Behöver hjälp; Boomboxbygge

Permalänk

Behöver hjälp; Boomboxbygge

Tjena, jag har precis börjat planera mitt bygge av boombox och eftersom jag inte är så insatt i el och ljudteknik så skulle jag uppskatta om någon skulle vilja besvara några nybörjarfrågor. Ja, jag har sökt och läst igenom halva internet men inte lyckats få svar på de frågor jag nu kommer att ställa.

Specifikationer:

Högtalare:
2x
Nesco 2-way speaker system
Maximum power: 120W
Impedance: 8 Ohm
Frequency response: 98 Hz - 20 KHz

Batteri:
Gel-batteri för MC eller bil på 12V.

1. Fungerar det med i stort sett vilken amp som helst, som t.ex. MUSE T-AMP MU-15 MK2 TA2024B
eller Amp-6 basic?

2. Hur kopplar jag mellan batteriet och ampen om det ser ut t.ex. så här?
http://muse-audio.com/photo/album/dIYbKNiJEk_%60RFNDXzMwMTU@....
Det behövs väl någon speciell kabel? Som sagt så är jag en riktig nybörjare på sådant här..

Jag ursäktar mig igen för att skapa en helt ny tråd om detta men jag skulle vara tacksam för svar.

edit:

Kolla in den här bilden.
http://forums.klipsch.com/forums/storage/4/1192084/hlly2.jpg

På strömuttaget där har jag fattat det som att + är inuti och - är på utsidan av kontakten.. har jag fel? Det jag inte förstår är den första bilden, där det bara finns ett litet hål (som jag självklart förstår är gjort för att kopplas till ett agg som sitter i väggen). Det jag undrar är hur fanken jag ska få dit + och - från batteriet?

Alex

Permalänk
Medlem

2. Lösa kontaktdon finns på Elfa. Med ett sånt kan du löda en egen anslutningskabel till batteriet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Skrivet av Halogen:

2. Lösa kontaktdon finns på Elfa. Med ett sånt kan du löda en egen anslutningskabel till batteriet.

Alright, tack för hjälpen. Får väl antagligen söka mer hjälp i "real-life" också