationerna är med destruction men:
Har du nog med spell hit?
Använder du inte conflagrate?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag vet inte hur rotationerna är med destruction men:
Har du nog med spell hit?
Använder du inte conflagrate?

tror det är den jag kör som jag kallar eldpryl
kom inte ihåg namnet på den..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Googla "destruction dps rotation" eller något liknande.
Gör samma sak med spec, glyphs och gems.

Det är ju en fight där man rör sig ganska mycket och byter target, vet inte hur mycket en lock tappar på det, men det låter lågt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har 304 hit rating, det är det som gör det kanske?

det betyder... att jag missar? ibland då.. eller?

jag har inget minne av att jag har sett "miss" under fighter..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

WoW Heroes - World of Warcraft PvE character info & ratings

Och jag är ganska säker på att du borde satsa på Haste > Crit > SP -- Mycket crit och haste gjorde underverk för mig när jag spelade.
Fast jag körde ju affliction, så det kanske inte gäller samma sak... Kolla med teh interwebz à la Google.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Goggla simcraft, ger dig snabbt en bild över vad du ska gemma för stats.

Affliction är ljusår bättre dps än destro i ICC med, så bästa att göra är att respecca om du vill öka din dps. Dock bör du inte ligga under 10k oavsett gaer med ICC buffsen på de bossar där du har något att DPSa på hela tiden.

Hur som, ska du spela destro så ska du köra:

Immo, conflag, CB och sedan incinerate som filler.
Saknas SP buffen så kasta givetvis CoE, ger någon annan klass den så kasta CoD efter conflag då den har chans att procca +x% dmg buffen.
Bonusskadan som incinerate gör med immo uppe gäller oavsett det är din eller någon annans immolate uppe så man kan under heroism skita i att få upp den mer än när du ska kasta conflag (conflag funkar bara på din immo).

Permalänk

Rotationen är väl:
(Eventuella trinkets) -> Curse of Elements (om ingen Moonkin) / annars Curse of Doom -> Immolate -> Chaos Bolt -> Conflag -> Inc (så många du hinner tills dots / conflag / chaos bolt) är uppe igen.

Kom ihåg att köra conflag på cooldown, håll dina dots uppe (speciellt immolate) och planera dina Life taps. (Se till att lifetappa de gånger du flyttar på dig så du kan gå allout när du verkligen får stå å skjuta ostört)

Glyphs (när jag spelade):
Glyph of Immolate
Glyph of Conflagrate
Glyph of Incinerate

Stats:
Hit (tills du nått 17% med buffs (-3 med shadow priest i raiden, ytterligare -3 med imp. faerie fire och ännu mer kan du få genom den dåliga 3/17/51 speccen)) > spell power > haste > crit > *

haste tyckte jag scalade jävligt dåligt som destruction dock. Med backdraft är incinerate och speciellt chaos bolt "lång" under GCDn. Mao så får du stå å vänta mellan casts = no fun.

Permalänk
Skrivet av Bluetiger:

Rotationen är väl:
(Eventuella trinkets) -> Curse of Elements (om ingen Moonkin) / annars Curse of Doom -> Immolate -> Chaos Bolt -> Conflag -> Inc (så många du hinner tills dots / conflag / chaos bolt) är uppe igen.

Kom ihåg att köra conflag på cooldown, håll dina dots uppe (speciellt immolate) och planera dina Life taps. (Se till att lifetappa de gånger du flyttar på dig så du kan gå allout när du verkligen får stå å skjuta ostört)

Glyphs (när jag spelade):
Glyph of Immolate
Glyph of Conflagrate
Glyph of Incinerate

Stats:
Hit (tills du nått 17% med buffs (-3 med shadow priest i raiden, ytterligare -3 med imp. faerie fire och ännu mer kan du få genom den dåliga 3/17/51 speccen)) > spell power > haste > crit > *

haste tyckte jag scalade jävligt dåligt som destruction dock. Med backdraft är incinerate och speciellt chaos bolt "lång" under GCDn. Mao så får du stå å vänta mellan casts = no fun.

imp FF och SP stackar inte.
och den speccen e bra om man inte har så bra gear för att bli hitcappad. hellre specca den än gemma hit!

