Crysis - tar 1 minut att spara..?

Permalänk

Crysis - tar 1 minut att spara..?

Har nyligen börjat lira Crysis. Hur jag fick tag på det säger jag i ett annat forum.

Men en fråga - kommit till kanske 5e delen - och nu när jag kommer till checkpoints / trycke F5 så laddar det kanske i 1 minut innan den "sparat klart"

Någon som vet varför?!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

du kanske spelar med allt på ubermax så den orkar inte spara? :).. nä men vet inte riktigt.. hårddisken börjar bli full? hur mycket ram använder du när du spelar?

Permalänk
Skrivet av woobiin:

du kanske spelar med allt på ubermax så den orkar inte spara? :).. nä men vet inte riktigt.. hårddisken börjar bli full? hur mycket ram använder du när du spelar?

Jag köpte datorn i veckan
Jag har sänkt till medel, samma skit

Laggar inte när jag spelar - BARA NÄR DET SPARAS

CPU 25%
RAM tot 2 gig (Crysis 1,3)
Har 4Gb

Inget ska kunna faila - ändå laddar den 1 minut när jag sparar. När jag lirar funkar allt hur bra som helst.
det är helt skumt

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

antar att du har patchat spelet också?

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

antar att du har patchat spelet också?

vet du va felet kan bero på? uppkom med tiden

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ingen vet magiskt varför all hård/mjukvara krånglar..

Utan den personen som frågar måste ge oss så mycket info som möjligt så vi kan börja säga åt dig att testa saker och utesluta dem en efter en..

Funkar andra spel och har du patchat spelet?

Permalänk

Testa spara till en ny fil om det går. (aldrig spelat det så vet inte om det går iofs)
Ibland händer det att 'sparade filer' blir trasiga vilket kan ge lite roliga effekter.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

JAG HAR NU HITTAT LÖSNINGEN, yez

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

(skriver det här för andra som kan söka på google och hitta detta!)

Efter en hel del tragglande på google visar det sig att flera som har spelet som jag ("unpaid" #eye-roll#) har samma prob.

Genom att gå in på "mina dokument, my games, crysis, savegames" och ta bort alla sina sparningar (deleta inte , flytta dem bara till annan mapp!) och ladda ner en ny sparning från inCrysis - Crysis Forums / For those of you who are stuck or need a saved game*Possible Spoilers* och lägga in i sin mapp - mina dokument, my games, crysis, savegames så funkar det felfritt igen!!

OBS - du klickar på den bild som representerar banan du va på! Laddar ner filen, packar upp med winrar. Lägger in i savegames mappen som jag sa. OBS - du måste sen döpa om filen som heter TEX lugi_awake_crysis till ditt namn (som stod på alla filer du tog bort) TEX JOEL_awake_crysis eller default_awake_crysis

Sen funkar allt som en smeck

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

bra att du löste problemet då :D, även om det inte är en riktig lösning eftersom det säkerligen kan hända igen, hade du patchat spelet? annars bör du nog börja felsöka din dator, cpu, minne, överhettning osv...

Permalänk

De e inte datorn. Köpt i veckan, felfri

Kan spela Assassins creed 2, maffia och CoD MW2 samtidigt...

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Skrivet av joelsvantesson:

De e inte datorn. Köpt i veckan, felfri

Kan spela Assassins creed 2, maffia och CoD MW2 samtidigt...

Delar kan vara defekta som sagt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Delar kan vara defekta som sagt.

Nej?
1 - asmånga andra har samma prob
2 - jag har inte prob när jag spelar andra spel (FLERA SAMTIDIGT KAN VA IGÅNG)
3 - datorn funkar asbra i prime95, 3Dmark and you name it

Så FULLMOON - näm vilka datorkomponeneter (kul att du skriver det i plural också...) som kan vara deffekta på det sätt att det blir cp när jag klickar spara i crysis -men funkar utmärkt till massa andra spel.....?

Jag är imponerad över resonemanget.!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

crysis är också ett av få spel som pressar systemet till max, i energiförbrukning & värme (brukar testas i reviews), så den skulle inte förvåna mig om det var ett icke mjukvaruproblem. Det kan skillja upp till ett par 100w i full load mellan ett "vanligt" spel och crysis. Kanske är därför många har just det problemet? Jag brukar använda crysis som stresstest ofta, för det är spelet som lägger av först av alla jag någonsin har testat.

Permalänk

Jag har koll på allt i min dator - tro mig, det är inte hårdvarufel.

cpuid hw monitor
cpuz
aktivitetshanteraren
Och jag mäter strömmen också.

Datorn är inte ens nära att ta ut fullt.

Svårt att förstå?

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem

Då lär du ha ännu större problem om den inte tar fullt ut
Så, vad drar din dator i max load då?
CPU@25%, skulle det vara en kärna som maxloadar eller 25% utspritt? låter extremt lite.

Det är din dator, inte vår... och jag har lirat crysis många gånger utan att saves har buggat, och sparar väldigt ofta...
Sedan säger jag inte att det är hårdvarufel som sagt, bara att det är en möjlighet, frågan är varför du är så anti mot förslaget? Du kan inte ha hunnit stabilitetstesta datorn på bara en vecka...

Permalänk
Medlem

Han har en piratkopierad version. Däri ligger problemet. Tada!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Skrivet av q0rra:

Han har en piratkopierad version. Däri ligger problemet. Tada!

Tänka sig, det finns 2 läskunniga i tråden ändå. Galet.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Som g0rra sa.
Men för att förtydliga de hela.
Det är "cracket" som gör att det buggar.
Köp spelet så slipper du detta krångel, gäller även en del andra spel.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

det är ju inte 100% säkert att det är cracken som gör det... men han svarade inte på om han hade patchat så kanske kör 1.0 + crack vilket blir ännu värre Men iaf så verkar han inte vilja få problemet fixat så bättre att ägna tid i andra trådar