Nytt headset runt 500-600:-

Permalänk
Medlem

Nytt headset runt 500-600:-

Är ute efter ett så bra headset som möjligt för 500-600:-! Jag sitter i dagsläget på ett ganska taskigt Ace-headset och moderkortets inbyggda ljudkrets.

Har kollat närmare på följande:

SteelSeries Siberia v2
Creative HS-1100
Creative HS-980 Fatal1ty MKII
SteelSeries 5H v2
Plantronics GameCom 777

Av dessa har alla förutom HS-1100 3.5mm-anslutning. Har förstått att man får ta del av alla creatives extrafunktioner med USB-anslutning eftersom moderkortets ljudkrets inte används. Det skulle dock vara trevligt att någon gång kunna använda lurarna till MP3-spelaren, men det blir svårt om man har USB.

Vilken/a av dessa rekommenderar ni? Finns det andra bättre i samma prisklass?

Permalänk
Medlem

köp SteelSeries Siberia v2 har det och det e as skönt trotts att man har haft det på sig en hel dag, bra ljud kvalitet=)

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

vet att Creative HS-1100 har fått bra kritik

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

philips shp8900 + zalman mic1

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Har detta CREATIVE HEADSET ARENA SURROUND HS-1100 - Oslagbart spelljud, proffsens val - Produktinformation
Bästa jag haft och mycket bättre ljud än brorsans Steelseries Siberia V2

Permalänk

Plantronics GameCom 777
Blir du inte besviken på, jag har haft det själv i 4 månader nu

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Är det dumt att köpa ett headset i den här prisklassen med 3.5mm-kontakt om jag samtidigt använder ljudkretsen på moderkortet?