Permalänk

Virus?

Hejsan. Har ett bränt windows 7 ultimate os. Efter ett tag då jag haft det installerat kommer det upp "Threat Detected" Trojan Horse i en massa dll filer t.ex sshaas.dl sökväg C:/Users/Appdata/Local/Temp tror jag det var. ÄR det nåt att åtgärda utan att behöva köpa ett nytt os och behöva formatera om? Måste finnas någon lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av enneby_93:

Hejsan. Har ett bränt windows 7 ultimate os. Efter ett tag då jag haft det installerat kommer det upp "Threat Detected" Trojan Horse i en massa dll filer t.ex sshaas.dl sökväg C:/Users/Appdata/Local/Temp tror jag det var. ÄR det nåt att åtgärda utan att behöva köpa ett nytt os och behöva formatera om? Måste finnas någon lösning?

Är det en äkta version? Rensa temp mappen som ligger typ där du skrev. Kör mbam och kanske någon online scanner

Permalänk

Köpa nytt? Du har väl inte köpt det om det är bränt? Är det en kopia så
§ 7 Piratkopiering - All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden
î
Forumregler du vet =P Men är det en oärlig win7 så köp en ärlig så hjälper säkert någon dig här
(dessutom är det inte ovanligt att folk lägger in virus i OS torrents osv så mycket möjligt att nåt skit låg med)

Men om det är en ärlig så ja som han ovanför skrev, sök igenom med MBAM o något antivirus program.

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Jag är rädd att jag måste låsa den här tråden eftersom all antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden enligt § 7 i reglerna. Min rekommendation till dig är att du börjar med att betala för ditt operativsystem.

Om det skulle vara så att "bränt" syftar på att du har skaffat ditt operativsystem på ett lagligt sätt, exempelvis via MSDNAA, låser jag givetvis upp tråden igen. Kontakta i så fall mig.