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem

Du måste göra nått stort misstag i din rotation/specc/glyphs, då jag gör ca. 5k dps i ToC10 med min warlock som är ny dingad (ca 4.3k gs)

Edit:
Din specc ser lite fel ut, Soul Leach i PvE låter inte direkt som något du borde satsa på om ni inte har någon i raiden med replendishment (eller vad den heter) så kan den dock va bra om du drar improved soul leach. shadowfury är ett måste.

Permalänk
Skrivet av snoogiloo:

imp FF och SP stackar inte.
och den speccen e bra om man inte har så bra gear för att bli hitcappad. hellre specca den än gemma hit!

Så länge som man har imp. soul leech så "funkar" den väl. Det beror dock på vilka talents man väljer bort. Som försvar till att imp FF & Shadow Priest debuffen inte stackar så, tja, de måste ha ändrat på det de senaste 2 månaderna.

Permalänk
Medlem

Affliction warlock...

hur gör dom i raid?

3 dottar? agony, immolate och corruption(eller vad den heter) och curse of doom? (eller dödar den någon av dom 3?)
sen, spamma shadow bolt?

jag har nämnligen dual spec med destro och demonology och demonology har jag inte sett så många köra med i 5-manna och ingen i ICC heller direkt?.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Skrivet av Bluetiger:

Så länge som man har imp. soul leech så "funkar" den väl. Det beror dock på vilka talents man väljer bort. Som försvar till att imp FF & Shadow Priest debuffen inte stackar så, tja, de måste ha ändrat på det de senaste 2 månaderna.

Hit delen på Imp FF och SP buffen har aldrig stackat
Jag hoppas verkligen inte att du raidar med soul leach? ^^ Det e ju pvp talent...

Skrivet av daevilb:

jag har nämnligen dual spec med destro och demonology och demonology har jag inte sett så många köra med i 5-manna och ingen i ICC heller direkt?.

Jag själv kör Demo lock i raids (10 man och 25 man HC)
En demo lock gör inte bäst dps av specsen MEN den buffar hela raidet med spellpower (stackar INTE med ele shamaner´s totem). Man bör ha max en demo lock i raidet då buffsen inte stackar med varandra.

Men en bra gearad demo lock kan ge hela raidet 500-550 spellpower och väger på så vis upp för den lägre dpsen! (En destro/affli lock ligger i våra raids på 13k~dps medans jag ligger på 10,5-11k)

Demo är dock inget jag kan rekomendera till en ny lvlad spelare då det som sagt behövs en del gear för o klara av de. men när du har skaffat iaf 2/4 sanctified och full icc gear så kan du byta till demo.

Om du funderar på att byta till demo så är de bara o skriva så kan jag hjälpa dig med spec/rotation

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Hit delen på Imp FF och SP buffen har aldrig stackat
Jag hoppas verkligen inte att du raidar med soul leach? ^^ Det e ju pvp talent...

Finns inte många andra sätt att få improved soul leach^^.
Builden med högst dps är 0/13/58 Talent Calculator - World of Warcraft

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Finns inte många andra sätt att få improved soul leach^^.
Builden med högst dps är 0/13/58 Talent Calculator - World of Warcraft

VARFÖR ska du ha soulleach? de e ju bara idiotiskt. det är en pvp talent...
Går man oom idag så bör man lära sig hur man spelar (så länge man inte har väldigt dålig gear)
Kolla runt i alla top guilderna, tror inte att du hittar en enda med soulleach.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

VARFÖR ska du ha soulleach? de e ju bara idiotiskt. det är en pvp talent...
Går man oom idag så bör man lära sig hur man spelar (så länge man inte har väldigt dålig gear)
Kolla runt i alla top guilderna, tror inte att du hittar en enda med soulleach.

Life tap är förlorad dps, så imp soul leach är helt otrolig. Destro har vart död sedan Ulduar dock så
tror du får svårt att hitta någon destro lock då affliction är så mycket bättre då du kan buffa corruption till galna nivåer på de flesta fighterna.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Life tap är förlorad dps, så imp soul leach är helt otrolig. Destro har vart död sedan Ulduar dock så
tror du får svårt att hitta någon destro lock då affliction är så mycket bättre då du kan buffa corruption till galna nivåer på de flesta fighterna.

