Ge mig tips på vad jag ska uppgradera!

Permalänk
Avstängd

Ge mig tips på vad jag ska uppgradera!

Hej!

Detta är vad jag har i min dator just nu, funderar lite på vad som skulle göra skillnad i datorn som jag kan uppgradera.

Permalänk
Medlem

En SSD, kanske?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelle|N:

En SSD, kanske?

Ja kanske, något annat?

Permalänk
Medlem

ssd eller ett till grafikkort är typ det ända jag kan komma på.. kanske 4gb till minne men det beror på vad du använder datorn till

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Min första tanke är ju helt klart att skaffa separat systemdisk, antingen om du behåller 1TB-disken som systemdisk (waste of space deluxe) eller om du skaffar dig en mindre och snabbare disk till OS (typ en 320-640Gb Western Digital Black eller ev. en SSD om du känner att du har råd). Förutom det så är det väl i princip bara ditt grafikkort som kan uppgraderas i dagsläget, om du inte känner att du har akut brist på RAM då 8Gb ju alltid är trevligt, men sällan nödvändigt..

Permalänk
Medlem

Lättare om du berättar vad du ska använda datorn till, då kan vi lättare berätta vad som du borde uppgradera för att få en komplett bra dator..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AtreX:

Min första tanke är ju helt klart att skaffa separat systemdisk, antingen om du behåller 1TB-disken som systemdisk (waste of space deluxe) eller om du skaffar dig en mindre och snabbare disk till OS (typ en 320-640Gb Western Digital Black eller ev. en SSD om du känner att du har råd). Förutom det så är det väl i princip bara ditt grafikkort som kan uppgraderas i dagsläget, om du inte känner att du har akut brist på RAM då 8Gb ju alltid är trevligt, men sällan nödvändigt..

Vadå uppgradera GTX 470?
Du menar köpa ett till eller vadå?

Permalänk

Det beror på vad du tycker.

Vill du ha en uppgradering som gör din dator allmänt snabbare så är det en SSD du ska ha.

Spelar du mycket på höga upplösningar och känner att ett GTX470 inte klarar av dina krav på grafik och framerates så är ett till 470 det du ska ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Det beror på vad du tycker.

Vill du ha en uppgradering som gör din dator allmänt snabbare så är det en SSD du ska ha.

Spelar du mycket på höga upplösningar och känner att ett GTX470 inte klarar av dina krav på grafik och framerates så är ett till 470 det du ska ha.

+1
Eller satsa på att uppgradera ngn kringutrustning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markel0n:

Vadå uppgradera GTX 470?
Du menar köpa ett till eller vadå?

Jo, antingen ett till eller ett GTX 480/HD5970.. Men de två sistnämnda är ju så sjukt ovärda att uppgradera till med tanke på vad han redan har och det var lite det jag ville belysa.. Uppenbarligen misslyckades jag ^^,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AtreX:

Jo, antingen ett till eller ett GTX 480/HD5970.. Men de två sistnämnda är ju så sjukt ovärda att uppgradera till med tanke på vad han redan har och det var lite det jag ville belysa.. Uppenbarligen misslyckades jag ^^,

tyvärr räcker inte 650 W till ännu ett GTX 470.