Nej nej nej, Life tap e jävligt bra med glyph. jag får ca 100SP i 40 sekunder när jag använder lifetap. och oftare än så behöver man inte använda lifetap för o hålla sig uppe.

Det finns fortfarande folk som kör destro, dom ligger på rätt så lika DPS. om du menar corruption buggen där den inte räknade om SP/crit/haste mellan varje så är den buggen fixad och där med affliction nerfad

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Det finns fortfarande folk som kör destro, dom ligger på rätt så lika DPS. om du menar corruption buggen där den inte räknade om SP/crit/haste mellan varje så är den buggen fixad och där med affliction nerfad

SP : Har aldrig gått och rolla i all evighet, räknas alltid om
Crit : Går att rolla crit
Haste : Ja, denna hotfixades rätt fort då folk stacka PI+Hero+Uldar trinket med "haste on use" och haste pots
+dmg modifierar : Tricks of the trade osv går utmärkt att rolla, +15% dmg på en spell som gör 35-40% av din skada är helt ok.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

SP : Har aldrig gått och rolla i all evighet, räknas alltid om
Crit : Går att rolla crit
Haste : Ja, denna hotfixades rätt fort då folk stacka PI+Hero+Uldar trinket med "haste on use" och haste pots
+dmg modifierar : Tricks of the trade osv går utmärkt att rolla, +15% dmg på en spell som gör 35-40% av din skada är helt ok.

Litar på dig där Lirar inte affli och har aldrig gjort i mer än en dag så är inte så insatt i den speccen

Trodde dom hotfixade crit med? och det där med o rolla tricks har jag faktiskt aldrig ens hört talas om.

Men som sagt angående Soul Leach, jag hade hellre lagt 5 talents någon annan stans och kört på lifetap glyph

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Imp. soul leech > * som destro typ. I ICC25HC lifetappade jag typ 3? gånger på HC Saurfang. Annars får man ju lifetappa efter varannan incinerate.

Glyph of Life Tap är trotsallt rättså värdelös på högre nivå. Den scalar med spirit. Spirit finns inte på 277/284 gear om du inte plockar healergear. (Vilket du typ ska göra för Demonology rDPS)

Och till han som säger att man 'hellre lägger 5 pts på annat än soul leech', vilka talents skulle det vara menar du? Soul Leech gör så att du nästan aldrig behöver lifetappa. Guld? Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluetiger:

Imp. soul leech > * som destro typ. I ICC25HC lifetappade jag typ 3? gånger på HC Saurfang. Annars får man ju lifetappa efter varannan incinerate.

Glyph of Life Tap är trotsallt rättså värdelös på högre nivå. Den scalar med spirit. Spirit finns inte på 277/284 gear om du inte plockar healergear. (Vilket du typ ska göra för Demonology rDPS)

Och till han som säger att man 'hellre lägger 5 pts på annat än soul leech', vilka talents skulle det vara menar du? Soul Leech gör så att du nästan aldrig behöver lifetappa. Guld? Ja.

Hur?? Lifetap minskar livet för att ge mana.. Soul leech ger liv men ingen mana... Hur menar du? Dom ger olika saker men ändå så säger du att dom ger samma eller har jag fått allt om bakfoten?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hygglo:

Hur?? Lifetap minskar livet för att ge mana.. Soul leech ger liv men ingen mana... Hur menar du? Dom ger olika saker men ändå så säger du att dom ger samma eller har jag fått allt om bakfoten?

Läs på imp. soul leech...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milkacid:

Och för warlock-bibeln:
Warlocks - Elitist Jerks

Permalänk
Medlem

Skulle även rekommendera dig att byta din metagem till 21 crit och 3% increased crit dmg (chaotic skyflare diamond) och för de blå gems som behövs för att aktivera den är det spellpower/spirit (purified dreadstone) som gäller.

Din intellect trinket är ju inte så het heller kanske. Då är nog abyss nånting från ToC5 normal med 80 haste och spellpower proc eller den från emblem of heroism med crit och spellpower procc bättre.

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Hur?? Lifetap minskar livet för att ge mana.. Soul leech ger liv men ingen mana... Hur menar du? Dom ger olika saker men ändå så säger du att dom ger samma eller har jag fått allt om bakfoten?

Imp. soul leech ger ju 2% av din mana på 30% av dina incinerates. Med andra, jäääävligt bra regen, bra för att panga längre.